- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (38 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (75 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (90 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
Większy statek na linii z Gdyni do Nynäshamn
Linię promową Stena Line z Gdyni do Nynäshamn wzmocni nowy, większy statek. Jednostka typu ro-ro o nazwie "Vikingland" zastąpi dotychczas wykorzystywany prom "Bore Bay" i zwiększy pojemność frachtową linii aż o 30 proc.
Ze względu na zmiany kursowania statków Stena Line na Morzu Irlandzkim i Północnym, "Bore Bay" zostanie przeniesiony na linię na Morzu Północnym, a na trasie między Gdynią a Nynäshamn zastąpi go większa jednostka o nazwie "Vikingland".
"Vikingland" jest statkiem typu ro-ro, zbudowanym w Finlandii i pływającym pod banderą brytyjską. Długość jego linii ładunkowej wynosi aż 2170 m. Dzięki temu pojemność frachtowa nowego połączenia Stena Line do Nynäshamn zwiększy się aż o 30 proc.
Jednocześnie Stena Line wzmocni także trasę Gdynia-Karlskrona. Już w październiku na tej linii pojawi się kolejny prom - "Stena Nordica" - przeznaczony zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od października zaoferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.
Operator promowy Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji ma już długą, ponad dwudziestoletnią historię. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała 16 października 2017.
Miejsca
Opinie (45) 2 zablokowane
-
2018-08-15 15:53
Słuszną politykę ma nasza partia!
„Stena” daje większe promy, a PŻB bajdurzy o budowaniu nowych promów. I tak w praktyce wygląda polityka „dobrozmianu”: naobiecywać głupim i łatwowiernym a potem już się niczym nie trzeba przejmować. Jak będzie bardzo źle, to jakiś państwowy bank da kredyt i byle do następnych wyborów.
- 12 4
-
2018-08-15 18:34
W kółko tylko Karlskrona nic innego
- 1 0
-
2018-08-15 18:42
Ciekawi mnie, dlaczego nie mamy w Gdyni żadnego poważnego polskiego armatora. Szczecin ma choćby PŻM (jest jakie jest, ale jest). A Gdynia, okno na świat, jest już zaściankiem.
Kwiatkowski, Wenda, Falter - przewracają się w grobach.- 6 2
-
2018-08-15 19:38
kołobrzeg
nowy prom ,kolesie, smród czuć w całej polsce ?
- 4 1
-
2018-08-16 07:51
Lepszy taki prom niż pływać szczecińską stępką. Bardziej bezpiecznie.
- 6 0
-
2018-08-16 19:05
Co nas obchodzą statki towarowe?
Równie dobrze możecie pisać o nowym pociągu węglowym do Pacanowa.- 3 1
-
2018-08-18 23:52
2km statku (1)
Ja pierdziele statek o długości 2km(2170m)? No ładne cacko.....
- 0 1
-
2018-09-03 11:58
Linia ładunkowa
Linia ładunkowa ma 2170 metrów a nie statek. Długość linii ładunkowej to suma długości pasów ładunkowych....
- 0 0
-
2018-09-22 13:39
promy
a gdzie nasze promy i flota handlowa i rybacka...….
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.