• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyremontowano pirs w gdyńskim porcie

rb
20 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego. Zmodernizowany Pirs Południowy zwiększy atrakcyjność Nabrzeża Duńskiego.

Dobiega końca kolejna portowa inwestycja w Gdyni. Tym razem kosztem 15 mln złotych zmodernizowano pirs południowy Nabrzeża Duńskiego.



Pirs to wysunięte w głąb wody rozwinięcie linii brzegowej portu. Nabrzeże Duńskie, którego fragment właśnie wyremontowano, znajduje się na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Pirs południowy jest przeznaczony do przeładunku chemikaliów i paliw płynnych.

Dzięki rozpoczętemu w grudniu 2007 roku przedłużeniu jego linii poprzez wykonanie trzech nowych dalb (grubych pali wbitych w dno akwenu i wystający ponad powierzchnię wody) będą tam mogły cumować statki o długości do 150 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu 9,5 metra, co znacznie zwiększy jego możliwości przeładunkowe.

Inwestycja poprawi konkurencyjność Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w obsłudze płynnych ładunków masowych.
rb

Opinie (157) 4 zablokowane

  • a na koniec wybudują Szczurodrom

    ekipa UM Gdynia wsiądzie do wodnolotu i poleci w świat,
    a ostatni zgasi światło,
    co tam tak ciemno - tylko jedna czerwona żarówka na północy?
    a to na si-tołer - coby wodnolot wiedział gdzie ma lecieć!

    • 0 0

  • lepszy POłamany POmost uwielbiany przez gdańszczan jak czarna dziura wedle NOT-u (1)

    mój ty idiotko marcysiu:-)

    • 0 0

    • gallux

      smrodki gdyńskie w okolicach hali targowej jak żywo przypominają ci obsikane zaułki Monciaka - stąd twoje sentymenta - ciągnie wilka do lasu /do smrodku/!

      • 0 0

  • Drodzy mieszkańcy Gdańska! (1)

    Tylko coś o Gdyni napiszą a już ujadacie jak sfora wyleniałych psów. Jeśli nie macie kompleksów cieszcie się z drobnych sukcesów sąsiada a nie szydera i wymienianie jednym tchem od 2 lat tych samych 'osiągnięć'.
    Ton waszych wypowiedzi kojarzy się z zacietrzewieniem Kargula/Pawlaka patrzącego zza płota czy sąsiad przypadkiem czegoś za dużo nie ma. Zresztą Kargul to porównanie nie przypadkowe :)

    • 1 0

    • Gdańszczanie są za Buga

      więc i reakcje pozostały GENETYCZNE :))))0

      • 0 0

  • Gdynia inwestuje (2)

    A teraz napisz jakie duże firmy uciekły od W. Brata lub mają to w planach. Ci co uciekają z Gdyni dzisiaj, jutro będą wracać. A jak nie to przyjdą nowe, jeszcze lepsze. Pochwal się jak Twoje miasto walczy o lepsze jutro. Na razie Gdynia walczy dużo lepiej. U Brata to są tylko obiecanki a czynów brakuje. Gdynia ostro buduje i inwestuje co widać wszędzie.

    • 1 0

    • Gdynia ostro buduje i inwestuje co widać wszędzie.

      Masz racje!!!
      Niestety tylko powolny Gdańsk nam przeszkadza i małpuje:))

      • 0 0

    • Co Ty piern...isz

      Przecież Gdańsk postawił na ścieżki rowerowe-zobacz jak teraz dobrze żyje sie jego m ieszkańcom-prawie wszyscy jeżdżą teraz na rowerach-czy to słońce,czy to deszcz,czy to upał,albo śnieg. ;)

      • 0 0

  • gdynia wybudowala sobie raptem 2km trasy rozowej w kilka lat, gdzie miala pod nia czysty teren i raptem jeden dom do wyburzenia. gdansk, zeby pociagnac armii krajowej do obowdnicy musial polowe dzielnicy wywlaszczac, macie jakiekolwiek pojecie ile to jest roboty, ile w naszym kraju mozna sie odwolywac? na jedna gdynska droge rozowa w gdansku przypada: generalny remont blednika, podwala, huciska, marynarki, spacerowej, skrzyzowania slowackiego z grunwaldzka, pomorskiej, przedluzenie slowackiego, budowa calego drugiego odcinka armii krajowej, remont kartuskiej i pewnie jeszcze 10 innych ktorych nie widzialem, do tego tramwaj na chelm, wymiana 90% trojmiejskich torowisk, sciezki rowerowe itd itp. co wy tu chcecie porownywac? roznica w rozmachu prac miedzy tymi dwoma miastami jest wrecz kosmiczna, a sie podniecacie jednym kawalkiem drogir ozwej jakby to conajmniej autostrada do paryza byla. prosze rowniez nie meiszac tu sopotu, jest to najbogatsze miasto w polsce i moze pozwolic sobie na inwestycje, bo zwroca sie mu one z czynszow i dzierzaw po kilku latach. a tunel pod sopotem moi drodzy jest w fazie badan podloza, jesli beda dobre to dolcizajac projekt za 2 lata najwczesniej sie zacznie cokolwiek dziac a skonczy za dodatkowe 2-3, wiec nie siejcie bezmyslnej propagandy.

    • 0 0

  • Gdynia ma coraz większe parcie na jakis spektakularny sukces,którego po prostu jej brakuje,Gdańsk tylko w ubiegłym roku potrafił przyciągnąć kilku znaczących inwestorów,Gdynia głośno się promuje,ale nie ma to przełożenia na inwestycje,niedawno red.Nowaczyński w Radio Gdańsk zapytał T.Banela z UM Gdyni,jakie to inwestycje przyciągnęło miasto dzięki akcjom typu Gdy Inwestujesz,Lepsza itp-kluczył,zmieniał temat,wymienił w końcu rozbudowę Centrum Wzgórze oraz Łużycką,czyli Allcon,brak w Gdyni poważych inwestycji gospodarczych,takie są fakty,stąd pewnie lekka frustracja i pobozne życzenia.

    • 0 0

  • Jako mieszkaniec małego miasteczka umiejscowionego pomiędzy Gdańskiem a Gdynią stwierdzam, że już od dawna w Gdyni z każdego kawałka nowego chodnika czy wyremontowanej studzienki robi się wielką propagandową fetę, natomiast w Gdańsku robi się wielokrotnie ale nikt się tym nie chwali.
    Masto, które wprowadziło nowy styl w architekturze. Szara blacha i aluminium, w przebrzydłych z daleka rzucających się w oczy, molachach handlowych; Biedronki,Teska, Rojal- dawny Geant,Lidl, Kaufland,ogrom stacji benzynowych. Te wszystie straszydła poskrecano na nity w Centrum Gdyni w niedalekiej odległosci od siebie. A miało być na obrzeżach, by nie straszyło. Gdzie ta Gdynia z przd roku 1990. Coraz bardziej komicznie wypowiada się Pani Rzecznik.

    • 0 0

  • Halo tu Wojciech Szczurek, informuję, że w 2015 roku współczynnik dróg gruntowych w Gdyni spadnie z 45% do 42%. Gdy inwestujesz Gdynia, Gdynia jest lepsza, Słoneczne Miasto Gdynia, Gdynia stolicą polskiego żeglarstwa, dziękuje i piękny uśmiech numer 5. Pozdrawiam.
    Do widzenia!!!

    • 0 0

  • O Gdyni zobaczywszy cos co nawet dworcem nazwac nie mozna. Dworzec PKP
    pamietajacy Gomólke, dworzec PKS- brak, dworzec morski- przeksztalcony w jakas
    marna dancbude, . Gdzie
    ta wspaniala, gospodarna Gdynia???
    Widze jedynie zachwyt kmiejscowych urzedasów, którzy mienia sie
    przedstawicielami gdynskiej spolecznosci...
    Gdynia to jedyne miasto w Polsce powyzej 250 tys mieszkanców z jednym kinem!!!
    JEDYNYM!!!, Szczurek oszukuje Was ze
    cos zrobi, ale ani on, ani Cegielska nie wiedzieli jak sie za to zabrac. W
    Gdansku sie nie gada tylko sie buduje. W tym samym czasie wybudowano
    Slowackiego i 60% W-Z tki, a takze najpiekniejszy most w Polsce, z odcinkiem
    trasy Sucharkiego bedacym w przyszlosci faktycznym poczatkiem A-1.
    Zrealizowana jest budowa nowoczesnego wezla Matarnia - skrzyzowanie Slowackiego
    z Obwodowa wraz z rozbudowa Centrum Handlowego Matarnia. Wasza Trasa Rózowa
    niczego nie wnosi, prawde mówiac dezorganizuje ruch w miescie i powoduje
    mnóstwo stluczek na ul.Luzyckiej. Spójrzcie na swoja hale targowa. Nie wstyd
    Wam. Jest brudna i zapyziala, a smród jest wyczuwalny z Pl.Kaszubskiego

    niestety
    nic nie odbierze Gdyni jej prowincjonalnego wygladu
    fakt, wszystko odbywa sie poprzez spektakle medialne
    na zasadzie z igly - widly
    Gdynia jest drogim miastem, tylko ze tych pompowanych rzekomo przez inwestorów nie widac!
    zaledwie pare miejsc zasluguje na uwage i to taka naciagana
    a te glupoty o trolejbusach to kolejne widowisko
    niech wpierw zrobia, a pózniej sie chwala

    • 0 0

  • Adamowicz na szczęście więcej robi niż gada

    Coraz mniej firm coraz więcej wydziałów um gdynia
    Gdyńskie hotele to kolejny radosny rozdział - Nadmorski i
    Gdynia - jedyne hotele, gdzie nie uświadczysz grubych pajęczyn na ścianach. No
    ale który inwestor zainwestuje choć złotówkę w infrastrukturę turystyczną w
    Gdyni. Czasy filantropów dawno przeminęły, kto by chciał stracić? Przecież do
    Gdyni nikt nie przyjeżdża, a nawet kiedy postawi nań stopę, to tylko po to aby
    czym szybciej czmychnąć do Gdańska i Sopotu.

    Gdyńskie kina - istotnie jest się czym chwalić JEDNO JEDYNE!!! Nawet miasta dwu-
    trzykrotnie mniejsze tj Słupsk,Koszalin Legnica, Kalisz mają ich po dwa, trzy,
    cztery. Szczurowaci wmówili mieszkańcom Gdyni, że kina im nie potrzebne, w
    czasie wolnym lepiej siedzieć w internecie i wychwalać dokonania prezydenta (co
    czyni miki mouse) albo iść na pusty Skwer Kościuszki i podziwiać kolejny
    nieudany festyn popijając piwo, tylko UWAGA, naprawdę trzeba uważać bo tam
    niebezpiecznie. Takiego nagromadzenia łysych karkoli nigdzie indziej nie
    uświadczysz. W najlepszym wypadku możesz się pożegnać z suchą odzieżą i
    pieniędzmi, gorzej że ostatnimi czasy kilkoro ludzi żegnało się tam z życiem.

    Gdyński handel - kiedyś wizytówka trójmiasta, obecnie handlowa pustynia.
    Dlaczego co drugi samochód przed gdańskimi centrami handlowymi ma rejestrację
    zaczynającą się na GA?? Ano dlatego, że ludzie mają dosyć robienia zakupów w
    blaszanych barakach typu Geant, Tesco, czy wszechobecne w Gdyni Lidle. Wiele,
    naprawdę wiele jeszcze czasu upłynie zanim w Gdyni władza wymoże na inwestorze
    budowę obiektu typu Manhattan, czy Madison. Co więcej W Gdańsku w planach są
    kolejne obiekty: Galeria Wrzeszczańska, czy Fashion House Gdańsk z
    kompleksowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. A w europejskiej Gdyni, za
    pieniądze podatnika miasto buduje inwestorowi drogi!!! Skandal

    Gdyńskie lotniska. Jak ktoś tak bardzo krytykuje Rębiechochowo, chyba ma jakąś
    alternatywę? Być może start tanimi liniami z Babich Dołów, być może wyjazd do
    Rzeszowa i stamtąd malownicza podróż dookoła świata.

    aquapark nr 2 tam w euromarkecie
    -centrum targowe WTC gdynia expo miało pobić MTG
    -blasza wzgórze
    -polanka
    -ekrany akustyczne dla dzielnicy Dąbrowa -budują juz 10 lat
    -orzeł wylaniający się z morza
    tak naprawdę nawet km ścieżek nie potrafi zaplanować a realne sukcesy to 3 lidle

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane