- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (45 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (23 opinie)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów
W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.
Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.
Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"
- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
Miejsca
Opinie (88) 1 zablokowana
-
2021-07-26 23:33
Pseudoprywaciarze
Mam nadzieję że im nic więcej nie zlecą i będą tylko blachy palić. Ludzie sobie pojadą do Francji uczciwe pieniądze zarobią i do kraju przywiozą. A tak będą zapierniczać w tym obozie za wszawe 30 brutto na działalności, płatne nie wiadomo kiedy. Koniec końców i tak zapłacą za to wszystko podatnicy kosztem np. Służy Zdrowia czy chorych dzieci. Im mniej robią tym lepiej dla nas wszystkich, bo mniej nas to wszystkich kosztuje.
- 4 2
-
2021-07-24 17:11
(1)
Słyszałem ,że pod Gdańskiem widziano błąkającego się w lesie inwestora z Kataru .
- 3 0
-
2021-07-26 17:01
Taaaaa. Był w lesie
Okradły go dzi*ki z Cocomo i nie miał za co kupić stoczni. Był pijany i bał się że Allach go zobaczy, dlatego szybko uciekł do siebie i stoczni nie kupił.
- 0 0
-
2021-07-26 14:34
Zlecenie
Takie zlecenie to zrobi nawet byle Janusz Papudrak w trochę większym garażu. Na pewno na tym zarobią jak jak z takimi cenowo wygrali. Ale, na jesień pomoc Delta się szykuje.
- 1 0
-
2021-07-23 09:50
Gdzie prom pinokio? (2)
- 2 1
-
2021-07-24 17:15
(1)
Inwestorzy z Kataru na Grenlandii budują.
- 5 0
-
2021-07-25 09:27
A Budowę kredytuje Amber Gold
- 1 0
-
2021-07-25 04:05
Prośba do Portalu
zdejmijcie ta żenująca informację.Czy Crist Wam za to płaci ?
- 5 0
-
2021-07-24 17:15
Dziwny artykuł
Nie wiadomo czy firma Crist ma kadłuby okrętów dla stoczni francuskiej Kreship ( kership to wspólna firma założona w 2013 roku przez piriou i naval group, dwie firmy w dziedzinie inżynierii morskiej, budowy statków, systemów i usług wojskowych, :
piriou , 55 lat doświadczenia w cywilnym przemyśle stoczniowym,
naval group, światowy lider na rynkach obrony morskiej.)
Z artykułu trójmiejskiego nic nie wynika, prawdopodobnie Crist ma wypalić tylko blachy , które zostaną przekazane do Francji do stoczni Kership. Natomiast nie będą budować okrętów. I to jest pewne bo firma Crist nie posiada certyfikatów do wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. Taki certyfikat wydaje np. Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia w Polsce. Podobnie pracownicy, którzy mogą zajmować się wykonywaniem prac przy budowie okrętów muszą mieć certyfikaty do wykonywania tych prac. Inna sprawa to materiały stalowe do budowania okrętów, w Polsce nie produkuje się stali do budowania jednostek wojennych . Stale dla okrętów wojennych produkowane są w Australii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Rosjii. Tak więc zlecenia na wykonanie robót dla firmy Crist to najprostsze i najłatwiejsze prace do wykonania np. palenie blach. Oczywiście dobrze by było gdyby ta firma, Crist mogła zbudować kadłub jednostki wojennej ale to dziś nie jest możliwe i to z różnych powodów.- 5 0
-
2021-07-22 08:15
(2)
A PiS woli marnowac pieniadze w "polskich" (tzn. partyjnych) stoczniach ktore nie potrafia nawet wymienic farby na czas.
- 27 18
-
2021-07-24 17:14
PIS to miernoty. Za to za PO nasze stocznie to była potęga . Ilość statków i okrętów zbudowanych w naszych stoczniach trudno zliczyć.
- 2 1
-
2021-07-23 15:48
ale za to są do wykarmienia dyrektorzy i inni, przecież to nie chodzi o budowanie statków.
- 0 0
-
2021-07-22 10:15
Bryndza (1)
Witam szanownych specjalistów ... przy takiej wspaniałej koniunkturze jaka jest teraz w okrętownictwie to raczej powinniśmy sie cieszyć że w ogóle jest co robić , bo sytuacja na rynku okrętowym jest bardzo trudna , a również należałoby zwrócić uwagę że Belgia czy Holandia buduje statki w Europie przy zastosowaniu rzeczywistego offsetu , my wolimy za nasze pieniądze budować w Chinach lub zamiast zainwestować w to co jeszcze nazywamy Marynarka Wojenną w żelazne pudła na gąsienicach...i jak nasze stocznie maja przetrwać?
- 21 5
-
2021-07-24 14:31
nasz przemysł stoczniowy w nieudolności i nierentowności wyprzedza tylko górnictwo
- 3 1
-
2021-07-22 11:58
Odzyskajmy stocznie (2)
Sprzedane przez levactwo
- 11 14
-
2021-07-24 07:04
Stocznie sprzedal PIS, choćby Ukraincom (1)
wiec nie bredz pisi trollu
- 1 3
-
2021-07-24 13:07
zgodnie z doktryna Lewandowskiego
Temu, klo sie zglosil...
I chocby za zlotowke...
Liberalom nawet to sie nie udalo...- 2 1
-
2021-07-22 15:25
Ciekawe czy Crist wziął by na siebie budowe gazowcow lub RoRowcow jakie były budowane w Stoczni Komuny Paryskiej? (2)
Budowaliśmy je w całości. Dla Norwegii i Stanów. Nic nie było montowane poza naszymi granicami.
- 14 3
-
2021-07-24 07:12
Trzeba bylo nie rozkradac stoczni to by przetrwała (1)
kazdy wynosil co sie dalo, a potem holota ze zwiazkow zawodowych polozyla stocznie po calosci
- 3 0
-
2021-07-24 13:04
to "wynoszenie" odbywalo sie na kazdym szczeblu
stoczniowej hierarchii.
Straty powodowane na etapie kontraktacji, organizacji finansowania czy bledow konstrukcyjnych byly mniej widoczne, bo pod "bialym kolnierzykiem" i w rekawiczkach. A najczesciej, cudzymi rekoma.
Do tego zapijaczony nadzor jakosci i odbiory typu "wicie, rozumicie inzynierze..."
Armator bral za darmo, jak swoje...- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.