• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Gdyni wpłynął największy kontenerowiec w historii portu

VIK
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton. Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton.

Do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego BCT wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec. MSC Krystal o pojemności 5 762 TEU jest zaliczany do kategorii dużych jednostek - ma 277,3 m długości i 40 m szerokości. Zawinięcie tak dużej jednostki do BCT było możliwe m.in. dzięki pogłębieniu portu do 13,5 m, które zostało zakończone na początku 2011 r.


W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

Gdynia jest stałym przystankiem statków MSC między niemieckim portem w Bremerhaven a litewską Kłajpedą. W kolejnych tygodniach spodziewane są zawinięcia równie dużych jednostek tego armatora. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

- MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu BCT. - Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z zarządem portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu i trzykrotnie większe.
VIK

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • optymista

    Oczywiście do największego portu,wpłynął największy statek.

    • 5 2

  • PO CO TE KOMENTARZE?! (2)

    Ludzie, to że DCT ma większe możliwości od BCT i innych terminali gdyńskich to żadna tajemnica ani nowość. Ale nie piszcie że kajaczki, stateczki, łódeczki...
    Konkurencja jest dobra, ale przecież i GDAŃSK i GDYNIA to polskie porty. więc i tak i tak jest dobrze że przypływają w ogóle statki.
    Nie powinno się oceniać który port jest lepszy. Obydwa są potrzebne i pozytywnie wpływają na siebie.

    • 30 5

    • Gigantomania ....

      Wreszcie głos rozsądku w tych komentarzach. I nie ma znaczenia do którego portu wpłynął największy statek, niech wpływają, niech ludzie mają prace i Trójmiasto na tym zarabia i to jest najważniejsze.

      • 14 3

    • W artykule są nieścisłości!!!!!!!!!!

      Autor pisze że w przyszłości mają wchodzić statki 2/3 razy większe to tego opisywanego! NO JAK? 3 razy większy od tego to blisko 18 tys teu no to halo? Gdzie to ma się niby zmieścić? Co prawda GCT chce się pogłębiać, ale nabrzeże nie będzie miało nawet 400 metrów długości, no to jak oni to sobie wyobrażają? Coś mi się wydaje że autor za mało wszedł w temat....

      • 3 0

  • No to konie mają pełne kopyta roboty

    pewnie prcują po 24 h

    • 3 1

  • BCT, GCT, GTK czy DCT

    Mieszkam w Gdańsku i mam styczność z portami GCT i DCT i wolę jednak GCT. BCT podobno też zły nie jest ale DCT to porażka pierwsza klasa. A co będzie jak Hapagi, APL' e i te inne będą wpływać do DCT to już całkiem b ędzie masakra.

    • 2 9

  • ech gdynieczko

    do miasta trochę niżej na południe wpływają stateczki o długości ok 398 m i szer ok 57. myślę, że łyso tam niektórym na tej dalekiej północy.

    • 5 4

  • (9)

    pragnę przypomnieć iż w latach 60 tych ubiegłego wieku tylko do Gdynia mógł wpłynąć amerykański Manhattan, a 15 lat później turbinowy Kasprowy Wierch. W Gdańsku było za płytko i brakowało infrastruktury...

    • 3 6

    • Kasprowy Wierch w latach 70-tych woził paliwa płynne do Gdańskiego Portu Północnego (7)

      Pierwszy raz wpłynął 3 marca 1975 roku.

      • 4 2

      • (6)

        tak, tylko że rok wcześniej wpłynął do elewatora zbożowego w Gdyni, ponieważ w Gdańsku brak było odpowiedniej infrastruktury do tego celu.

        • 1 2

        • (5)

          No ale Port Północny już istnieje od 37 lat więc teraz sytuacja jest odwrotna

          • 3 1

          • (4)

            no ale widzisz, trzeba było go skierować do portu w Gdyni, ponieważ port północny nie mógł go przyjąć z uwagi na brak sprzętu do przeładunku. już nie wspomnę że na początku lat 70 tych powstał pierwszy w Polsce terminal kontenerowy koło Dworca Morskiego. I również nie wspominam o wspaniałych statkach pasażerskich, które nie mają możliwości zacumowania w Gdańsku.

            • 1 2

            • żyjesz historią...

              a świat się zmienia

              • 2 1

            • tia kolo w Gdańsku nie ma nic (2)

              jutro będzie kolejny rekord 5800 TEU rekord Gdyni

              • 1 1

              • (1)

                nie, tylko że wprowadzane jest po fakcie. Wiesz cała afera w tym Gdańsku z okazji że gdański terminal podpisał umowę z Maersk. Trzy suwnice, szalejecie, szalejecie. Tylko że o 30 lat za późno...

                • 0 2

              • nie 3 a 5 zdaje sie...

                no szalejemy, szalejemy... jak to Gdansk mogl przepoteznej Gdyni zabrac maerska? ale jak sie ma taki kurnik jak bct to jak tu myslec o oceanicznych kontenerowcach? kurnik bez terenow pod rozbudowe trzeba dodac

                • 5 2

    • Jak właśnie zauważyłeś,

      czasy się zmieniają...

      • 1 0

  • Gdynia powoli wypada z gry, wiem bo pracuje w tym i widzę co jest nz rzeczy (1)

    Gdańsk ma większe możliwości logistyczne

    • 8 4

    • Jak na razie, przeładunki rosną,

      więc nie wiem co znaczy "wypada z gry". Procentowo oczywiście traci i tracić będzie, ale nie o napinkę tutaj chodzi, tylko o osiąganie dobrych wyników finansowych, czyli maksymalizację wykorzystania możliwości bez dumpingu (to właśnie gdański dumping odebrał BTC największego armatora parę lat temu; już wówczas udowodniono, że koszty w Gdańsku były wyższe, ale dopóki Gdańsk nie konkuruje z innymi państwami UE, może stosować dumping kiedy mu wygodnie).
      O statki ponad 300-metrowe Gdynia konkurować nie będzie, ale o mniejsze i owszem. Jakością usług.
      Logistyka w zupełności wystarczy dla wszystkich terminali portu wewnętrznego (ostatnim jej etapem będzie rozbudowa centrum logistycznego i dociągnięcie torowiska na południowe nabrzeża).
      Ograniczenia obecnie nie dotyczą logistyki czy głębokości toru wodnego, ale sama długość nabrzeży. 2,0 mln TEU rocznie to maksymalny pułap dla nabrzeża tej długości, a i tak niełatwo będzie do tylu dobić w ciągu najbliższych 5-7 lat. Gdańsk w tym czasie bezproblemowo może mieć do 5 mln TEU (po bezproblemowej rozbudowie).

      • 0 1

  • MSC -mafia shyping company ... a gdzie nasze PLO ? (3)

    • 4 4

    • shyping (2)

      a co to znaczy?

      • 0 0

      • niesmialy ping pong ??

        • 3 0

      • Chciał pewnie napisać "shoping".

        do "Gdynia miasto...":

        Z całym szacunkiem, ale polska flota przestała liczyć się już w czasach PRL-u i żadnej w tym winy miasta Gdyni.

        Zresztą, jak rozumiem, dzisiejszy Gdańsk może pochwalić się własną flotą kontenerowców?

        • 0 0

  • (2)

    Tylko patrzeć jak po kilku takich wpłynięciach kontenerowców,w Gdyni zaczną zapadać się nabrzeża port nie jest przystosowany do takich głębokości.

    • 3 6

    • nooooooooooo, tąpnie jak teren pod kopalnią

      • 1 1

    • Nie obrażaj dokerów

      wypisywaniem bzdur, bo jak widzę, to nawet prawa Archimedesa się w podstawówce nie nauczyłeś.

      • 3 0

  • Wplynal.

    Do Gdyni wplynal najwiekszy kontenerowiec a na jego pokladzie kibice...Zaglebia Sosnowiec.OLE.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane