• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • A wystarczy (2)

    Kilka wag zamontować i łapać przeciążone ciężarówki.
    Wystarczy też od 24 jeździć nieoznakowanym radiowozem na wjeździe na estakade tam na ograniczeniu do 50km~h tiry smigaja sobie 100 na godzinkę.

    • 4 3

    • (1)

      Tiry maja ogranicznik do 89 cwoku 100 ruchów na minutę ciebie stary w ryj laduje

      • 1 2

      • Pier... głupoty

        Sam jestem kierowcą zawodowym i zaufaj że tir może jechać znacznie szybciej niż 90km/h cwoku.

        • 0 1

  • Heh. (2)

    Ciekawe, który klient będzie czekał tydzień na swój towar, bo tyle jedzie towarowy z Gdyni do Krakowa....

    • 0 4

    • a magistrala węgłowa zarasta trawą

      kiedyś jeżdziły nią fajne pociągi nocne do Katowic i Krakowa.
      Walił sie człek w kojo i rankiem do roboty.

      • 2 0

    • I tu właśnie chodzi o to, żeby ten czas oczekiwania skrócić.

      Po to ta inwestycja.

      • 2 0

  • Konwencja nie jeździ na drogach

    W kółko wypuszczacie Tiry na drogi - czas już by był nauczyć się, że skrót nazwy nie jeździ po drogach.
    Polecam zajrzeć chociażby na 382. stronę książki prof. Jerzego Bralczyka "1000 słów" - wszystko byłoby jasne.

    • 2 3

  • Nowe inwestycje drogowe

    Powinno się inwestować w nowe drogi tranzytowe na zachód i zrobić alternatywny dojazd do portu o zwiększonej nośności dróg, a nie latać stara estakadę, czy pożałujesz się hutniczą. Lepiej pasy malować za tysiące w całym mieście dla rowerów do dróg dla nich nie przystosowanych

    • 4 2

  • Tirów wcale nie będzie mniej. Na jakiej podstawie taka teza?

    Ruch w porcie rośnie więc tirow będzie więcej. Jest jedynie szansa, że byc może będzie ich wolniej przybywało

    • 4 1

  • Redakcjo! (2)

    Droga redakcjo nie ma takiego pojazdu jak TIR

    • 4 3

    • To nazwa potoczna, która już dawno zakorzeniła się w naszym języku. (1)

      • 3 1

      • Żeby tylko w twoim Ryki nie zakorze il się mój drag

        • 1 1

  • tiry na tory!!!! :) "królowie" szos zaraz sie obrażą, tak tak bez was bysmy nie mieli towaru w sklepach bla bla bla

    • 2 1

  • A kiedy (1)

    Gmina zacznie jakieś inwestycje infrastrukturalne. Czeka ul. Czerwona, dojazd do Wiczlina i inne. Gdynia za Szczurka to zapaść inwestycyjna i marazm.

    • 7 2

    • Gmina jest w fazie postindustrialnej

      i ma wylane na takie przyziemne działania...

      • 1 0

  • i jest rada

    W tej chwili jest,143 opinie .panowie specjaliści przeczytać to ,wyciągnąć wnioski ,zaprojektować ,wybudować i po sprawie proste -proste

    • 3 0

  • smiech

    to paranoja ze taki ciemniak cos wymyslil na wagon ciebie i wywiezc cie

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane