• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • (1)

    Pomyśleć o dobudowie dodatkowych pasów na estakadzie

    • 4 2

    • lepiej zburzyć

      I stawiać nową...
      Może jak zrobią te tory i wiadukty oraz OPAT?

      • 2 0

  • Estakada Kwiatkowskiego (1)

    ze względu, że była budowana etapami z wieloletnimi przerwami to na kilku odcinkach ma inną nośność. Chyba "najmocniejszy" jest ostatni oddany odcinek w 1998 roku.przy BCT/GTC i te ostatnie podjazdy i zjazdy. A tak to cud,że się reszta trzyma.....Filary nośne co do jednego były na całej długości wzmacniane ale reszta ?

    • 8 0

    • raczej nie

      Ten odcinek był największym kłopotem, bo to bagno na którym nie dawało się postawić tradycyjnych podpór. Długo konstrukcja stała ze szczerbą w pobliżu kanału portowego.
      Jak pamiętam opisy, to w końcu stoi to na "poduszce" z betonu, która rozprasza nacisk...

      Na upartego to obecnie jest to do wyburzenia i postawienia od nowa... Albo użytkowania zgodnie z klasyfikacją, droga miejska/powiatowa.

      • 2 0

  • Tory z portu będą ciąć przez Hutnicza ?? (1)

    Z tego co widzę to toru z portu aby pociąg mógł pojechać w Polskę prowadzą przez hutnicza, jeżeli pociągi zaczną masowo wyjeżdżać z portu z kontenerami przecinając Hitnicza to będziemy mieli jeszcze większe korki na hutniczej i w całej okolicy niż te TIRy powodują na estakadzie.

    • 3 2

    • tam ma być jeden ze wzmiankowanych wiaduktów

      to miejsce jest wręcz do tego przygotowane, bo planowano to rozpoczynając przewozy kontenerowe (za Gierka?). Tor zelektyfikowany, po niedawnym remoncie. Może zrobią drugi?
      To też jedna z hipotetycznych tras PKM na Północ.

      • 3 0

  • Nie będą "przecinać" (1)

    ul.Hutniczej. Ruch towarowy tak jak dotychczas odbywać się będzie po torach szlakowych PKP Gdynia-Port.( między ul.J.Wiśniewskiego-pod estakadą) do zabudowy infrastuktury ul.Hutniczej po stronie północnej)-za MAKRO, za PBUCH-em itd. Ten tor co przecina ul.Hutniczą przy MAKRO to tor zjazdowy dla lokomotyw po odstawieniu pociągów dalekobieżnych-wagonownia i st.postojowa na Leszczynkach. Tamtędy jadą w kierunku lokomotywowni. Drugi przejazd (przy Energomontażu)-ul.Piasaskowa. to jest tor z Oksywia-do stacji Gdynia Chylonia.

    • 1 0

    • to co tam robią składy napakowane kontenerami, pomykające całkiem chyżo przez Hutniczą?

      Stoję przez nie często na Hutniczej, róg Piaskowej... To nie jest tor do Chylonii tylko drugie podejście do portu. A jeszcze niektórzy chcą, aby tamtędy PKM pomykało.
      Tam jest takie "kongo", że oknami pudła by wypadały (gdyby okna były...)

      • 2 1

  • To jest ekologiczne miej spalin zdrowsze powietrze

    • 5 1

  • T

    Dostawy towarów będą się opóźnić już teraz tabory są przeciazone, samochody ciężarowe zabierają 60 % towarów, A nie wszędzie są terminale kolejowe by dostarczyć kontenery . Estakada ledwo zipie ale kto powinien o tym pomyśleć? Na Obłuzu i Oksywie mieszka coraz więcej osób, o drógach jednak nikt nie myśli o rozwiązaniu problemu, tylko gadaja i na tyle się kończy, lepiej pomarańczowa farbą
    malować drogi do nikad, lata mina lub zmieni się wladza może oni wreszcie znajdą rozwiązanie na te problemy.

    • 6 2

  • I kto w to uwierzy?

    Brednie, zwiekszy sie przeladunek , i dobrze, ale Tir'ow nie ubedzie.

    • 4 1

  • Terminale BCT i GCT w Gdyni

    posiadają -uwaga ! tylko po jednym kolejowym torze dojazdowym...Uważam, że na początku należy zwiększyć liczbę torów dojazdowych i wyjazdowych do tych obydwu terminali. Nic nie da modernizacja istniejącego całego ciągu torowisk Gdynia Port i wymagających jedynie napraw lub deko modernizacji (szczególnie rozjazdów) co by się pociągi ...nie "wykolejały". Więcej torów do i z terminali, a wtedy możemy o czymś rozmawiać. Trakcja elektryczna na tych odcinkach jest zbędna chyba,że pojadą przy okazji pociągi do st.Gdynia-Pogórze przez st.Gdynia Rzeżnia i st.Obłuże Leśne...Ale to marzenie"ściętej głowy".....
    Chyba się nie da..????

    • 5 2

  • i co dalej (1)

    i co dalej jak tory przez Trójmiasto są na granicy przepustowości

    • 2 2

    • modernizacja i rozbudowa 201

      Już się toczy.
      Może też planiści podejmą powojenne pomysły "wyprostowania" węglówki przez Lębork. Wtedy byłoby podejście z drugiej strony i brak zawijasa w centrum.
      Pociągi nie muszą jechać przez miasto...

      • 4 0

  • Weto

    A ja się nie zgadzam bo pod Kwiatkowskiego często przechodzę przez tory na Hutniczą, a jak mi teraz puszczą pociągi to będę musiał dłużej czekać na przejście przez tory.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane