- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (36 opinii)
- 2 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (30 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (157 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (280 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu
MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.
Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.
Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.
BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
Miejsca
Opinie (118) 1 zablokowana
-
2015-06-05 12:07
(2)
Czy rozwój portow w Gdańsku i Gdyni, wprowadzanie coraz większych jednostek wpływa na wzrost zarobków pracowników tych że portów, czy jedynie pozostaje mi satysfakcja, że pracować mogą w takich firmach?
- 7 8
-
2015-06-05 13:01
(1)
Wpływa ale pracowników biurowych, nam pozostanie powiedzmy ze tzw "satysfakcja".
- 4 6
-
2015-06-05 13:29
nie myl zarządu i kadr z pracownikami jak to nazwales biurowymi
- 2 3
-
2015-06-05 12:28
pismaki (2)
jak ja lubię takie teksty "TEU, czyli standardowych kontenerów"
Proponuje pismakowi, który to napisał sprawdzić co to jest TEU
Ja się pytam ile TEU ma kontener 40'st stopowy :)- 10 3
-
2015-06-06 18:09
2
- 1 0
-
2015-06-06 18:34
20'st = 1 TEU
30'st,40'st,45'st = 2 TEU
- 1 0
-
2015-06-05 12:48
Haha
Widze, ze sami eksperci z branzy morskiej na forum :)
Pewnie rownie dobrze znaja sie na lotnictwie i innych dziedzinach.- 13 1
-
2015-06-05 12:49
Byłem na nim w 2009 ....
Ownerem jest RCPO Hamburg. Byłem na nim bodajże w 2009r. Pływał wtedy na linii USA W Coast - China :) Jakieś 2 tygodni przelotu :) To było coś:) Fajny statek - zbudowany w S Korei. Bardzo miło wspominam:)
- 5 2
-
2015-06-05 13:15
Łpuwkarze czy idioci? (2)
A wystarczy tylko pobudować bezpłatną autostradę do Niemiec A6 Na terenach kolejowych w Gdyni pobudować bazę logistyczno kolejową i Gdynia będzie nr 1 w rozładunkach w Europie ale w tym kraju żądzą albo debile albo sprzedawczyki i tego nie widzą. Żaden port nie ma tak dogodnego położenia jak Gdynia w europie!
- 3 11
-
2015-06-05 13:23
Przecież buduje się takie rzeczy!
W takim jednym mieście na południe od Gdyni.
- 8 2
-
2015-06-05 22:10
Dobrze ,że analfabeci nie rządzą !
- 3 0
-
2015-06-05 14:36
a gdzie się podziało prawie 200 statków PLO ??? (1)
rozszabrowane wszystko ? ! .
- 16 4
-
2015-06-05 14:44
Zatonęły, ponieważ stal, z której je zbudowano, okazała się cięższa od wody.
- 7 2
-
2015-06-05 14:37
może jakiś wywiad rozmowa z tymi którzy tam rządzili i tym zarządzali ?
- 4 3
-
2015-06-05 14:42
maniek ! (6)
maniek dziel dobrze robota !aby twoje pupile z wejcherowa dobrze zarobili.i nie zapomnij o swoim przydupasie kasprolewiczu.maniek ty złodzieju
- 14 12
-
2015-06-05 16:24
(2)
Nie zapomnij, jeszcze o S. i innych "dzieciach" brygadzistów ;)
- 5 9
-
2015-06-08 16:08
(1)
Żal mi was, naprawdę. Co te komentarze mają wspólnego z wpłynięciem msc do Gdyni ja się pytam.Wszyscy na bazie wiedzą jak jest, myślicie, że szczeniackimi komentarzami polepszycie swoją sytuację? Jakiś kompleks braku uwagi czy jak? Jak czujecie się w końcu zauważeni to dam wam lajka :) cieszycie się? To świetnie
- 9 2
-
2015-06-09 11:16
Ja polepszyłem, dlatego już tam nie pracuję ;)
- 1 0
-
2015-06-10 11:30
Arek!
Przestań się wydurniać tymi komentarzami Arkadiuszu. Wieje od ciebie małomiejskim c.h.u.j.e.m. Wsiadaj do swojej szoferki i jedź jak najdalej :)
- 0 0
-
2015-06-11 12:21
Arek Nowicki (1)
Arek Nowicki, czemu się nie podpisujesz pod swoimi komentarzami?
podpisz się!
BTW Kmiotem byłeś i kmiotem zostaniesz... cytując klasyka "nie różnisz się od rumuna, stojącego na przejściu i pucującego mi lampy"- 1 0
-
2015-06-25 07:55
Hehe
Wystarczy zlepek paru słów i wiadomo kto co pisze. A jakim pochlastem trzeba być, żeby coś takiego pisać. No ale do konia przyjmują przecież wszystkich z ulicy, a tu mamy przykład nizinnej inteligencji większości operatorów cto. Grunt żeby sztuka się zgadzała. Tak arek, jesteś sztuką.
- 0 0
-
2015-06-05 15:17
znawca (1)
W Gdańsku sa większe ten to jakiś żart ;)
- 8 9
-
2015-06-08 13:01
Mam większego...
...kontenerowca
- 0 0
-
2015-06-05 17:57
Super!
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.