• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię

erka
7 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu. Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu.

Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.



W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.

- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.

Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.

DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.

Więcej o pomorskiej gospodarce oglądaj w programie Pomorska Kronika Biznesu

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (91) 3 zablokowane

  • (13)

    No i fajnie. Więcej kontenerów, więcej tirów, wieksze korki. Oby jak najdalej od Gdyni

    • 7 10

    • 75% KONTENERÓW Z DCT ODPRAWIANA JEST KOLEJĄ! (8)

      Bocznica kolejowa przy DCT pozwala załadować cały skład pociągu jednocześnie - wszystkie wagony na raz, a nie wagon po wagonie - co wydatnie zwieksza możliwości załadunkowe/rozładunkowe kontenerów w/z Gdańska.

      • 4 1

      • a co z transhipmentem? (7)

        połowa kontenerów wpływających do DCT w ogóle z terminala nie wychodzi. Co więcej takie kontenery DCT liczy podwójnie (w przeciwieństwie do np. GCT, gdzie wyładunek 1 statkiem i późniejszy załadunek na 2. statek są liczone jako jedna operacja).
        Reasumując - ciężko jest porównywać podawane wielkości przez konkretne terminale.

        • 0 3

        • na tej samej zasadzie powinno się nie uwzględniać kontenerów przywiezionych koleją, zakładam również że gdyby GCT uwzględniał wszystkie przeładunki obrót dochodziłby do 2 mln TEU rotfl

          • 1 0

        • (5)

          a od kiedy to GCT obsługuje transhipmenty tak jak DCT ze statków oceanicznych??? Pewnie mają tam z 2 lub 3 transhipmenty w miesiącu, więc sobie liczą jako pojedyncze operacje. I tak nie miałoby to większego znaczenia, tak jak w przypadki DCT

          • 2 0

          • ale odwrotne liczenie w DCT miałoby znaczenie (2)

            bo w statystykach w DCT byłby mniejszy przeładunek.
            To raz, dwa - komentarz był do informacji, że 75% kontenerów odprawianych jest koleją. Chyba, że autor komentarza przyjął, że 75% faktycznie wchodzących do Polski...

            • 0 1

            • aaaaa gdyby babcia miała wąsy

              a gdyby tak nie liczyć Maerska

              lepiej żeby Gdynia wzięła się do roboty

              • 0 1

            • wyobraź sobie że właśnie transhipment świadczy o pozycji portu

              tak jest w Hamburgu czy Rotterdamie im więcej przeładowują dla innych mniejszych portów tym większe ich znaczenie, u nas gdyńskie pieski ujadają zamiast się wziąć do pracy i rozwoju

              • 0 1

          • konkurencja z innymi portami Bałtyku (1)

            żeby nie było - cieszy mnie rozwój portów G-G, zwłaszcza, że ostatnie wzrosty nie są robione wzajemnym kosztem (tj. przechodzeniem linii z Gdańska do Gdyni i odwrotnie).

            Wolałbym, żebyśmy się porównywali z obcymi portami, niż w obrębie 3miasta :)

            • 1 1

            • mnie wystarczy jak gdynianie zajmą się rozwojem a nie patrzeniem jak rozwija się Gdańsk

              • 2 1

    • Stocznie nie, porty nie, biznes tylko w skali mikro. Czym jest Gdynia? (3)

      • 2 2

      • (1)

        pamiętaj , że małe i średnia przedsiębiorstwa są największą siłą napędową gospodarki. ale u was to pewnie jak w Misiu: najwieksze pieniądze robi sie na słomianych inwestycjach. Koniaczek ?

        • 1 1

        • A wiesz jaka jest różnica między mikro a małe i średnie? Nie bez powodu to napisałem

          • 0 0

      • yyy...

        miastem?!?!?

        • 0 0

  • I stało się

    Apokalipsa

    • 7 2

  • WIADOMO GDANSK SZYK,ELEGANCJA

    • 8 4

  • skrzydła trójmiasta (1)

    taką firmę mają pod nosem, a redaktorzy trójmiasto.pl nawet nie nominowali DCT do tegorocznej nagrody...

    • 6 3

    • bo redaktorzy są tendencyjni i łaszą się do Gdyni, a raczej jej władz

      • 7 2

  • A Tiry to przeleca nad Starowka.. (5)

    czy tez dolacza do rzeladunku pasazerow miejskich w korkach ?

    • 8 6

    • a nie pomyślałeś ze większość z nich nie opuszcza portu inaczej jak drugim, mniejszym statkiem,

      taki jaki zmieści się np. w Gdyni

      • 3 1

    • W Gdańsku nie ma starówki, tylko Stare Miasto. Tłuki się nigdy nie nauczą. (2)

      • 3 2

      • najlepsze jest to

        że nawet myślą, że ul.Długa jest na Starym Mieście

        :)

        • 1 0

      • a kogo to interesuje

        • 0 0

    • bus pasem będą jeździć

      • 0 0

  • albo... jeszcze inny pomysl..

    na dole kontener a u gory miejscowki, kuszetki..na powietrzu.. bez przepychania

    • 2 1

  • no i dobrze (4)

    założę się, że gdyby sytuacja była odwrotna zaraz posypałyby się komentarze z Gdańska jak to niedobra Gdynia ukradła im kontenery hehe

    • 5 7

    • To są inwestycje prywatne, więc zaręczam Ci, że nikt by się nie pultał (3)

      • 4 3

      • Prokom Gdynia to też "inwestycja" prywatna (2)

        a lamentom i dziecięcym oskarżeniom o "kradzież" nie ma końca, po tym jak właściciele przeniesli klub do Gdyni.

        • 0 1

        • Tak prywatna, że magistrat dopłaca 1 mln zł. A poza tym co ma Gdańsk do Prokomu? (1)

          • 1 1

          • no własnie nic, ale z zazdrości wypisujecie wciąż te same farmazony o "kradzieży"

            a magistrat dopłaca do wszystkich gdyńskich drużyn. Takie tu panują zasady, że o sport się dba.

            • 0 0

  • W kilka lat Gdańsk zrobił tyle co "marzyciele" próbowali przez kilkadziesiąt (3)

    • 10 5

    • a gdynia w 80 lat (2)

      to, co gdańsk w 1000... wilekie mi rzeczy:-P

      • 0 2

      • no, macie uniwersytet rybacki przecież

        • 1 0

      • No i Gdańsk odzyskał swoją pozycję w kilka lat. Finito i machamy rączką biednej Gdyni?

        • 0 0

  • i całe szczęście (1)

    bo te kontenery rozwalały drogi w Gdyni a tak to będą w Gdansku.

    • 5 4

    • a i jeszcze Gratulacje dla Adamowicza

      jako przewodniczacego rady nadzorczej Portu gdańsk

      • 0 0

  • Dublujące się inwestycje Gda-Gdy, zwłaszcze te finansowane z rządu/Unii na tle silnych holdingów Szczecin-Swinoujscie, (2)

    Kopenhaga-Malme ...za kilka lat mogą paść. Konkurencja wymiecie Trojmiasteczko konkurujące: z 4 terminalami kontenerowymi, 3 promowymi, 3 zbożowymi.... itd. i dwoma lotniskami.
    Kaliningad, Kłajpeda są niedaleko.

    Wszystkiego naj życzę terminalom, ale czy nie warto zacząć myśleć wspólnie dla gospodarki morskiej Kraiku nad Wisłą. Fakt - to są inne firmy...

    • 4 6

    • DCT Gdańsk - 0 (zero) państwowych, unijnych funduszy

      • 6 1

    • Oni chyba nigdy się nie nauczą.

      W przeciwieństwie do irracjonalnego lotniska, terminale są inwestycjami prywatnymi. Na DCT nie wydano ani jednej złotówki z budżetu!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane