• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast pierwszego rejsu zawiedzeni pasażerowie. PŻB na Bałtyku

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:55 (3 lipca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star
"Nova Star" jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii. "Nova Star" jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.

Miał wypłynąć 25 czerwca, potem 29 czerwca, teraz mówi się, że może 5 lipca. Mowa o nowym promie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, który w te wakacje ma zadebiutować na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Problem w tym, że bilety już sprzedawano i na lądzie pozostali zawiedzeni pasażerowie.



AKTUALIZACJA, 3 lipca, GODZ. 13:55.

PŻB Polferries znów zmieniła termin pierwszego rejsu promu Nova Star. Jeszcze w miniony piątek zapewniono nas w komunikacie, że prom wypłynie z pasażerami na pokładzie w czwartek 5 lipca. Niestety, na stronie armatora pojawił się komunikat o treści: "Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA informuje o przesunięciu terminu wprowadzenia promu Nova Star do eksploatacji na linię Gdańsk-Nynäshamn na dzień 09.07.2018 z przyczyn technicznych niezależnych od Armatora". Czy tego terminu uda się dochować? Wysłaliśmy do PŻB pytania: Dlaczego sprzedawano bilety na prom, którego stan techniczny nie był do końca znany? Jakie są straty z tego tytułu? Czy PŻB liczy się z pozwami od niedoszłych klientów? Czekamy na odpowiedź.



- Polferries chętnie przyjmowało zamówienia i pobierało opłaty w trybie natychmiastowym. Niestety pierwszy rejs dziewiczy przesuwano z tygodnia na tydzień. Dużo osób zostało na lodzie z biletami w zębach i z zepsutym urlopem. Co rusz komunikaty o zmianach, teraz, że 5 lipca jak się uda, to może wypłynie, ale nikt nie daje gwarancji. Przeprosiny PŻB może sobie... To jest skandal. Takie rzeczy nigdy by się nie zdarzyły w Szwecji czy innym kraju - poinformował nas pan Roman ze Szwecji, który planował urlop w Polsce.

Czy płynąłe(a)ś kiedyś promem przez Bałtyk?


Czytaj też: Gdzie jest prom dla PŻB? Stępka symboliczna

Tuż przed wakacjami Polska Żegluga Bałtycka, czyli Polferries w szeroko zakrojonej kampanii reklamowała rejsy wydzierżawionym promem "Nova Star". Rejs do Szwecji już od 299 zł - informowały banery reklamowe. Chętnych nie brakowało, za to wciąż brak promu gotowego do rejsów.

Przypomnijmy. Jeszcze kilka miesięcy temu PŻB ogłosiło, że w oczekiwaniu na nowe promy zmuszone zostało do wzmocnienia swojej floty na Bałtyku przez dzierżawę używanej jednostki. Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata. Stało się to możliwe dzięki współpracy finansowej PŻB Polferries z Polskim Funduszem Rozwoju.

Czytaj też: Kolejne promy na linii z Trójmiasta do Szwecji

"Nova Star" ma pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem "Wawel". Jest to jednostka wyższej klasy. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Nic więc dziwnego, że prom zainteresował podróżnych.

"Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii. Ma 161 m długości i  25,6 m szerokości. Pojemność ładunkowa to 1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych. Posiada też 1 215 miejsc pasażerskich. Przed pierwszym rejsem prom przechodził, a może jeszcze przechodzi remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

A jak PŻB tłumaczy opóźnienie?

- Niestety z przyczyn niezależnych od operatora, remont stoczniowy oraz przygotowanie promu do rozpoczęcia eksploatacji zostały opóźnione. Z najwyższą troską podchodzimy do pasażerów w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji. Kontaktujemy się z klientami, którzy zakupili bilety na odwołane rejsy i uzgadniamy jak najlepsze dla nich rozwiązanie. Proponujemy wyjazdy w innym terminie, także innymi promami armatora, udzielamy dodatkowych rabatów. W przypadku rezygnacji z odwołanego rejsu, pasażerowie otrzymują 100 proc. zwrotu za zakupione bilety. To są standardowe działania, jednakże w miarę naszych możliwości staramy się indywidualnie podchodzić do każdego klienta i jego sytuacji, związanej z opóźnieniem i niedogodnościami. Jest to trudna sytuacja dla naszej firmy, jednakże zdajemy sobie sprawę, że najtrudniejsza jest dla naszych pasażerów, za co bardzo wszystkich przepraszamy - poinformowała Polska Żegluga Bałtycka w przysłanym do nas komunikacie.
W komunikacie podano nową datę pierwszego rejsu. Tym razem ma to być czwartek 5 lipca.

PŻB nie ma ostatnio tzw. dobrej prasy. Kilka dni temu "obchodzono" pierwszą rocznicę położenia stępki pod prom bez projektu. Teraz kolejna wpadka, czyli zepsute wakacje klientów.

PŻB ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f "Wawel" wybudowany w 1980 roku, m/v "Baltivię" z 1981 roku, m/f "Mazovię" zbudowaną w 1996 roku oraz m/f "Cracovię" z 2002 roku. Promy te pływają na trasach Gdańsk-Nynashamn i Świnoujście-Ystad.

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Statek to nie rower , samochód czy hotel

    Statek musi zapewnić bezpieczeństwo !!!!!! i komfort !!!!!!!!!! przeszło 1000 osób. Wielu móżdżkom nie mieści się to w głowie , no bo mózdżek wyprany. Jest to niedopracowanie i wina zarządzających w PŻB więc złość , którzy wykupili bilety słuszna. Niestety jest to skutek , że Polskę sprzedawczyki odsunęli od morza.

    • 4 4

  • Konkurencja polferries (1)

    W przyszlym roku lub ciut duzej prawdopodobnie stenna line bedzie plywac z nyneshamn wiec pollferies ebdzie mial duzy problwm

    • 7 1

    • Już pływa

      • 4 3

  • a co z klasą lodową. (2)

    Geniusz pisowskie... co znajom sie na przemysłe morskim w podobnym stylu co Gróbarczyk..zbudowali Polski Koncern Stoczniowy ..składający się głównie z..budynków.nazwy na płocie ..oraz ze środkami produkcyjnymi w stanie technicznego zużycia . Oby tak dalej..Oby tak dalej.
    Jeżeli Bałtyk przymarznie..to do żegługi statek powinien posiadac..klasę lodową.Ciekawi mnie czy ma to w Klasie. Żegluga na Bałtyku to nie to samo co na morzach południowych.Papiery prs ..wydał

    • 11 2

    • PIS i PO (1)

      Pis jeszcze nie zbudował,ale buduje to co twoja PO rozwaliła i to kompletnie.Ze stoczni Szczecińskiej ,a zwłaszcza jej wyposażenia zostały zgliszcza.Cenne urządzenia powyrywali z ziemi i sprzedali na żłom.Okret dla mar.wojennej dopiero teraz zostajoddany po chyba 15 latach budowy, najwiekszym osiągnieciem poprzedniej ekipy było przeniesienie dow.Mar.Wojennej z Gdyni do Warszawy.Ten idiotyzm już naprawiono.Najważniejsze żebyś ty nie przymarzł bo szkoda nawet leminga.

      • 3 7

      • Następny pseudospecjalista.
        Co wP**u odbudowuje?? Gdzie??

        • 9 1

  • opóźniona Remontowa (3)

    Zwracam uwagę, że prom nie wszedł na linię, bo opóźnił się remont w prywatnej i super-fantastycznej Stoczni Remontowej. Tak więc tego...

    • 19 18

    • Gów.o wiesz to nie komentuj

      Remontowa to nie Caritas że robi coś za darmo.
      Panowie z PŻB nie mogą się dogadać z panami Chińczykami (armatorami) to nie zlecają pracy.
      Widać jacy totalni amatorzy pracują w PŻB i nie znają się na statkach (no może na swoich 30 letnich troszkę)
      W stoczni Remontowej wykonuje się prace, które zleca armator/operator. A nie że wchodzi na remont z małym zakresem pokazuje mu się że wiele rzeczy nie działa, jest do remontu armator nie zleca.

      • 8 0

    • Kogo to g*wno obchodzi. Ma być zwrot kosztów za bilet plus zadość uczynienie za straty moralne. ( Sąd może Ci to wyjaśnić ) plus za stratę urlopu. Jak ktoś potrzebuje super prawnika do takich rzeczy chętnie skieruję bo sam odzyskiwałem tak pieniądze. Dla złodziei nie ma zmiłuj.

      • 15 0

    • Bez żadnego trybu

      Żeby robotę mieć zrobioną, to trzeba: 1) Znać się na tyle, żeby wiedzieć co się chce zrobić; 2) Pracę w odpowiednim czasie zlecić, a nie zastanawiać się przez miesiąc czy jest niezbędna; 3) Mieć na to pieniądze. Krótko mówiąc - za co zapłacisz, to dostaniesz. Państwowe stocznie może robią za dobre słowo albo na polecenie z góry. Potem padają.

      • 21 3

  • pan (2)

    Jestem zbulwersowany cała sytuacja ludzi którzy chcieli jechać na urlop to koniec moich marzeń

    • 47 12

    • Dlatego ja nigdy nie inwestuje ani nie wchodzę w żaden biznes.. (1)

      ... z państwowymi firmami, bo to się zazwyczaj tak kończy.
      Chyba, że muszę, bo monopol itp.
      Wystarczająco dużo już płacę na państwowe firmy podatków, żebym im nabijać kabzę jeszcze kupując bilety.

      • 10 0

      • jestes pan w błedzie

        pzb to spółka skarbu panstwa, ale SA a nie PP jak pan insynuuje, nic z budzetu nie dostaje, odprowadza podatki, jest normalna spolka prawa handlowego, ma straty lub zyski jak kazda normalna spolka, tyle, ze po prostu 100 akcji jest wlasnoscia panstwa. Gdy generuje straty i zbliza sie do bankructwa wtedy faktycznie wlasciciel albo spisuje ja na starty lub powoluje zarzad komisaryczny i probuje ja ratowac (bo ma w tym jakis startegiczny cel)

        • 3 4

  • :-(

    Problem w tym, że Polferries już odwołuje rejsy z 06.07 twierdząc nadal że prom popłynie 05.07. Nie umiem tego skomentować. Co mają zrobić ludzie, którze planowali wakacje od lutego, a dzień - tak- 1 dzień przed wypłynięciem dowiadują się, że Polferries znalazł dla nich inną datę - za dwa tygodnie!!!!!!!!! To nie są przeprosiny, to są żarty. Żal i smutek, popłynie Polferries, oj popłynieeeeee

    • 12 1

  • Mimo że prom jest młody,został kompletnie zdewasttowany przz poprzednią głownie arabską amatorską załoge.Remontewać trzeba było

    • 8 0

  • Remontowa (2)

    Prom ciągle stoi w stoczni remontowej w Gdańsku

    • 27 0

    • Sprawa dla UOKIK

      No wlasnie stoi a remont daleko w polu.Rozmawialem z chlopakami.Smieja sie bo wiedza jaki jest stan statku i widza ze on zbyt szybko nie wyplynie.Malo tego jest jakas przepychanka wiec pewne prace remontowe nie moga byc zaczete choc powinny byc juz rozpoczete 3 tygodnie temu.ehhh.Wspolczuje ludziom co kupili bilety.Taka wielka pompa bo nowy statek a tu wielka LIPA

      • 4 1

    • bo to złom jest

      Niech ktoś z PŻB przyzna się, że kupili złom, stąd dłuższy remont!

      • 11 4

  • Dobra zmiana , Dojna zmiana , prom lubi pływać

    • 4 1

  • (1)

    Coś mi to pachnie dofinansowaniem PŻB na dokonczenie tej jednostki. Może się mylę?

    • 7 1

    • okier

      Oficjalnie za remont placi wlasciciel tego wynajeto statku.Od lutego na 2 lata hmm to duze straty beda jak remont potrwa

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane