• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • (2)

    Za tą kasę można by zrobić opat albo drogę czerwoną

    • 7 6

    • Żeby jeszcze więcej samochodów i ciężarówek wyjechało na drogi?

      Korki co najwyżej przeniosą się w inne miejsca.

      • 4 3

    • trzeba zrobić jedno i drugie

      oraz trzecie.
      Dopiero wtedy to zacznie funkcjonować...

      • 4 0

  • To trzeba było robić już 25lat temu

    Ale nasi posłowie otwierali na wyścigi firmy przewozów więc kolej psulaby intrres

    • 13 1

  • Janusze z pseudo spedycji 2x20 po 20 dajcie głos

    • 6 2

  • wreszcie!!!

    • 6 1

  • Kontenery juz jezdza w Polske pociagami od dawna zadne odkrycie ale do pociagu i do klijenta od pociagu (1)

    niestey trzeba przewieźć ciężarówką , helikopterem się nie da ...

    • 9 0

    • ale to ze 100km góra

      a nie 900...

      • 5 0

  • W Gdyni są jeszcze kontenery? Chyba na złomowisku.

    • 0 7

  • Co za optymista.

    Transport kolejowy jest duuuużo dłuższy. I ciekawe która opcje będzie częściej wybierana.

    • 0 6

  • No to jak w PRL-u

    ożyją bocznice kolejowe gpa, gpb(Berta z górką rozrządową), gpc, gpd..
    Szkoda tylko,że port przenosi się wgłąb lądu,a tereny w 100% portowe oddaje się w ręce developerów....Tak patrzę z zaciekawieniem jak na Parkingu "0" dla TIR-ów/ to jest rejon ul.J.Wiśniewskiego/ul.Czechosłowacka (vis"a vis" przystanków ZKM Węzeł Ofiar Grudnia 70 02) zrobiono potężny skład drewna. Aż tak dużo tego , że surowiec na "import" przesypuje się za ogrodzenie....
    A estakada i tak będzie regularnie zakorkowana, bo po ostatnich "udogodnieniach"- kończą się prace modernizacyjne na ul.płk.Dąbka to głównie dla gminy Kosakowo/ wlot ul.Derdowskiego/ i całego powiatu Puckiego i jest to trasa idealna(wymarzona/- i o wiele krótsza w kierunku na północ niż przejazd DK 6/Rumia-Reda/ i dalej 216...do Pucka-Władysławowa itp.. TIR-y na estakadzie nie są tak dużym utrudnieniem jak tranzyt via regia gm.Kosakowo/Puck.

    • 5 1

  • Kiedy dokończone obwodnica do portu i opat

    • 5 0

  • depo (1)

    Wybudować wielkie depo, koło Gdańska lub Gdyni .potem koleją kontenery rozwozić do portów.praca dla wielu ludzi ,mniej tirów i mniej smrodu w mieście. Dostawczakami ,rozwozić ,towar do sklepów proste -proste. Szczegóły do opracowania przez ,absolwentów szkół -budowa i eksploatacja portów morskich--- proste proste

    • 9 0

    • tak miało być

      Tym terenem miała być dolina do Rumi i na północ na Kazimierz. Dalej są ujęcia wody.
      Ale nie wyszło...
      Może będzie w... Karsznicach?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane