- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (64 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (102 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (87 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (232 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
Dwa prototypowe statki wybuduje stocznia Crist
Dwie jednostki wielozadaniowe do obsługi morskich farm wiatrowych - NB309 i NB310 zostaną wybudowane przez stocznię Crist. To prototypowe statki, w których zastosowano zarówno unikatowy kształt dziobu typu X-Bow, jak i innowacyjny kształt rufy X-stern. Częściowo wyposażone jednostki typu Offshore Service Vessel przeznaczone są dla armatora z Niemiec.
Pod koniec kwietnia 2015 roku rozpoczęto palenie blach na pierwszą jednostkę - NB309, której ukończenie planowane jest na koniec 2015 roku. Druga jednostka - NB310 - wejdzie w fazę realizacji w sierpniu 2015 (zakończenie jej budowy planowane jest na kwiecień 2016). Po zakończeniu projektu jest szansa na to, aby Crist wybudował jeszcze dodatkowe cztery jednostki tego typu.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom statki mogą pracować zarówno dziobem, jak i rufą w kierunku wiatru, fal i prądów morskich, co ma niemały wpływ na wykonywanie prac przy bieżącej obsłudze morskich farm wiatrowych.
Jednostki NB309 I NB310 napędzane są za pomocą dwóch pędników rufowych, dwóch sterów strumieniowych oraz pędnika azymutalnego. Prędkość operacyjna każdej jednostki to 13,5 węzła. Statki będą miały długość 88 m, szerokość 18 m i wysokość do pokładu głównego 8 m. Mogą pomieścić 60 osób w pojedynczych kabinach, z czego 40 miejsc jest przeznaczonych dla serwisantów wież wiatrowych.
Zakres prac podstawowych przy projektach NB309 i NB310 realizowanych w Crist obejmuje cały częściowo wyposażony kadłub, wraz z głównymi urządzeniami i systemami rurarskimi. Natomiast dzięki zadeklarowanym przez klienta opcjom wyposażenia każda kolejna jednostka będzie przekazywana w stopniu bardziej zaawansowanym, tak by ostatnią wykonać w pełni wyposażoną. Przy budowie każdej jednostki będzie pracować ok. 400 pracowników, nie włączając kadry technicznej.
Miejsca
Opinie (53)
-
2015-05-20 05:28
taa znow bedzie pieknie
Tylko nie wiem skad oni ludzi wezma do pracy po ostatnich ekscesach ze stawkami. Zlodziej to zlodziej , ten caly Ulstein powinien sie dowiedziec komu daje prace . Kvearner sie juz do nich przekonal i daje prace sasiadom .
- 13 5
-
2015-05-19 18:17
W przemyśle stoczniowym nie jest żle
Gdyby nie Guzikiewicze i inne wąsate oszołomy było by znacznie lepiej. Ile to już dobrych firm rozwaliły nasze hołubione nieroby związkowe.
- 20 9
-
2015-05-19 14:11
Super (1)
Wszystko idzie w dobrym kierunku lecz przydałyby się jeszcze umowy o pracę, by móc chociaż raz w roku wyjechać i odpocząć... bez brania dni wolnych, bezpłatnych.
- 24 5
-
2015-05-19 14:19
...
miało być wolnych-bezpłatnych
- 1 0
-
2015-05-19 11:58
Fajnie, że budują statki. (1)
A czy zaczęli normalnie traktować pracowników, oferować normalne umowy, normalnie płacić? Od jakiegoś czasu nie mam informacji, to nie wiem czy coś zmieniło, ale kilka lat temu raczej nie mieli się na tych polach czym chwalić...
- 17 3
-
2015-05-19 12:27
bez zmian
bez zmian. nadal większość na produkcji pracuje na własnej działalności , przyjmują coraz więcej Ukraińców i nawet Hindusów , nie wspominam o Koreańcach. Doświadczeni monterzy i spawacze raczej odchodzą do innych firm.
Zobaczymy jak to będzie dalej.- 3 2
-
2015-05-19 09:28
Pięknie :)
Oby tak dalej!
- 24 5
-
2015-05-19 09:14
No proszę...
Brawo!!! 3mam kciuki!
- 36 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.