• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię

erka
7 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu. Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu.

Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.



W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.

- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.

Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.

DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.

Więcej o pomorskiej gospodarce oglądaj w programie Pomorska Kronika Biznesu

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (91) 3 zablokowane

  • ZA PARĘ LAT (4)

    Tak jak wszystko w Gdańsku okaże się niewypałem.

    • 4 9

    • Polak polakowi wilkiem. Gdańszczanie mimo tego pozdrawiają. (3)

      • 3 3

      • ... (2)

        niestety, ale on ma racje.
        nam nic nie wychodzi. ani wieżowce ani nic. no i co mi z tego, że przeładowali kilka tys. ładunków więcej w Gdańsku niż Gdyni, skoro oni mają Sea Towers (co z tego, że brzydkie, ale jest!) i niedługo zaczynają budować nowe wiezowce...

        • 1 2

        • no i co z tego, popatrz na ich kurnik arenę ,to dopiero szczyt technologii

          • 1 1

        • Zaczynają budowac?

          Nam nie wychodzi? Mów za siebie widocznie sam masz jakieś kompleksy. Wieżowce budują firmy prywatne a nie miasta. Po drugie urbanistyka nie polega na stawianiu wieżowców gdzie popadnie. Po trzecie Gdańsk ma 3 już dopięte finansowo projekty wieżowców (przypominam że wieżowiec to budynki powyżej 55 m). Sea Towers jest kompletnie nie miastotwórczy, skopane przyziemie, brak jakichkolwiek korzyści dla miasta. Mieszkańcy mogą sobie co najwyżej na niego popatrzeć.

          • 0 0

  • do Śledzi (6)

    nie rozumiem Waszych kompleksów... dlaczego Sopocianie nie muszą cały czas krzyczeń i wszystkim udowadniać jacy są super i psioczyć na Gdańsk...
    Jakbyście mieli jakieś poczucie własnej wartości to nie musielibyście pisać tych głupich komentarzy o tirach, które psują drogi w Gdańsku...
    uczcie się od mieszkańców Sopotu!!!

    • 12 5

    • racja. u was nie ma co psuć. juz wszystkie drogi popsute.

      • 4 4

    • sama prawda (4)

      u nich poczucie wartosci jest zerowe bo w sledziowni nie ma nic wartosciowego!! gdansk i sopot roznia sie calkowicie i tak jest ok! a gdynia zawsze dazyla zeby byc taka jak gdansk problem w tym ze nigdy nie bedzie z ta swoja historia(wioska rybacka hahaha)

      • 2 3

      • gdynia nigdy nie dazyla do tego, by byc jak gdansk. wy caly czas budujecie sobie 'zabytyki'. Gdynia się rozwija w kierunku rozrywkowym. Jak widać - zyskujemy na tym. Nic do Gdańska nie mam, sam się tam urodziłem, ale mieszkam w Sopocie. Gdańsk jest już nudny. Nikt oprócz starych emerytów z Niemczech tam nie jezdzi. Teraz tylko Sopot i Gdynia.

        • 1 1

      • tia... (2)

        bo gdańsk od zarania dziejów metropolią jest na skalę światową i nigdy, przenigdy, żadną wioską to on nie był i tego się będzie trzymać!

        • 2 0

        • (1)

          i choćby nie wiem ile lat minęło, gdynia zawsze będzie w cieniu Gdańska

          • 1 1

          • i co w związku z tym?

            • 0 0

  • PORT GDANSK!!!!!!!!!!! (6)

    GDANSKI PORT MA TRADYCJE SIEGAJACE SREDNIOWIECZA!!! A WY SLEDZIE CZYM SIE MOZECIE POCHWALIC??? ZE RYBAMI CIAGNIE NA SKWERZE KOSCIUSZKI?? HAHA LECHIA GDANSK!!!!

    • 5 7

    • to tradycje niemieckie nieuku (5)

      ty i twoi przodkowie z Krużewnik nie macie z tym nic wspólnego.

      • 1 2

      • (4)

        twoj stary z kruzewnikow!! czy ja cos wspomnialem o narodowsci nieuku!! Wolne Miasto Gdansk!!!! nie Polska , nie Niemcy tylko WOLNE MIASTO GDANSK!!!! LECHIA GDANSK!!!!

        • 2 4

        • eh. (3)

          TAK! Wolne miasto Gdańsk! Szybkie miasto Gdynia.
          Tyle w temacie. A co do twojej starej - widać, że wysoki poziom reprezentujesz.

          • 1 2

          • (2)

            widzisz imbecylu, nawet nie wiesz co jeszcze znaczy słowo WOLNE

            • 2 1

            • wolne miasto - ospałe, powolne, niemrawe, (1)

              odwlekające wszystko na potem. Do tego nieporadne i niezdarne, flegmatyczne zółwie tempo. Guzdralstwo, wszystko jakieś ociężałe, nieruchawe, wszystko powoli, sennie, ślamazarnie jak mucha w smole. Ot cały Gdańsk, po prostu wolne miasto.

              A Gdynia? Szybka i energiczna. Niczym rześki poranek, pełen zapału i werwy. Zwinne, żwawe i sprawne miasto. Wszystko z wdziękiem jak kot, jak baletnica. Szybko, biegiem, galopem, cwałem, co gdzie jak, o której, po co? Stary ospały, wolny gdańsk nie nadąża...

              • 0 1

              • nieźle mnie rozbawiłeś gdyński nieuku

                • 0 0

  • właśnie

    tak jak kolega już pisał większość kontenerow jest przeładowywana trafia na mniejsze statki i odwrotnie a na samochody mniejszosc poki co

    • 0 0

  • propaganda

    Przeciez obroty Gdanska to nie wizerunek polskiej gospodarki, jako ze większość tych statystycznych kontenerow stanowi transhipment, który nijak się ma do polskiej gospodarki, a wylacznie pokazuje, ze port w Gdansku swiadczy serwis armatorowi dunskiemu Maersk i odbiorcom rosyjskim czy finskim. W Polsce zarabia na tym tylko prywatny terminal DCT i port, który nota bene dal dodatkowy, ogromny rabat na statki, żeby tranzyt zaistnial. Czyli zarabia i tak mniej. A najprawdziwszy obraz to obroty Gdyni, która jest #1 w obsłudze polskiego importu i exportu i pokazuje wzrost ponad 30% kontenerow.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane