• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aluminiowy prom statkiem roku?

erka
20 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Prom 'Zerocat" posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa  napędzany wyłącznie silnikami elektrycznym

Prom 'Zerocat" posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa  napędzany wyłącznie silnikami elektrycznym

Aluminiowy prom, którego kadłub wybudowano w Gdańsku dostał się do finału konkursu "Ship of the year 2014". Kadłub YN 1696 "Zerocat" został zbudowany przez gdański Aluship Technology na zlecenie norweskiej Stoczni Fjellstrand AS. Jego dokumentację projektową przygotowało biuro projektowo - konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.



Zwycięzca "Ship of the Year 2014" zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów SMM w Hamburgu. Sama nagroda zostanie przekazana przez norweskiego Ministra Handlu w pawilonie organizacji Norwegian Maritime Exporters. Jak zwykle w jury zasiądą redaktor naczelny Skipsrevyen - Asle Strønen , były dyrektor zarządzający Norweskiego Stowarzyszenia Armatorów - Rolf Sæther, oraz dyrektor zarządzający organizacją sprzedaży i marketingu norweskich stoczni - Birger Skår.

"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.

"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. O główną nagrodę powalczy z: YN 361 M/V "Juanita" - Kleven Verft (innowacyjny system napędowy oraz cargo tank) i YN 15 - Fiskerstrand Verft (zasilany LNG, innowacyjny system załadunku i rozładunku).

Przygotowanie do wodowania alustatku.

Wodowanie aluminiowego promu.

erka

Miejsca

Opinie (38) 3 zablokowane

  • Beeeeeeee

    • 0 0

  • Kto wrzucil do fotki samolot?na takiej wysokosci slad??? (1)

    hahah

    • 4 3

    • Propaganda

      To tak dla kontrastu - paliwożerny samolot i jego spaliny kontra elektryczny prom.

      • 0 0

  • W czasie 2 wojny swiatowej juz robili (3)

    Aluminiowe korpusy,wiec z czego sie cieszycie? Chyba z wlasnego zacofania.

    • 15 27

    • (2)

      Po pierwsze nie piszę się korpus tylko kadłub. A po drugie nie chodzi o aluminiowy kadłub, który żadną nowością nie jest tylko o innowacyjny napęd.

      • 3 1

      • (1)

        w drugiej wojnie światowej też używali silników elektrycznych

        • 5 3

        • Dokładnie !!!
          można powiedziec, więcej - w przypadku u-bootów były nawet "jakby" pierwsze hybrydy :- )

          • 1 0

  • statek (5)

    A ja pytam sie na co FIZ MARS wydal 1,2 mld zl? Podobno na stocznie. Ale to chyba tak jak z tym zegarkiem pewnego polityka.

    • 26 0

    • (2)

      na to pytanie powinien odpowiedzieć pan prezes MARS, Piotr Słupski. Efektów wydatków z kasy państwa nie widać. Dano pieniądze dla CRIST-u ok. 300 milionów
      ale nadal jest potrzeba dofinansowania tej państwowej firmy. inne marsjańskie firmy też mają kłopoty finansowe - Gryfia, MSR no i NAUTA gdzie kasę wydano na stado białych słoni i zakup nowych samochodów. Teraz wydaje się pieniądze na wyburzenia budynków NAUTY przy ul. Waszyngtona w Gdyni tylko po co skoro tereny maja być sprzedane. A kto pokryje koszty wyremontowanych budynków a póżniej wyburzonych na terenach przy ul. Czechosłowackiej 3 - podobno odpowiednie słuzby badają ten proceder ale czy to prawda nie wiem.
      Kasę wyda się na pokrycie strat budowanego sejnera bud. 690 - to ten słynny juz w środowisku statek którego budowę zaczęła dawno temu ś.p. Konrem Nauta sp z oo ;pod przywództwem pana Stanisława F., pana Wojciecha S. i pana Krzysztofa G. - tu będą olbrzymie straty idące w miliony złotych, a co z katamaranem dla Uniwersytetu Gdańskiego po hucznym położeniu stępki wszystko ucichło statek miał wypłynąc w swój dziewiczy rejs w czerwcu 2014 może będzie w 2016 roku a może nie kto to wie. Trzeba będzie też pokryć koszty związane ze spłatą wierzycieli Konrem Nauty ok. 16 mln zł w tym oddać dla Norwegów 600 tys.euro.
      A jeszcze koszty związane z utrzymaniem wydziału K-3 obecnie oddział nowych budów w Gdańsku. To są efekty działań pani Ewy J. i jej firmie powinny przyjrzeć się odpowiednie służby. Juz niedługo balon marsjański pęknie z hukiem tyle, że nikomu z głowy włos nie spadnie wiadomo kruk krukowi .....

