• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kablowiec dla francuskiego armatora ze stoczni Crist

erka
20 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

Prace produkcyjne nad budową, w części wyposażonego, kablowca dla francuskiego armatora - Nexans Subsea Operations - rozpoczęły się w stoczni Crist. Odbyło się już pierwsze cięcie blach na jednostkę. Planowy termin realizacji prac to wiosna 2020 roku.



Kablowiec Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstanie według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.

- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" czy NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstanie w Crist, dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist SA.
Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 tys. ton pomieści na pokładzie 90-osobową załogę. Będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.

W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest firma Nexans z Francji. Główną działalnością tej firmy są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Mając ponad 120 lat doświadczenia Nexans zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób.
erka

Miejsca

Opinie (75) 10 zablokowanych

  • oni nas doją a my się cieszymy .

    Jedyny wkład Polski w ten projekt to tania siła robocza na samozatrudnieniu . Projekt nie nasz , technologia nie nasza , nadzór nie nasz i finalny produkt i zysk też nie nasz . Nasze tylko koszty społeczne , obciążenia związane z ponad przeciętnym eksploatowaniem zwykłych proli czyli renty inwalidzkie zapchana służba zdrowia , opieka społeczna i przedwczesne zgony .

    • 2 0

  • A kiedy Mateusz Krzywousty wybuduje ten prom co stępkę położył. (32)

    Bo podobno nawet stępki już nie ma.
    Kiedy milion samochodów elektrycznych na naszych drogach. Bo jak na razie to przybyło coś około 300 sztuk.
    Już coś tam mieli budować w Warszawie jakieś wieżowce na Srebrnej w programie mieszkanie+ dla biednych i znowu ta wstrętna opozycja przeszkodziła.

    • 55 10

    • (1)

      Nie krzywousty to mógł byc król a łun to Matousz krzywogeba

      • 6 2

      • Albo Pinokio...

        • 0 0

    • Prywatna buduje a państwową w Gdańsku zamykają. (20)

      To jak to jest. Może wypada zapytać dobrą zmianę. Można też by nygusów z solidarności zapytać.

      • 31 7

      • państwowa (2)

        Crist już nie jest prywatną firmą :)

        • 3 7

        • Nieprawda (1)

          Jest, państwo ma tylko 30%

          • 2 1

          • %

            Państwo ma 35 % i nic nie może być podjęte bez ich zgody - dla zainteresowanych proponuje przeczytać statut spółki dostępny w internecie.

            De facto jest państwowy, bo prywatni udziałowcy nie mogą samodzielnie podejmować decyzji bez zgody mars tfi.

            • 1 2

      • państwowych (15)

        w ogóle żadnych nie powinno być. W ogóle żadnego państwowego przemysłu. Państwowa energetyka, górnictwo czy cokolwiek, to pomyłka. Co zresztą widać od zawsze

        • 9 7

        • Zadnego prywatnego podmiot nie stac na tak duze przedsiewziecia (12)

          Finansowo i mentalnie.
          Poza tym, prywacie zawsze "cieplej" sie do takiego molocha przytulic i doic.
          Jakos "prywatne" spolki infrastrukturalne nie blysnely szczegolnie jasno na rynku.

          • 4 9

          • Smutne, jeśli większość społeczeństwa (8)

            ma takie podejście i niewolniczą mentalność. Do wszystkiego wam potrzebna kontrola państwa, urzędasy i misiewicze. Jeśli tak jest, Polska i jej podobne społeczeństwa zawsze będą w tyle. Są kraje, gdzie wolni ludzie wysyłają dla siebie, dla rządu i dla wojska rakiety w kosmos. I to bez urzędasów. Nie wspominając o tym, że stocznie, porty a nawet sektor zbrojeniowy jest w 100% prywatny.

            • 6 2

            • poszukaj sobie takiego filmu - "Wojny Pentagonu" (6)

              I zobaczysz jak funkcjonuje "prywatny" przemysł zbrojeniowy.
              Poczytaj "Paragraf 22bis" Hellera a zobaczysz, jakie jest marzenie "prywatnego" przemysłu zbrojeniowego. To, tak od strony teoretycznej, bo do praktyki tak naiwnego człowieka nikt nie dopuści.
              Jeżeli "państwo" widzisz przez pryzmat kontroli i nepotyzmu, to chyba nie pracowałeś w firmie, gdzie twój przełożony wchodząc do gabinetu prezesa mówi "dzień dobry, tato".
              "Wolni ludzie"? Widzisz, zawsze funkcjonuje jakieś peryferie, jakaś ekstrema. Funkcjonuje dlatego, że jest peryferią i ekstremą. Podobnie jak "wiatraki", które nie istnieją bez elektrowni konwencjonalnych. Jako "samodzielne" rozwiązania są do niczego. Nikt "prywatny" nie wysłałby niczego w kosmos, gdyby nie obłąkańczy wyścig mocarstw, które kosztów nie liczyły. A były one horrendalne i, jak się okazuje, bez szans na zwrot.
              Taka, chwiejna równowaga...
              Jak zachowują się "wolni ludzie", to poznaliśmy w ostatnim 30leciu. Gdy "wolnością" wszytkich obdzielono "po równo" ale już zasobami, możliwościami i odpowiedzialnością, niekoniecznie...

              • 3 4

              • generalnie (5)

                nie obraź się. Ale powyżej to stek bzdur.

                • 2 1

              • dlaczego mam sie "nie obrażać"? (3)

                Jesli dyskutant nie potrafi odnieść się do merytoryki i przykładów a jedyną umiejętnościa jest "strzelenie focha" i odmowa rozmówcy władz umysłowych?
                Wrażenie i opinia są oczywiste...

                • 2 3

              • Hmmm (2)

                Merytoryczne „wojny Pentagonu”

                • 3 0

              • dobra komedia (1)

                ale smutna.
                Mam niejakie doświadczenia z "prywatnym" przemysłem zbrojeniowym...
                Ale i tak nie uwierzysz...

                • 1 2

              • Jedna jaskółka wiosny nie czyni

                To prywatne zakłady zbrojeniowe rządzą na świecie. Bo mają właściciela - ktoś o nie dba. A państwowe są niczyje, wiec nie ma o nie komu dbać. Tzn. Naród dba, szczególnie jak trzeba dotować i latać dziury państwowych spółek.
                P.S. Ja mam doświadczenia z państwową służbą zdrowia, polecam dentystów.

                • 2 0

              • jeśli fakty nie odpowiadają teorii

                Tym gorzej dla faktów.

                • 1 1

            • "Racionalny", popatrz lepiej kto te firmy finansuje...

              Popatrz na takich producentów aut w USA, czy np. samolotów - taki Boeing w latach poprzednich przytulił kilka mld dolców. Nie mówię już o stoczniach niemieckich, czy w ogóle o przemyśle niemieckim. Czy francuskim. Przecież w UE mamy coś takiego jak fundusze UE. Nawet "nasza" elektrociepłownia to firma państwowa, tyle że państwa niemieckiego (tak tak, polacy płacący za ciepło dofinansowują niemieckiemu emerytowi w Lipsku komunikację zbiorową).

              • 4 4

          • zapewne ty finansowo nie jesteś (1)

            przygotowany nawet na handel szczypiorkiem na ulicy. Za to mentalnie to jesteś tylko przygotowany na branie zasiłków i innej formy jałmużny.

            • 6 4

            • i co chcesz osiągnnąć taką wypowiedzią?

              Że będę zaprzeczał?
              Po co?
              I tak tego nie przyjmiesz do wiadomości.

              • 1 2

          • Ładnie masz

            Zryty czerep

            • 3 4

        • A co my Misiewicze wtedy zrobimy? (1)

          Gdzie się podziejemy?

          • 12 3

          • Spokojnie

            w polskim społeczeństwie nic wam nie grozi i ciepłe posadki w państwowych firmach zawsze są dla was pewne. To społeczeństwo zależne od opiekuńczego aparatu państwowego, nie wyobrażają sobie życia bez mądrzejszego urzędnika.

            • 7 1

      • A jaką to państwową stocznię zamykają?

        • 2 4

    • (8)

      Dobrze. A teraz opowiedz jak Donald chciał sprzedać Lotos, Lot. Albo dla czego sprzedali inne przetsiębiorstwa przynoszące stały zysk państwu.

      • 9 9

      • Rządzi od prawie 4 lat pis a ten dalej bredzi o Donaldzie.

        • 7 2

      • A teraz powiem jak Lech Kaczyński uparł się i kupił rafinerię w Możejkach na Litwie. (6)

        Dwa i pół miliarda dolarów wywalone w błoto bo rafineria stoi i przynosi straty a do tego nikt nie chce jej kupić.
        Tak zrobił na złość ruskom.
        A teraz jeszcze powiedz jak spadły notowania na giełdzie tych państwowych firm po przejęciu przez dojną zmianę do chwili obecnej.

        • 9 4

        • Rafineria została podpalona po zakupie przez Polaków. (3)

          Następnie przez lata nie pozwalano na budowę rurociągu z portu do rafinerii, koniecznego do jej funkcjonowania, bo Rosjanie przestali dostarczać do rafinerii ropę. To nie Kaczyński zrobił Rosjanom na złość, to Rosjanie nie przestrzegają umów międzynarodowych. To oni próbowali utrudniać polskiemu biznesowi życie.
          I teraz wyobraź sobie, że Donald opycha rafinerię lotos rosjanom.
          I jeszcze jedno - Możejki zaczęły przynosić dochód, bo po agresji na Ukrainie Litwini zaczęli rozumieć że mogą być następni.

          • 7 2

          • No popatrz taki wybitny strateg i tego nie przewidział. (2)

            To nie było warte zachodu. Nawet dziecko by to przewidziało.
            I utopiono tam 3,7 miliarda dolarów.

            • 3 2

            • Widzisz towariszcz, było warte zachodu i to się zwróci (1)

              Bo onuce zagalopowały się i teraz nikt z nimi nie chce robić interesów. Zresztą, nie może być tak, że Rosjanie mają prawo robić interesy kosztem innych. Przyjdzie czas, że i odszkodowanie za Możejki będą musieli zapłacić.

              • 1 2

              • Komu ruski za cokolwiek zapłaciły odszkodowanie.

                Ot durak z ciebie.
                Tak się zwróci jak stępka pod prom,przekop mierzeji czy milon samochodów elektrycznych.

                • 4 0

        • Wycena spółek Skarbu Państwa jest w tej chwili wyższa, niż za PO (1)

          Weź Ty sobie popatrz na indeksy giełdowe.

          • 5 5

          • Właśnie spojrzałem.

            PGE styczeń 2015 - styczeń 2018 spadek o 42,3%
            Owszem paliwowe spółki zyskały ale teraz czekamy co będzie jak zyski będą musiały inwestować w głupie pomysły pisowców a nie własny rozwój.

            • 6 3

  • Dlaczego nie można

    wykonać też ostatecznych prac wykończeniowych już tu na miejscu ?
    Czy tylko chodzi o to aby wykonać najcięższą- bo odpowiedzianą, najbrudniejszą i najgorszą robotę na terenie Cristu za odpowiednio niższe wynagrodzenie dla "pracowników" którzy tak naprawdę pracownikami (samozatrudnienie,a więc odrębne podmioty gospodarcze)- też nie są....Budować to statki w całości i za konkretne pieniądze. Dla podwykonawców" ludzi pracujących na terenie Crist-u - też, co by nie trzeba było importować z Azji jeszcze tańszych i mniej wymagających..Z resztą swego czasu na terenie Cristu pracowało chyba ponad 30-35 różnego typu i wielkości spółek i spółeczek. Więc tak naprawdę to i kadłubów sam Crist też nie buduje.....Crist w tym miejscu jest tylko podwykonawcą i też zatrudnia podwykonawców.

    • 4 1

  • Built: Norway (3)

    Tak bedzie we wszystkich dokumentach i publikacjach.
    Zapamietajcie moje slowa.

    • 13 2

    • Będzie: Hull built in Gdynia (2)

      • 1 1

      • Mowie Ci, ze nie

        nie pamietam, jaka to byla jednostka - zbudowana w Gdansku, wykonczona (!) w Norwegii.
        Wszedlem w jej dane: built in Norway.

        • 4 0

      • nawet nie to.
        wiem co mówię.

        • 2 0

  • Gdzie?

    W artykule brakuje informacji w jakim mieście znajduje się stocznia.

    • 2 0

  • Crist? Co to, to się je?

    Crist? Co to, to się je?

    • 0 3

  • Haha

    Wczesnoejszy kablowiec mial kleven haha nie dali rady teraz stocznia 5 km dalej napewno podola

    • 1 1

  • Nexans Francuski ???

    Droga redkcyjo jeżeli wysilacie się na artykuł sponsorowany to więcej rzetelności .

    Od kiedy Nexans Subsea Operations jest Francuski ? A przypadkiem nie jest Norweski z siedzibą w Oslo ?
    Tia już Francuzi na to poszli kadłub z Polski wyposażony w Norge i oddany Francuzom jakby oni nie mieli swojej technologii . Przecież to się kupy nie trzyma :)

    • 4 0

  • Stoczniowiec (1)

    1zł za 1 kg spawanego kadłuba, albo jeszcze mniej. Znaleźli sobie białych murzynow od czarnej roboty.

    • 11 1

    • a donald zielone wyspy obiecywal chyba na zmywaku:)

      • 1 3

  • (7)

    "Dzisiaj proszę państwa historyczna chwila. Stocznia Gdynia wybudowała 20 z serii kontenerowiec dla czołowego światowego przewoźnika kontenerowego na świecie PLO-Kontenery Sp. z o.o. Statek może zabrać na pokład 18 tys. kontenerów. To jubileuszowa 20 jednostka. W planach jest budowa kolejnych 20. Stocznia Gdynia nie wrabia się z zamówieniami. Prawdopodobnie kolejne jednostki dla polskiego potentata kontenerowego będą budowane w Gdańsku i Szczecinie. Nie co do tego pewności ponieważ władze polskiej spóło rozważają zakup częsci floty China Shipping i włoskiego MSC.

    • 39 6

    • słyszałem, że i cały Maersk chcą przejąć ;-)

      • 1 0

    • a Stocznia Gdynia

      istnieje..???..
      może jakis szzcegół.... inaczeł..nie fantazjuj..bo pisy powtórzą

      • 2 2

    • (1)

      Ciekawe gdzie by go wybudowała? W suchym doku SG największe jednostki jakie powstały były na 6 tys kontenerów. Te budowane dzisiaj w stoczniach koreańskich mogą zabrać 20 tys kontenerów.

      • 3 0

      • Gdynia i Sczecin mają największe doki i dźwigi w EU

        Spokojnie sobie z nimi poradzą. Tyle że w Gdyni ten największy dok przedzielono bramą - tak że można budować na nim kilka mniejszych jednostek. Oczywiście brama zajmuje trochę miejsca i maks. wymiar końcowy możliwego do wybudowania statku nieco się zmniejszył.

        • 0 5

    • A gdzie dane z Stoczni Szczecin, ile elementów statków wybudowano dla kooperantów?

      Lepiej zamiast zamykać zakłady rozwijać w nich produkcję. Stocznia Szczecin podpisała kontrakt na budowę dwóch masowców - sa to pierwsze samodzielnie budowane statki od 9 lat, natomiast ostatnie dwa lata to budowa sekcji kadłubowych dla kooperantów.
      Czemu o tym się nie pisze tylko wyśmiewa odbudowę przemysłu okrętowego w PL

      • 4 1

    • Zawsze to lepiej, niż zamknąć zakłady, flotę zamówić w Chinach

      A obecnie eksploatowane statki sprzedać i czekać parę lat na produkowane w Azji...
      Prezesi którzy pozwolili na to aby przez kilka lat nie było jednostek do obsługi linii powinni za to beknąć dożywociem.

      • 7 1

    • Oraz CosCo

      • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane