- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (112 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (37 opinii)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (63 opinie)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł
Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego , bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.
Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.
Poprawiają przeguby estakady
Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.
Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.
Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.
Opinie (180) 10 zablokowanych
-
2019-03-28 11:31
Nieżle
12,5 tysiąca za metr toru
za te pieniądze można estakadę rozebrać i postawić cztery jedna nad drugą
albo wykopać dwa tunele- 2 2
-
2019-03-28 18:32
mieszkaniec
Na Obłużu przy Kauflandzie jest stacja paliw i sporo tirów z bazy kontenerowej - a przy bazie kontenerowej jest też stacja paliw powinien być bezwzględny zakaz jazdy tirów po osiedlach....niszczą drogi i oznakowania !!!!!!
- 0 1
-
2019-03-28 19:06
Zamknąć estakadę i postawić na środku przenośny pomnik Jankowskiego
Będzie ciszej i zdrowiej dla mieszkańców.
- 0 1
-
2019-03-28 23:01
Słuszne... Tyle, że nie działa.
Transport kontenerów samochodami jest szybszy, tańszy i łatwiejszy.... Ekonomia zawsze wygra z ekologią.
- 1 0
-
2019-03-29 23:46
Rozwiązanie problemu
Generalnie to problem komunikacji w Trójmieście można rozwiązać na dwa sposoby:
- normalnie
- od d*py strony
Który wybrano?- 0 0
-
2019-06-16 11:48
Naiwne pytanie..
a tak konkretnie..
Co w tej czterolatce zbudowano i oddano do użytku w gospodarce morskiej..???
Trzy lata zajęło komunistom uruchomienie seryjnej budowy trp..Sołdek.
Cztery lata zajęło Gierkowi..Budowa Portu Północnego..
Modernizacja Stoczni.. Rafineria..Lotnisko..Obwodnica.
A teraz CO..???- 0 0
-
2019-06-17 16:55
I tak ciężarówki będą jeździły to nic nie da
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.