• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • szkoda

    wszystko idzie w dobrym kierunku ale przynajmniej 10-15 lat za pozno..jesli ma sie to ukonczyc 2022 to ludzie, przysiegam ze nasi wnukowie beda sie z tego cieszyc bo napewno nie my...

    • 4 0

  • Mniej cieżarówek= Mniej towaru z chin w sklepach

    • 0 4

  • Ciekawe niby kto będzie woził kontenery koleją

    W obecnym czasie przewiezienie kontenera na długiej trasie krajowej jest 2x tańsze ciężarówką niż koleją.
    Gdzie tu sens?

    PKP najpierw musiałoby przestać być firmą z lat 60-tych XX wieku, wtedy można myśleć o takich rzeczach.

    • 1 5

  • Bzdura

    Tiry na tory? To po zakupy na dworzec! Może zdecydowanie nakazać przesiadkę do komunikacji miejskiej tym parakierowca z kat. B nauczana pod marketem. To oni "korkuja" miasto!

    • 1 2

  • Mniej spalonego paliwa, mniej wpływów z viatoll. Będzie trzeba koszta na osobowki przerzucić, nie ma innej opcji. Ktoś musi drogi utrzymywać tak że wpłacie dalej barany "tiry na tory". Kolej zarobi ale kolej to przejje a nie odda, jak to kolej

    • 0 4

  • Warszawiacy na tory

    Jedynym sposobem na zmniejszenie ruchu kolowego jest wrzucenie warszawiakow na tory. Ewentualnie mozna jakis zbojecki podatek narzucic na wszystkie auta z warszawskimi rejestracjami. Obwodnica i reszta drog nad morze od razu na tym zyskaja.

    • 3 1

  • A kiedy dojazd do obwodnicy przez Witomino? Poza tym wprowadzone opłaty na drogach "wymusiły" przejazdy wielu ciężarówek przez okoliczne wioski; czy ktoś przyjrzał się drodze np. do Koleczkowa, Szemuda i wielu okolicznych wiosek , które przeżywają najazd wielkich pojazdów i już dziś wyglądają jak czołgowisko. Ktoś wogóle to zauważa?

    • 5 1

  • co za bzdety

    Pobozne zyczenia. To ma niewiele wspolnego z transportem drogowym.

    • 2 0

  • Mniej tirów ??? kolejna propaganda !!!!!

    Po co droga redakcjo wypisujecie te pierdoły ? Pytanie, skąd kolej wezmie platformy pod kontenery !! Popatrzcie tylko jadąc estakadą jak w porcie na potężnych "stertach" stoją kontenery czekając w bazach ładunkowych na platformy, których brakuje, nawet już kilka tysięcy w skali kraju ? Tu jest problem, czym kolej ma to wszystko zabrać i jak dalej transportować. Tras dla pociągów drodzy rodacy jest coraz mniej !!!

    • 0 4

  • Przekop pisowski przez mierzeje rozładuje problem

    Zamiast ten miliard przeznaczyć na udrożnienie portów przeładunkowych to oni budują przekop donikąd czyli do portu którego nie ma i długo nie będzie.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane