• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwiedziliśmy prom Nova Star

Wioletta Kakowska-Mehring
24 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Zobacz jak wygląda prom Nova Star.


Ma tylko siedem lat i jest najnowszy na Bałtyku na trasie z Polski do Szwecji, może zabrać na pokład 1215 pasażerów, na których czekają bary, restauracje, sklepy i kasyno. Jeżeli pasażerowie zaufają, to ma przed sobą przyszłość - przekonują władze PŻB Polferries. Odwiedziliśmy prom Nova Star.



- Historia już się stała, nie cofniemy tego, ale możemy zawalczyć o przyszłość - powiedział Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. - Mogę tylko przeprosić wszystkich, którzy z powodu opóźnienia musieli zmienić plany urlopowe. Dla nas to też była trudna sytuacja. Mam nadzieję, że uda nam się odbudować zaufanie. Liczę, że tak się stanie, zwłaszcza że rynek czekał na ten prom. Sądząc po pierwszych opiniach, jakie usłyszeliśmy, pasażerom się podoba.
Od końca czerwca opisujemy losy promu Nowa Star, który został wydzierżawiony przez polskiego armatora PŻB Polferries (statek pływał na linii z Maroka do Hiszpanii). Termin pierwszego rejsu na linii Gdańsk-Nynäshamn kilkakrotnie przekładano z powodu przedłużającego się remontu.

- Prom był w gorszym stanie, niż się spodziewaliśmy. Okazuje się, że kultura techniczna na morzu Śródziemnym jest inna niż na Bałtyku. Na szczęście nad wszystkim czuwał klasyfikator DNV GL, który zażądał dodatkowych prac. Niestety nie my odpowiadaliśmy za remont, tylko właściciel, a jemu nie spieszyło się tak, jak nam - tłumaczy prezes Redmerski.
Ostatecznie udało się i 14 września prom wypłynął w swój pierwszy rejs.

- Jest już po sezonie, więc trudno o pełne obłożenie. Jednak z każdym rejsem widzimy większe zainteresowanie. Ostatnio przywieźliśmy 200 turystów ze Szwecji. Dziś w Gdańsku czekamy na 150 pasażerów - dodaje Piotr Redmerski.
Władze PŻB Polferries nie kryją, że z powodu wcześniejszych problemów próbują zachęcić klientów specjalnymi ofertami promocyjnymi. Dlatego w najbliższym czasie można liczyć na różne promocje, i dla rodzin, i dla firm, które szukają pomysłu na konferencje w niebanalnych okolicznościach. Operator szykuje też specjalną ofertę świąteczno-sylwestrową.

Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata od armatora z Singapuru ST Engineering Marine Ltd. Jeżeli sprawdzi się na tej linii, to być może zostanie na dłużej. Będzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem Wawel, który ma już 38 lat i choć przeszedł remont w 2004 roku, to klasą odstaje od swojego zmiennika.

Nova Star to prom typu ro-pax zbudowany zaledwie w 2011 roku w stoczni ST Marine w Singapurze. Statek ma 161 długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Są kabiny czteroosobowe z oknem i bez, miejsca siedzące na rozkładanych fotelach, a także kabiny o wysokim standardzie z telewizorem i lodówką.

Prom Nova Star to nie tylko oferta dla turystów, to także nowe połączenie cargo.

- Widać wzrost w przeładunkach, dlatego liczymy na ten segment. Nowy prom daje dużo większe możliwości i wierzymy, że będzie cieszył się dużym zainteresowaniem - dodaje prezes Redmerski.

Pierwszy rejs promu Nova Star.

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (72) 4 zablokowane

  • Prezesie-nieudaczniku Redmerski, (1)

    Nie wykręcaj się słodkim pierdzeniem o przeprosinach!...Powiedz, kto nie umiał prawidłowo ocenić stanu promu, kto nie zabezpieczył się w kontrakcie przed jego gorszym stanem, kto nie umie oszacować zakresu niezbędnego remontu, kto rozmawiał z towarzystwem klasyfikacyjnym (DNV) tak, że zaskakiwały go jego wymogi, wreszcie - kto podpisał taka umowę z właścicielem?
    Razem wziąwszy - won! na zieloną trawę! za straty z naszej kieszeni!...

    • 22 0

    • Huiok

      Bardzo rzeczowo. Brawo.

      • 0 0

  • Rozkładane fotele...?! (1)

    Ludzie, 21 wiek , a tu serwują rozkładane fotele, na taką podróż ! żenada ! Mydlą oczy sklepem i kasynem, a poziom godny, biednego berbera z Maroka...

    • 5 3

    • Dlatego masz możliwość wykupienia kabiny, gdzie masz łóżko, jeśli fotele Cię nie satysfakcjonują

      • 2 1

  • Skąd wiem najnowszym promem pływający po morzu Bałtyckim jest prom z roku 2017 Estońskiego amatora Tallink prom Megastar a nie jaki Nova star z 2011

    • 6 1

  • Nova Star

    Zapomnieli napisac ze statek najpierw plywal z Portland (U.S.A) do Halifaxu (Kanada) a chrzest jednostki odbyl sie w Bostonie (U.S.A). Od samego poczatku statek przechodzi remonty/przerobki.

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wnętrze nowego promu Nova Star

    Jak one jeżdżą około 20

    To chyba i tak lepiej niż jakiekolwikei nne, bo nie widziałem raczej jeżdżacych promów

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wnętrze nowego promu Nova Star

    Artykuł sponsorowany

    Dali d*py przez 3 miesiące a teraz cukrują- a basen jest

    • 5 0

  • Dobra zmiana

    Stare truchło bez basenu na pokładzie

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wnętrze nowego promu Nova Star

    Wnętrza

    Wnętrza to taki orbis , wczesne lata 90te. Trochę żenada.

    • 5 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wnętrze nowego promu Nova Star

    Wreszcie luksus zawitał na Bałtyk

    Będzie można komfortowo pływać i o nic się nie martwić

    • 1 3

  • Luksus????

    Wyslijcie tego operatora i fotografa na zwykla Birke Princess albo Cinderelle albo byle jaki prom
    Talllink lub Vikingline to wtedy bedziemy mogli porozmawiac na temat komfortu
    Nova Star bez wyrazu -szara bura,kabiny gorsze jak na Wawelu i podejrzewam ze zapach Afryki

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane