• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ze stoczni Crist na rybną farmę. B69/1 RUBIN

VIK
18 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Statek przeznaczony jest do przewożenia i dystrybuowania karmy na farmach rybnych. Statek przeznaczony jest do przewożenia i dystrybuowania karmy na farmach rybnych.

Stocznia Crist przekazała armatorowi kolejny statek. Tym razem nie jest to jednostka do obsługi farm wiatrowych, a do obsługi norweskich farm... rybnych.



Operatorem statku będzie firma EWOS, czyli jeden ze światowych liderów produkcji i dostaw karmy na morskie farmy rybne. Właśnie do przewożenia i dystrybuowania karmy (Bulk Cargo Combi Vessel) przeznaczony jest B69/1 RUBIN, czyli nowy statek zbudowany w stoczni Crist.

Jak twierdzą władze stoczni, jest to jedna z największych jednostek w swoim rodzaju, najnowocześniejsza na świecie, a do tego naszpikowana proekologicznymi rozwiązaniami technologicznymi. Jej projekt uwzględnił zastosowanie rozwiązań redukujących zużycie energii, a zatem także zmniejszenie emisji szkodliwych substancji. Powstał on w biurze projektowo-konsultingowym Multi Maritime. Statek ma ok. 70 m długości i ok. 20 m szerokości.

Charakterystyczne dla jednostki jest rozwinięcie innowacyjnej koncepcji "silo-to-silo delivery". Dzięki niej jeden statek może przewozić karmę luzem na całej trasie od producenta do ostatecznego odbiorcy, bez konieczności pakowania w worki (karma trafia bezpośrednio do silosu). Pozwala to znacznie zwiększyć efektywność i dynamikę dostaw, a zmniejszając zużycie energii jest również zastosowaniem proekologicznym.

Statek wyposażony jest także w system dynamicznego pozycjonowania. Zastosowanie odpowiedniej technologii pozwala dokładnie manewrować jednostką: utrzymywać pozycję lub zmieniać ją z dokładnością do kilku metrów. To bardzo przydatne rozwiązanie w tego typu jednostkach, które - bez względu na warunki - muszą zapewniać ciągłe dostawy na całym świecie.

Specjalistyczny statek "Innovation" do stawiania wież wiatrowych.

VIK

Opinie (27) ponad 10 zablokowanych

  • Paszowiec z Cristu

    Przy tej długości kadłuba i możliwości doku jakim dysponuje Crist, to ten statek mogli w poprzek doku budować......

    • 7 8

  • faktycznie rewelacyjnife

    Czym tu sie podniecać zobaczcie jakie statki buduje sie teraz w niemczech czy w norwegi.a kto tam pracuje :)sami polacy i kto tu jest motorem gospodarki i komu sie oplaca.tak dalej trzymac to zwykly chleb będzie z zagranicy

    • 3 7

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane