- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 3 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (124 opinie)
- 4 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (8 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię
Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.
W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.
- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.
Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.
DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2010-10-07 15:59
(13)
No i fajnie. Więcej kontenerów, więcej tirów, wieksze korki. Oby jak najdalej od Gdyni
- 7 10
-
2010-10-07 17:26
75% KONTENERÓW Z DCT ODPRAWIANA JEST KOLEJĄ! (8)
Bocznica kolejowa przy DCT pozwala załadować cały skład pociągu jednocześnie - wszystkie wagony na raz, a nie wagon po wagonie - co wydatnie zwieksza możliwości załadunkowe/rozładunkowe kontenerów w/z Gdańska.
- 4 1
-
2010-10-07 22:15
a co z transhipmentem? (7)
połowa kontenerów wpływających do DCT w ogóle z terminala nie wychodzi. Co więcej takie kontenery DCT liczy podwójnie (w przeciwieństwie do np. GCT, gdzie wyładunek 1 statkiem i późniejszy załadunek na 2. statek są liczone jako jedna operacja).
Reasumując - ciężko jest porównywać podawane wielkości przez konkretne terminale.- 0 3
-
2010-10-07 22:29
na tej samej zasadzie powinno się nie uwzględniać kontenerów przywiezionych koleją, zakładam również że gdyby GCT uwzględniał wszystkie przeładunki obrót dochodziłby do 2 mln TEU rotfl
- 1 0
-
2010-10-07 22:32
(5)
a od kiedy to GCT obsługuje transhipmenty tak jak DCT ze statków oceanicznych??? Pewnie mają tam z 2 lub 3 transhipmenty w miesiącu, więc sobie liczą jako pojedyncze operacje. I tak nie miałoby to większego znaczenia, tak jak w przypadki DCT
- 2 0
-
2010-10-08 09:37
ale odwrotne liczenie w DCT miałoby znaczenie (2)
bo w statystykach w DCT byłby mniejszy przeładunek.
To raz, dwa - komentarz był do informacji, że 75% kontenerów odprawianych jest koleją. Chyba, że autor komentarza przyjął, że 75% faktycznie wchodzących do Polski...- 0 1
-
2010-10-08 10:28
aaaaa gdyby babcia miała wąsy
a gdyby tak nie liczyć Maerska
lepiej żeby Gdynia wzięła się do roboty- 0 1
-
2010-10-08 10:31
wyobraź sobie że właśnie transhipment świadczy o pozycji portu
tak jest w Hamburgu czy Rotterdamie im więcej przeładowują dla innych mniejszych portów tym większe ich znaczenie, u nas gdyńskie pieski ujadają zamiast się wziąć do pracy i rozwoju
- 0 1
-
2010-10-08 09:56
konkurencja z innymi portami Bałtyku (1)
żeby nie było - cieszy mnie rozwój portów G-G, zwłaszcza, że ostatnie wzrosty nie są robione wzajemnym kosztem (tj. przechodzeniem linii z Gdańska do Gdyni i odwrotnie).
Wolałbym, żebyśmy się porównywali z obcymi portami, niż w obrębie 3miasta :)- 1 1
-
2010-10-08 10:26
mnie wystarczy jak gdynianie zajmą się rozwojem a nie patrzeniem jak rozwija się Gdańsk
- 2 1
-
2010-10-07 23:03
Stocznie nie, porty nie, biznes tylko w skali mikro. Czym jest Gdynia? (3)
- 2 2
-
2010-10-08 11:02
(1)
pamiętaj , że małe i średnia przedsiębiorstwa są największą siłą napędową gospodarki. ale u was to pewnie jak w Misiu: najwieksze pieniądze robi sie na słomianych inwestycjach. Koniaczek ?
- 1 1
-
2010-10-08 11:58
A wiesz jaka jest różnica między mikro a małe i średnie? Nie bez powodu to napisałem
- 0 0
-
2010-10-08 21:32
yyy...
miastem?!?!?
- 0 0
-
2010-10-07 16:00
I stało się
Apokalipsa
- 7 2
-
2010-10-07 16:32
WIADOMO GDANSK SZYK,ELEGANCJA
- 8 4
-
2010-10-07 18:03
skrzydła trójmiasta (1)
taką firmę mają pod nosem, a redaktorzy trójmiasto.pl nawet nie nominowali DCT do tegorocznej nagrody...
- 6 3
-
2010-10-07 19:18
bo redaktorzy są tendencyjni i łaszą się do Gdyni, a raczej jej władz
- 7 2
-
2010-10-07 18:55
A Tiry to przeleca nad Starowka.. (5)
czy tez dolacza do rzeladunku pasazerow miejskich w korkach ?
- 8 6
-
2010-10-07 19:19
a nie pomyślałeś ze większość z nich nie opuszcza portu inaczej jak drugim, mniejszym statkiem,
taki jaki zmieści się np. w Gdyni
- 3 1
-
2010-10-07 23:04
W Gdańsku nie ma starówki, tylko Stare Miasto. Tłuki się nigdy nie nauczą. (2)
- 3 2
-
2010-10-08 16:30
najlepsze jest to
że nawet myślą, że ul.Długa jest na Starym Mieście
:)- 1 0
-
2010-10-08 22:15
a kogo to interesuje
- 0 0
-
2010-10-08 21:33
bus pasem będą jeździć
- 0 0
-
2010-10-07 19:06
albo... jeszcze inny pomysl..
na dole kontener a u gory miejscowki, kuszetki..na powietrzu.. bez przepychania
- 2 1
-
2010-10-07 19:48
no i dobrze (4)
założę się, że gdyby sytuacja była odwrotna zaraz posypałyby się komentarze z Gdańska jak to niedobra Gdynia ukradła im kontenery hehe
- 5 7
-
2010-10-07 23:06
To są inwestycje prywatne, więc zaręczam Ci, że nikt by się nie pultał (3)
- 4 3
-
2010-10-08 14:20
Prokom Gdynia to też "inwestycja" prywatna (2)
a lamentom i dziecięcym oskarżeniom o "kradzież" nie ma końca, po tym jak właściciele przeniesli klub do Gdyni.
- 0 1
-
2010-10-08 15:33
Tak prywatna, że magistrat dopłaca 1 mln zł. A poza tym co ma Gdańsk do Prokomu? (1)
- 1 1
-
2010-10-08 21:26
no własnie nic, ale z zazdrości wypisujecie wciąż te same farmazony o "kradzieży"
a magistrat dopłaca do wszystkich gdyńskich drużyn. Takie tu panują zasady, że o sport się dba.
- 0 0
-
2010-10-07 22:58
W kilka lat Gdańsk zrobił tyle co "marzyciele" próbowali przez kilkadziesiąt (3)
- 10 5
-
2010-10-08 21:35
a gdynia w 80 lat (2)
to, co gdańsk w 1000... wilekie mi rzeczy:-P
- 0 2
-
2010-10-08 21:52
no, macie uniwersytet rybacki przecież
- 1 0
-
2010-10-10 16:08
No i Gdańsk odzyskał swoją pozycję w kilka lat. Finito i machamy rączką biednej Gdyni?
- 0 0
-
2010-10-08 07:45
i całe szczęście (1)
bo te kontenery rozwalały drogi w Gdyni a tak to będą w Gdansku.
- 5 4
-
2010-10-08 07:48
a i jeszcze Gratulacje dla Adamowicza
jako przewodniczacego rady nadzorczej Portu gdańsk
- 0 0
-
2010-10-08 07:58
Dublujące się inwestycje Gda-Gdy, zwłaszcze te finansowane z rządu/Unii na tle silnych holdingów Szczecin-Swinoujscie, (2)
Kopenhaga-Malme ...za kilka lat mogą paść. Konkurencja wymiecie Trojmiasteczko konkurujące: z 4 terminalami kontenerowymi, 3 promowymi, 3 zbożowymi.... itd. i dwoma lotniskami.
Kaliningad, Kłajpeda są niedaleko.
Wszystkiego naj życzę terminalom, ale czy nie warto zacząć myśleć wspólnie dla gospodarki morskiej Kraiku nad Wisłą. Fakt - to są inne firmy...- 4 6
-
2010-10-08 10:24
DCT Gdańsk - 0 (zero) państwowych, unijnych funduszy
- 6 1
-
2010-10-08 12:00
Oni chyba nigdy się nie nauczą.
W przeciwieństwie do irracjonalnego lotniska, terminale są inwestycjami prywatnymi. Na DCT nie wydano ani jednej złotówki z budżetu!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.