      • 28 0

      • urzędnika z Gdyni zatrzymano za straty 350 tys. zł a tu nie można wziąć za doopę odpowiedzialnych za narażenie Skarbu Państwa i spółki Konrem Nauta na straty. To jest chore państwo

        • 0 0

      • powinien odpowiedziec ale nie odpowie bo marsjanie maja wszystkich normalnych ludzi w nosie. im ( marsjanom) chodzi tylko o kasę ale o kasę dla siebie i zrobia wszystko by zniszczyć wszystkich po drodze do kasy. buduja sobie pomniki np. ECS a kilka metrów dalej ruiny stoczni gdańskiej i nie chodzi o to by sztucznie podstrzymywać zakład lecz chodzi o to, że tak naprawdę nikt nie zajmuje się sprawami gospodarki.

        • 9 1

    • (1)

      najpierw likwiduje się szkolnictwo zawodowe - tak zrobiono w początku lat 90 - a teraz wylewa krokodyle łzy , że brak ludzi do pracy. dziś młodzieży jest znacznie mniej niż przed laty i żeby chcieli pracować w zawodach stoczniowych to muszą być stworzone odpowiednie warunki.
      Firmami stoczniowymi nie da się kierować z Warszawy jak to próbuje bez efektów czynić fundusz państwowy MARS to jest ta agenda, która wydała ponad 1 mld zł na stocznie. Efektów nie widać bo tajemnicą poliszynela jest , że nie chodzi o dobro polskiej gospodarki i w efekcie ludzi ale chodzi o zrobienie interesu dla swoich kumpli, kolesi i tam płynie kasa.Niszczy się firmy , które mimo kłopotów dają sobie radę tak dzieje się np. w stoczni NAUTA w Gdyni, gdzie zniszczono ponad 300 miejsc pracy, dla swoich prywatnych interesów doprowadzono najlepiej działającą spółkę stoczniową Konrem Nauta sp z oo w Gdyni do upadłości likwidacyjnej. A dokonali tego w majestacie prawa ludzie z nadania MARS panowie Stanisław F., Wojciech S., Krzysztof G. - pozostawili [po sobie spaloną ziemię i olbrzymie długi wobec pracowników i firm kooperujących, oceniane na ponad 20 mln złotych. Rady nadzorcze - Stoczni Nauta i spółki doskonale wiedziały o tym co się dzieje w spółce Konrem Nauta lecz biernie przyglądały się jak spółka zmierza ku upadłości.Ijesz czew ciekawostka - spółka Konrem Nauta przez kilka lat prowadziła szkolenia zawodowe dla młodych ludzi a byli to uczniowie ze szkół zawodowych w Norwegii, w spółce praktyki zawodowe odbyło 50 młodych Norwegów ( w zawodach monter kadłubów okretowych i spawacz).

      • 9 0

      • Jaka bieda :-( nie ma nowych artykułów dla mewy do osr*nia. Trzeba tylko obloty ze śmietnika wykonywać.

        • 0 10

  • mewa

    Najslynniejsza gdynska mewa to byla krolowa portu. Tak mowiono o kobietach powlocznych. Czy ty jestes z tego stada?

    • 7 0

  • Sejner b690 (4)

    Sejner nauty statek roku , statek 10-lecia wejścia do ue, statek z matplanety, nadstatek,

    • 45 2

    • z innych łamów - to Gryfii .... (1)

      Marsjanie dostali miliard złotych żeby zdobywać świat, armatorów z "wyższej półki", platformy, off shore, ale do tego trzeba wiedzy doświadczenia, marki firmy i mieć to coś. W przeciwieństwie do polityki na której się znają, w biznesie idiotom nie idzie najlepiej. Tam nazwiska ich protegowanych czyli naszych osób publicznych jak np. szef agencji rozpierdoooleni a przemysłu stolec znaczą, no chyba że przy nocnych interesach cmentarzowych w Bolandii. Ale brak podstawowej wiedzy hoojków z PO jak się poruszać, jak rozmawiać w tym świecie już nie mówiąc o choć trochę pokrewnym wykształceniu, spowodował że GOOwno z tego wyszło. Za miliard złotych profesjonalni Prezesi jakich pozwalniali wpychając swoje d*pska mogliby niesamowicie rozwinąć swoje firmy, a tak wszystkie marsjańskie stocznie to zadłużone od kilkudziesięciu do kilkuset milionów złotych ruiny. "Sukcesy" przy budowach lodołamaczy, jednostek w Naucie wybitnie stwierdzają że żadnej z tych stoczni MON absolutnie nie może umiejscowić żadnego swojego zlecenia. MINISTER KTÓRY TO ZROBI MUSI STANĄĆ PRZED TRYBUNAŁEM STANU. Będzie to bowiem tylko podstawa do wyłudzania miliardowej państwowej kasy DLA KOLESI, kosztem bezpieczeństwa państwa !!!! To co ten przygłup mówi, że będzie remontował i budował statki wojskowe, to znaczy że on w ogóle nie wie co piepszy. Te niebieskie tabletki są za słabe chyba dla niego.
      Do tego trzeba mieć infrastrukturę i ludzi. Pierwsza została na Gryfii przez nich DOSŁOWNIE ZRÓWNANA Z ZIEMIĄ Z CZEGO SIĘ CIESZĄ W GŁUPKOWATYCH CIECIŃSKICH MEDIACH, a z ludzi zostali tylko przekupni i obłudni związkowce i ich kumple. Co można robić na 5 ha z jedną halą :-)))) ??? Najgorsze jest to że za przepuszczenie w komin miliarda żeby zrobić we wszystkich stoczniach pół miliarda długu Wojtek D. dostał w zarządzanie ups do zabawy całą zbrojeniówkę.

      • 7 0

      • z innych łamów to o Gryfii - uzupełnienie

        tekst pochodzi z portalu morskiego komentarze internautów woj. zach. pomorskie

        • 1 0

    • a miano super budowniczych należy się panom Stachowi F., Krzysztofowi G, i Wojciechowi S. toż to ludzie wybitnie, niespotykanego umysłu i wiedzy, pracowitości.tylko oni umieli stracić w ciągu 12 miesięcy blisko 30 mln zł a i zrobić idiotów z norwegów i pokazać im figę a przy okazji wziąć kilkasettysiecy euro i wystawić wikingów do wiatru. Galę specjalnie dla nich trza zorganizować. Nie wolno zapomnieć o Piotrze S. , Pawle MD każdemu dać co się mu należy.

      • 34 0

    • historia budowy sejnera 690 to przykład nieudolności, braku wiedzy i nieumiejętności organizacji pracy. marsjanie zaplanowali zniszczenie spółki Konrem Nauta i do tego celu wybrali doborowy skład : Stach F. - znany z udziału w upadku elbląskiej filiii stoczni Gdynia , tu dał się poznać jako wybitny specjalista od działań niszczycielskich,
      Krzysztof G. - zwany też Dalton próbował zatrudnić całą rodzinę i jeszcze kilku znajomych tyle, że ich wiedza stoczniowa to ......., Wojciech S. - opowiadał , że zna się na peryskopach ( kto go tam wie ) zwany TW. Ludzie ci narazili stocznię Nauta na olbrzymie straty, dzisiaj trudno jeszcze ocenić jak wysokie ale z pewnością idące w miliony złotych - Stach F. liczy na to, że ujdzie mu wszystko na sucho tak jak to było w Elblągu.Oczywiście zachodzi pytanie gdzie była rada nadzorcza Nauty przecież związki zawodowe informowały wiele razy o sytuacji w spółce Konrem Nauta , która to budowała kadłub sejnera.Sejner 690 przejdzie do historii Nauty jako najbardziej nieudana budowa . Szkoda tylko, że nikt za to nie odpowie bo w państwowej stoczni straty pokryje Skarb Państwa.

      • 39 0

  • (1)

    Szczury uciekają do Brukseli. Trzeba teraz na nich głosować. Tylko co oni załatwią dla nas.

    • 24 0

    • nic

      • 4 0

  • (1)

    Juanita klevena powinna wygrać.

    • 0 0

    • nie, nie, nie tylko nie Juanita bo najlepszy jest mój statek , sejner 690 budowalim go dwa lata i dlatego jest najlepszy,najładniejszy.

      • 18 0

  • jaka remontowa, koleś puknij się w czółko

    • 14 0

  • Czy zerocat znaczy ze bedzie tam zero kotów. Ciekawe jak to wyglada ze szczurami. Czy jeszcze sa szczury na statkach?

    • 2 18

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane