• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Gdyni wpłynął największy kontenerowiec w historii portu

VIK
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton. Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton.

Do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego BCT wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec. MSC Krystal o pojemności 5 762 TEU jest zaliczany do kategorii dużych jednostek - ma 277,3 m długości i 40 m szerokości. Zawinięcie tak dużej jednostki do BCT było możliwe m.in. dzięki pogłębieniu portu do 13,5 m, które zostało zakończone na początku 2011 r.


W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

Gdynia jest stałym przystankiem statków MSC między niemieckim portem w Bremerhaven a litewską Kłajpedą. W kolejnych tygodniach spodziewane są zawinięcia równie dużych jednostek tego armatora. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

- MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu BCT. - Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z zarządem portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu i trzykrotnie większe.
VIK

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • A ja mam nockę w BCT (4)

    Taaa a ja mam dziś nockę mały zonk i szczegól co tam xD

    • 2 1

    • no i?

      • 0 0

    • Czy jesteś koniem?

      • 0 0

    • No i będzie robota co tam spijcie smacznie czasem trzeba i w nocy popracować

      • 0 0

    • ..

      zarąbiście..masz ode mnie plusa

      • 0 1

  • we are :)

    największy najlepszy - na tym portalu króluje propagana - a co tam ze zwolnieniami ?

    • 2 1

  • gdansk iabramowicz wizytowka miasta

    na blogu pisze glupoty czuje swja slabosc i bezradnosc nie umnie dzialac z bieda w gdansku donald caly czas wspomaga a ten jest bezradny i ustap

    • 2 3

  • te kontenerowce już przypływają do Gdańska- czym sie chwalicie??? (1)

    Kontenerowiec Eleonora Maersk w Gdańsku (ZDJĘCIA)
    Mniejsza czcionka Większa czcionka Wyślij znajomym Drukuj
    Kontenerowiec Eleonora Maersk w Gdańsku (ZDJĘCIA)

    (© Grzegorz Mehring)

    Dziennik Bałtycki Jacek Klein

    2011-05-24 15:30:58, aktualizacja: 2011-05-25 14:16:15

    W środę do terminalu DCT wpłynął jeden z ośmiu największych kontenerowców pływających obecnie po morzach i oceanach - Eleonora Maersk.
    Kontenerowiec , pływający dla Maersk Line, przycumował w środę przed południem do nabrzeża gdańskiego DCT, gdzie będzie obsługiwany do piątku.

    Statek jest nie lada atrakcją. To jedna z ośmiu największych tego typu jednostek na świecie. Ma prawie 400 metrów długości i prawie 60 szerokości. Może pomieścić aż 15,5 tys. kontenerów 20-stopowych. Załoga liczy zaledwie 13 osób. Moc silnika wynosi aż 110 tys.

    • 2 2

    • Uważaj, bo ci

      żyłka pęknie.

      • 2 2

  • ulala

    dobrze ze sie zmiescil ale z drugiej strony dobrze jak jest ciasno:)

    • 2 0

  • Niecały rok temu w Gdyni był "MSC Fortunate" (2)

    (5700 TEU, 275m), więc wielkiego szału nie ma (w każdym razie nie jest to żadna zmiana jakościowa). Jak pojawi się coś w okolicach 300m i ponad 7000 TEU, to będzie sens zużywać elektroniczny atrament.

    W Gdańsku już w 2007 roku zobaczyć można było 294-metrowego "MSC Bremen", 2 lata temu był 332-metrowy "Maersk Taikung”", a pół roku temu - 366-metrowy "Maersk Elba".
    Trudno też powiedzieć, czy w Gdyni w ciągu najbliższej dekady podobny zawita, bo pogłębianie portu wewnętrznego kosztuje, a budowa pirsu zewnętrznego to gigantyczna inwestycja, nie wiadomo nawet czy opłacalna (do tego dochodzą problemy logistyczne, bo Port jest formalnie i praktycznie częścią Śródmieścia).

    • 2 1

    • (1)

      MSC Bremen w Gdańsku? coś ci sie synu pop.....itoliło.

      • 0 0

      • OK, my bad.

        Rzeczywiście, MSC Bremen oraz Maersk Brooklyn (oba ok. 294 m długości, ale sporo mniejsza pojemność, bo ok. 5000 TEU) gościły w gdyńskim BCT w 2007 r.

        • 1 0

  • Brawa dla BCT

    Nie ma się co spierać gdzie wpływają większe jednostki. Ja się cieszę, że w końcu w Gdyni coś się dzieje na terminalu. BCT i DCT powinny trzymać się razem, stworzyć bramę dla Europy i wykończyć niemieckie porty. Jeszcze raz Broawo. Pozdro

    • 7 0

  • Porty są polskie, ale terminale kontenerowe już nie ;-) (1)

    W Gdyni dominuje "opcja filipińska", zaś w Gdańsku - "opcja brytyjska" (a łącznie z zapleczem - anglosaska).
    I z tego powodu nie ma sensu toczyć o nie wojenek polsko-polskich.

    • 3 0

    • sprostowanie

      w DCT jest to opcja Australijska, ale jest to prawda ze Polskie porty powinny razem sie uzupelniac i konkurowac z Niemieckimi portami a nie miedzy soba. Pozatym nasz super rzad w tym nie pomaga bo zamiast budowac autostrady i ogolnie korytarz transportowy z polnocy na poludnie (czechy,slowacja itp..) buduje tranzyt zachod-wschod przez Polske dla Niemiaszkow.Chore jet to ze majac polaczenie Oceaniczne i tak kontenery schodza w Hamburgu, Bremenhaven a potem przez Polske do Rosji, Bialorus, Ukraina, Slowacja, Czeczy.. Dzieki ci Donaldzie :(

      • 1 0

  • Czy przywiózł kontenery

    co to mają jako atrapy stawiać w centrum Gdyni z widokiem na potęgę inwestycyjną miasta ?

    • 0 1

  • bzdury piszecie

    Terminal w Gdansku jest do d...y. Suwnice sa za krotkie, nie siegaja na druga burte. Ostatnie dwa porty przed Gdanskiem(Rotterdam i Bremerhaven) - to jeden wielki przesztaunek, zeby ulozyc pudla na srodku i na lewej burcie , po prawej full balastow. Ciekawe jak dlugo Maersk bedzie na to przymykal oko. Jak tylko nasi sasiedzi otworza nowe terminale, znowu w Gdansku beda tylko feedery i glucha cisza.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane