• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje polarny statek dla Francuzów

erka
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania.

Crist podpisał z francuską stocznią Chantiers Piriou kontrakt na budowę statku logistycznego, tzw. Polar Logistic Vessel. Polarny statek logistyczny będzie służył do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy francuską stacją polarną Dumont d'Urville (położoną na Antarktydzie) a tasmańskim portem Hobart. Transport będzie odbywał się w ładowni mieszczącej do 1,2 tys. ton ładunku.



Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania. Budowa takiej jednostki wymaga od stoczni Crist zastosowania specjalistycznych materiałów spawalniczych i technologii oraz wiąże się z koniecznością dostosowania się do wymagających procedur.

Statek posłuży także jako patrolowiec marynarki wojennej w celu dozorowania pozaeuropejskich wód Republiki Francuskiej i zastąpi tym samym obecnie służący patrolowiec "L'Albatros" oraz lodołamacz "L'Astrolabe". PLV napędzany będzie czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek będzie miał możliwość obsługi dwóch helikopterów. Jego długość całkowita wyniesie 72 m, szerokość 16 m, a masa kadłuba 1850 ton. Przewidywany czas realizacji kontraktu wynosi 12 miesięcy.
erka

Miejsca

Opinie (52) 1 zablokowana

  • znów skorupa?

    Pewnie znowu proste spawanie i szlifowanie blach? Skorupa z częściowym wyposażeniem w rury i osprzęt pokładowy. Zobaczymy jak to wyjdzie

    • 8 5

  • Dzieki (2)

    Naszemu milosciwie rządzącym nami Jarosławowi i ojcu Rydzykowi stocznie istnieją! To my zbieraliśmy cegiełki! A wy tylko plujecie jadem. Otworzcie oczy

    • 14 16

    • pomorskie zakochane w po. (1)

      Co oni takiego dali ze ludzie tak są za nimi, cała Polska przejrzała na oczy i wybrała inaczej tylko ciemno gród pomorski głupio zaślepiony.
      Lepszy poPIS niż POraźka.

      • 4 15

      • jedno warte drugiego

        • 6 3

  • a niby stoczni juz nie ma ... (9)

    ... i wszystko na dalekim wschodzie produkowane

    • 38 12

    • Na dalekim wschodzie to statki cargo (kontenerowce, masowce, tankowce, itd) budują. (6)

      Nie słyszałem, żeby ostatnimi czasy jakiś np. kontenerowiec został zwodowany w Europie.

      • 21 2

      • (3)

        5 sztuk kontenerowców arktycznych budowanych w Remontowej Shipbuilding to pozytywny wyjątek potwierdzający regułę, że pudełkowce budują głównie na Dalekim Wschodzie.

        • 10 25

        • właśnie, arktycznych

          wszelkie specjalizowane jednostki powstają głównie w stoczniach europejskich. Tam, gdzie idzie się na prosty schemat (tankowce, masowce, kontenerowce) - Chiny biorą (prawie) wszystko

          • 6 0

        • A stocznia....

          to chciałby o nich jak najszybciej zapomnieć...

          • 8 0

        • te kontenerowce to są jak większe holowniki

          ale dobre i to

          • 10 1

      • a i tak dwie największe stocznie koreańskie padają (1)

        Chińczycy cieniutko przędą....

        • 15 1

        • Ceny frachtów spadają, (co przekłada się na mniejsze zyski armatorów) to i zamówień na nowe statki nie ma.

          Jeszcze nie tak dawno za przewóz kontenera 20 stopowego z Chin do Europy płaciło się 1000 USD, obecnie za przewóz kontenera "dwudziestki" np. z Chin, Malezji, Singapuru, Tajwanu lub Wietnamu do Gdańska należy zapłacić ok. 265 USD

          • 12 0

    • Tak, tragedia... stocznia w ruinie... nie produkuje już masowców dla ZSRR za paciorki i kałasznikowy. No ale dzięki dobrej jesiennej zmianie stocznia wreszcie wstaje z kolan!

      • 9 4

    • stocznia... albo samozatrudnienie albo zlecenie... i 70 m jednostka to sukces - ale rozumiem dla celów politycznych nawet krowę można nazwać koniem z tym że jeździć takim zestawem się za bardzo nie da

      • 5 12

  • statek czy kadłub ??? (4)

    Jak na zlecenie innej stoczni to chyba znowu kadłub za grosze ...

    • 36 15

    • To chyba nie jest najważniejsze. Dla mnie to mogą choćby robić i ogrodzenia.

      Ważne, ze ludzie mają pracę.

      • 13 2

    • tylko kadlub,czyli najgorsza robota

      • 4 6

    • nie narzekać

      ważne że praca będzie,a czy cały statek czy kadłub to już mnie nie interesuje

      • 14 8

    • ddddddddd

      sam kadlub jak zawsze

      • 9 4

  • Mierna wizka

    J.w.

    • 5 5

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane