- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (86 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (80 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (253 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku. Coraz mniej Lotosu w Lotos Kolej
W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstać miało centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane miało być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności, czyli Lotos Kolej. Jak na razie nie widać postępów w budowaniu hubu logistycznego w Trójmieście. Być może powstanie on w Czechach. Natomiast Lotos Kolej wzbogacił się o sześcioosobowy zarząd i pozbył się przewozów dla klientów zewnętrznych, a pracownicy LK obsługują kursy Orlen KolTransu.
- Zarówno Lotos Kolej, jak i Orlen KolTrans stale monitorują efektywność realizowanych kontraktów i pod tym względem dokonują ich okresowej weryfikacji. Wynikiem tego procesu może być decyzja o przedłużeniu lub zakończeniu współpracy z danym kontrahentem. Nie ujawniamy szczegółów na temat współpracy kontrahentami - kwituje biuro prasowe Orlen.
Unimot tworzy własną spółkę kolejową
Dodatkowo Lotos Kolej nie obsługuje też już baz paliwowych, które zostały przejęte przez Unimot - niezależnego importera paliw w Polsce. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale, w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku.
Usługi Lotos Kolej stały się zbędne, ponieważ w styczniu 2023 r. Grupa Unimot podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. To firma byłego prezesa Lotos Kolej - Henryka Grucy.
Maszyniści Lotos Kolej obsługują trasy Orlen KolTrans
W chwili połączenia także pociągi, które obsługują maszyniści Lotos Kolej na lokomotywach LK, są firmowane jako pociągi Orlen KolTrans. Według przedstawicieli Orlenu to właśnie wynik współdziałania obydwu spółek.
- Orlen KolTrans i Lotos Kolej już teraz ściśle ze sobą współdziałają, świadcząc sobie wzajemnie usługi zarówno w zakresie optymalizacji zasobów ludzkich, jak i taborowych. Podstawą do tego jest porozumienie, podpisane już w dniu połączenia PKN Orlen z Grupą Lotos. Wynikiem prowadzonej współpracy jest sytuacja, kiedy drużyna trakcyjna i lokomotywa jednej ze spółek realizuje usługę przewozową na rozkładach jazdy zlecającego drugiego przewoźnika - tłumaczy biuro prasowe Orlen.
Większy zarząd zwiększy efektywność?
Przypomnijmy, że w sierpniu 2020 r. skład zarządu Lotos Kolej powiększono do sześciu osób. Rada Nadzorcza Lotos Kolej odwołała Anatola Kupryciuka, który od 2017 r. kierował spółką. Jego miejsce zajął Krzysztof Duszczyk - prezes Orlen KolTrans.
Dodatkowo do zarządu Lotos Kolej powołani zostali też wszyscy obecni członkowie zarządu kolejowej spółki Orlenu - Hanna Mazur, Leszek Jakubów i Dariusz Bodziony. W zarządzie pozostali: Dariusz Puchała i Jaromir Falandysz. Od tego czasu prezes Orlen Koltransu wraz z członkami zarządu piastują stanowiska jednocześnie w Lotos Kolej i Orlen Koltrans.
Wszystko to, jak twierdzi biuro prasowe Orlenu, w celu zwiększenia efektywności już prowadzonej współpracy, a także realizowanych procesów integracyjnych.
- To naturalny krok na drodze do optymalizacji procesów zarządzania w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej, m.in. w obszarach: logistyki kolejowej w przewozach paliw do terminali, działań operacyjno-logistycznych dotyczących wielkości składów pociągowych czy maksymalnego wykorzystania taboru kolejowego - czytamy w przesłanym do portalu Trojmiasto.pl stanowisku PKN Orlen. - W efekcie połączenia PKN Orlen z Grupą Lotos nowy koncern multienergetyczny stał się właścicielem dwóch spółek kolejowych zajmujących się logistyką - Orlen KolTrans i Lotos Kolej. Firmy te mają tożsamy przedmiot działalności, dlatego konieczna jest ich integracja w celu uzyskania synergii, wzmocnienia i stworzenia warunków do dynamicznego rozwoju segmentu przewozów kolejowych w ramach Grupy Orlen.
Centrum kompetencji kolejowej może w Gdańsku, a może w Czechach
Co dalej z tworzeniem w Gdańsku, na bazie Lotos Kolej, zapowiedzianego przez prezesa Orlenu Daniela Obajtka, centrum transportu kolejowego?
`
- Obecnie trwają działania mające na celu pełną identyfikację synergii oraz opracowanie szczegółowego scenariusza integracji obu firm. W toku tych prac spółki utworzyły kierunkowy model strategiczny dla tzw. centrum kompetencji kolejowych. Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami centrum zostanie utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu posiadającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - tłumaczy biuro prasowe Orlenu.- Docelowy kształt centrum kompetencji kolejowych zostanie określony po przeprowadzeniu obecnie trwających analiz zmian prawno-organizacyjnych, zarządczych oraz systemowych. Zważywszy na potrzeby rynkowe oraz dynamiczny rozwój Grupy Orlen (w tym przewozy na terenie Europy) w trwających analizach bierzemy również pod uwagę spółkę Orlen Unipetrol Doprava.
Miejsca
Opinie (151) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-27 12:05
Fajny artykuł o niczym plus gdybanie, idealny do wylewania rtęci przez totalnych trolli. (8)
Tymczasem spółka ma się dobrze i Polska idzie do przodu. Wy tu sobie dostajecie furii jak wasz fulher. :)
- 9 24
-
2023-02-27 12:09
Polska idzie do przodu za Bangladeszem.
- 7 5
-
2023-02-27 12:22
Oczywiście, że Polska idzie do przodu. (2)
Tylko szkoda, że z przodu jest przepaść.
- 11 5
-
2023-02-27 12:47
Przy was wróżbita Maciej to amator. :) (1)
W jednym tylko jesteście tacy sami, nic się nigdy nie sprawdziło.
- 5 4
-
2023-02-27 12:59
Wszystko się sprawdziło.
Przecież już kilka lat temu pracownicy Lotosu mówili, że Pisowcy za wszelką cenę będą starali się pozbyć nowoczesnego Lotosu, byle tylko ratować archaiczny Orlen.
- 13 6
-
2023-02-27 12:40
Opinia wyróżniona
(1)
Ty chyba nie wiesz co się dzieje w Lotos Kolej. Jak ma się dobrze to czemu zwalniają się maszyniści , ustawiacze i rewidenci Taboru ? Dlaczego nastąpił spadek w Udział przewoźników wg pracy przewozowej przewiezionych towarów za okres styczeń-grudzień 2022 Lotos kolej z 10,52 na 9,08 %. Dla ciebie jest strona go work.pl i tam poczytaj opinie o Lotos kolej.
- 29 8
-
2023-02-28 04:12
Polak
Gwork jest dla ciebie opiniotwórczy
- 0 1
-
2023-02-27 17:15
"Tymczasem spółka ma się dobrze i Polska idzie do przodu"... tyle ze ty i ja płacimy po 7,5 zł /l a i drożyzna przez to ale spółka ma się dobrze
- 6 3
-
2023-02-27 18:05
w spólce coraz gorzej , Krzysztof mówi kazdemu kto sie zwalnia ze pracowników ma dośc
i nikogo nie bedzie trzymał.
- 4 2
-
2023-02-27 12:57
(1)
logo Lotos zamaluja i Armaco bedzie.
- 5 1
-
2023-02-27 18:01
Aramco ,,, nie byłoby zle . gorzej ze bedzie logo wojta z Pcimia.
- 1 2
-
2023-02-27 13:22
Hej PiS ja bym proponował od razu sprzedać cały Gdansk ruskim, arabom i węgrom, po co się patyczyć (4)
- 8 3
-
2023-02-27 14:04
Mokre sny rudego. (1)
- 0 7
-
2023-02-27 20:09
Jarozbaw rudy?
- 1 1
-
2023-02-27 15:23
Do jesieni może zdążą
- 1 1
-
2023-02-28 08:22
Nie podpowiadaj!!!!!!!
- 1 0
-
2023-02-27 15:22
Ciąg dalszy uwalania gdańskich firm na poczet obecnego rządu (1)
Ciekawe co na to Kacper P.
Konferencji nie zwołał?- 5 2
-
2023-02-28 08:23
Ten chłystek w Gdañsku nic nie znaczy!!!!!
- 1 0
-
2023-02-27 18:14
Niedługo LK spadnie na dno , firma szybko sie rozwijajaca
ktora straszono innych przewożników że niedługo bedzie was przejmować powoli upada . Brak zarzadu , nikt nia sensownie nie zarzadza .
- 4 1
-
2023-02-27 19:12
Przemalują i będą jeździć w barawch orlen kolTrans.
- 2 0
-
2023-02-27 19:34
Rozkradanie Lotosu ciąg dalszy . Śmierdzi to zniszczeniem Lotosu . ObJtek razem z pisem tak jak komuniści mści się na Gdańsku .
- 5 1
-
2023-02-27 19:45
Polska Lewica rękami brukselskich komisarzy (3)
wysadziła Lotos Kolej w kosmos. Narzucili konieczność sprzedaży części Lotosu w inne ręce i dziś MOL i Unimot się na tym pasie.
- 4 6
-
2023-02-27 20:16
Ale zdajesz sobie sprawę, że to sami rządzący zaproponowali to rozwiązanie?
- 5 1
-
2023-02-28 06:26
W tym problem że nakazane było sprzedać Koltransa a miał pozostać Lotos Kolej jako wiekszy
i mial przejac praca po nich ale Wójt i księgowa zrobili inaczej. Zauwazyłem dziwna zbiezność tam gdzie księgową posadza na prezesa to tę firmę zaraz Wójt przejmuje.
- 1 0
-
2023-02-28 08:24
Ogarnij się!!!!!
- 0 0
-
2023-02-27 20:07
Zkolanwstawanie, Pinokio i Włoski prom (1)
Budowa nowego promu dla Polferries postępuje zgodnie z harmonogramem. Wodowanie kadłuba nowego promu zaplanowano na wiosnę tego roku. Jednostka jest budowana we włoskiej stoczni Visentini.
Kontrakt na budowę promu zawarto w sierpniu 2022 roku. PŻB otrzymała na tę inwestycję 140 mln zł dofinansowania z budżetu państwa.- 1 2
-
2023-02-27 23:15
Na stępce ze Szczecina? He he he
- 0 0
-
2023-02-27 22:59
Myślałem, że rudy już osiągnął dno a jednak potrafił upaść niżej. (3)
Ogłosił wstępny program który jest identyczny do programu PiS o którym rząd mówi od miesięcy. Czyli kredyt na mieszkanie 2% na 10 lat do 45 roku życia i 600+. Ja dam do 46 roku życia i 650+, pytanie tylko na co zmiana rządu skoro PiS już dawno to zapowiedział, a szczegółowy plan nad którym już pracują ma byc podany latem. Ten rudy to już przebija sam siebie, kłamać, kręcić l, kraść pomysły, byle tylko dorwać się do koryta...nie wierzę w ani jedno jego jadowite słowo. Jego polityka to tylko polityczna uległość Brukseli, Berlina i energetyczne uzależnienie od Moskwy.
- 0 11
-
2023-02-27 23:14
Teraz tabletki, sprawdzenie konta czy ruble wpłynęły, i spać
- 2 1
-
2023-02-28 06:36
Skoro tak krecił i kłamał i kradł dlaczego nie siedzi? PiS z usmiechem na ustach by go zamknął . Pomysl.
Od Moskwy bylismy uzaleznieni od zawsze , a wczoraj Pinokio odtrabił sukces że Polska nie bierze ani litra ropy od Rosjan tylko swoim zwyczajem zapomniał powiedziec ze to to Rosjanie zakrecili kurek a nie my zaprzestaliśmy. A po drugie przypomnij sobie jak Ukraincy jeszcze na miesiac przed wojna blokowali nasze przewozy kontenerowe przez ich kraj , tak tak , nie byłi tacy mili jak dzis. Polubili Polske z przymusu.
- 3 0
-
2023-02-28 09:24
a ktoś ty?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.