Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

Najnowszy artukuł na ten temat

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego

W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. fot. Wojtek Jakubowski/Fotokombinat/KFP

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

Opinie (138) 1 zablokowana

  • I bardzo ładnie niech inwestują, życze sukcesow. Tylko ten Prezes ma malo Polskie imie i nazwisko ;) (10)

    Zaklad ze ktos wypelznie z kompleksem i zacznie gdansk rownać z Gdynią ? Haha standart i norma wsrod tych ludzi :) odpisze pierwszemu, dlaczego jest to definicja kompleksow, i dlaczego mnie tak tak smieszy ;)

    • 32 24

    • Bo Polacy (3)

      Niestety moi rodacy to by wszystko rozkradli i ponapychali sobie kieszenie, prawdopodobnie dzisiaj dtc byłby w upadłości a gdyby rządził tusk to w ogóle by mówili że na Bałtyku takie coś jak terminal jest inwestycją nie rentowna i wystarczy że u Niemców i holendrow jest

      • 10 29

      • Przestań bredzić gościu. Każda władza deprawuje - i to w każdym przypadku.

        Tak więc wbij sobie do łepetyny, że narodowość prezesa nie ma tu żadnego znaczenia. I może kiedyś - jak wydoroślejesz - dotrze do ciebie prosty fakt, mianowicie taki, że te prezesy nie "tyrają" na stołkach po to, żeby komukolwiek poza sobą zrobić dobrze.

        • 14 7

      • co ty bredzisz ? (1)

        to firma prywatna ( australijska) i działa 10 lat - z czego 8 lat za rządów Tuska
        Nie ma to jak troll pracujący w weekend, plujący jadem nienawiści w niedzielę z rana
        czy PiS-dzielcy pracujący w niedzielę dostają lepsze stawki niż w inne dni ?

        • 23 10

        • ..

          A co to za różnica? To powiem wiecej decyzja o budowie terminalu zapadla w 2005r i zakonczono pierwsza fazę budowy w 2007r czyli za rządów PiS. Co z yego ze terminal funkcjonował w latach kiedy akurat rzadzily POkemony? Zapewne bedzie funcjonowal jeszcze pare ladnych lat za innych ekip. Wyluzuj czlowieku bo z tej zlosci do pisu żyłka ci pęknie.

          • 3 9

    • kowalski (1)

      No bo ten port kontenerowy zbudowali chyba Anglicy dla siebie i to oni sa wlascicielami zarówno DCT jak i do ich kieszeni idzie zysk a dla nas sa podatki od tego zysku. .

      • 5 13

      • Od tego zatrudniają stado prawników, aby nie zapłacić ani złotówki...

        • 1 2

    • Gdańsk z dużej litery!

      rolmopsie za dychę

      • 4 0

    • Definicja kompleksów prewencyjnych:)

      "Zaklad ze ktos wypelznie z kompleksem i zacznie gdansk rownać z Gdynią ? Haha standart i norma wsrod tych ludzi :) odpisze pierwszemu, dlaczego jest to definicja kompleksow, i dlaczego mnie tak tak smieszy ;)"

      Zdzblo w cudzym oku dojrzysz, a belki w swoim nie widzisz, pozdrawiam:)

      • 3 1

    • standart???

      zajmij się lepiej gimnazjalisto ortografią
      poważne tematy zostaw dorosłym

      • 1 0

    • grupa macquarie

      z australii rozwinela gdanski DCT stad nazwisko prezesa nie wolaka pis dzielczego

      • 0 1

  • (3)

    Szkoda ze nie porozmawiali z pracownikami bo zarzad tylko patrzy na wynik finansowy ich radosc nie przeklada sie na zadowolenie wszytkich bo kolorowo nie jest ot korporacja nic wiecej

    • 51 8

    • tacy z pracownikami nie rozmawiają (1)

      wystarczy że tatuś odprawiał szopki

      • 15 3

      • ?

        Czyj tatus?

        • 0 0

    • Przestań płakać.Piszesz nie na temat.

      • 2 4

  • Panie MAOwiecki wracaj do Warszawy (7)

    Widać zmieniają się rządy a polityka taka sama jak z autostradami. Partnerstwo publiczno-prywatne się szykuje? Wydatki będą państwowe a zyski prywatne? Jeżeli się mylę to powiedzcie dlaczego pan minister tu przybył?
    Przed wyborami myślałem, że pan Morawiecki jako syn dawnego działacza, bankowiec, młody człowiek z perspektywami wprowadzi nam wolny rynek i liberalną gospodarkę, niestety okazało się, że jest najbardziej szkodliwym ministrem dla Polaków. Interesują go tylko kolejne fiskalne obciążenia.
    Żeby nie było jednak aż tak dramatycznie to jedyna rzecz jaka mu wychodzi to walka z szara strefą paliwową (pracuje w tej branży i widzę ile lewych firemek poznikało a jakość paliw na rynku wzrosła).

    • 61 36

    • hit internetów (1)

      Co to za bełkot! Nawet wskaźniki makroekonomiczne Eurostatu PiS zakłamuje?

      hehehehe

      • 13 13

      • To, że się gospodarka rozwija nie wyklucza większego obciążenia fiskalnego obywateli. Pomyśl lepiej o ile szybciej byśmy się bogacili gdyby nie bzdurne podatki od "wszystkiego" wprowadzone zarówno przez poprzedników jak i przez pana Morawieckiego.

        Czy naprawdę wszystko ludziom trzeba tłumaczyć?

        • 10 5

    • Wydatki będą państwowe a zyski prywatne? (4)

      Pytanie twoje wynika z niewiedzy. Już tobie wyjaśniam. W przypadku importu z krajów poza UE do budżetu państwa wpływa 25% podatku celnego, pozostałe 75 % do budżetu UE. Dlatego tak ważne jest aby towary trafiały do Polski bezpośrednio z Azji i innych krajów spoza UE. Wcześniej kiedy towaru trafiały do nas przez Hamburg i inne porty europejskie towar był już oclony i budżet tracił miliardy. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w porty polskie.

      • 16 2

      • (3)

        To chyba Ty nie rozumiesz. Chodzi mi o to, że państwo wybuduje infrastrukturę a zyski z przeładunku dostanie prywatne DCT.
        Artykuły z Chin i tak przyjadą, cło zostanie zapłacone albo w porcie w Gdyni albo na przejściu w Terespolu. Z punktu widzenia państwa to żadna różnica.

        • 3 13

        • (1)

          Płaca podatki w hamburgu i Rotterdamie albo w gdansku głupku

          • 9 0

          • Podatki czy cło? Pewnie nie wiesz nawet o co Ci chodzi. A głupków w rodzinie szukaj.

            • 0 6

        • Akurat tego nabrzeża nie wybudowało i nie wyposażyło państwo polskie.
          Trochę infrastruktury powstało ale ona nie powstała pod DCT a raczej odwrotnie, wybór miejsca na DCT został zdeterminowany planami budowy/remontów infrastruktury drogowej i kolejowej. Gdyby była w Gdyni, to zbudowaliby w Gdyni, bo najpierw tam trafili.
          Państwo mogło budować nabrzeże ale porty mówiły "nie da się, nie opłaca się..." Bardziej opłacało się oddać teren budowlanym spekulantom

          • 0 1

  • (1)

    A po co pisior przyjechał aż że stolicy ? Nic mu tu do tego. Czy myślał że coś skapnie dla niego

    • 47 57

    • politycy już tak mają

      zawsze chcą się ogrzać w cudzym blasku, mają nadzieję że choć trochę padnie na nich

      • 9 1

  • ciekawe czy kupią chińskie (5)

    Suwnice ZPMC czy może od firmy która zatrudnia Polaków czyli KALMAR nie przecież ma być chińskie i juz

    • 7 9

    • (4)

      Jakie by nie były to i tak większość operatorów bez stawki będzie na nich ciężko pracować. Dostanie w nocy 2przerwy na których zdąży załatwić albo toaletę albo zjeść lub czegoś się napić. Czasem woda w czajniku się ledwo zagotuje i już trzeba wracać na sprzęt. Wszyscy wymeczeni i eksploatowani na maksa za taką kasę że śmiech na sali to mało. Łzy lecą każdego 10.Pan prezes wykończy nas Polaków.

      • 7 5

      • A jednak dalej (2)

        tam pracujesz, wiec albo nie jest ci tak zle, albo jesteś durniem, który nie potrafi znalezc nic innego, bo jego obecne kwalifikacje mu na to nie pozwalają.

        • 7 8

        • Grunt, że twoje cebulackie kwalifikacje wystarczą na błyskanie intelektem w komentarzach. (1)

          • 2 4

          • Na pewno są

            większe niż Twoje, przez co nie narzekam tak jak ty ;)

            • 1 2

      • To się zwolnij bo bola ciebie plecy od tego ze w ciągu trzech godzin przeładujesz 5 kontenerów.

        • 2 4

  • Szczur wygrałeś, Gdynia jest martwa:( (4)

    • 51 7

    • na kogo byś go wymienił ? (2)

      • 1 4

      • Na byle kogo, każdy będzie lepszy! (1)

        • 10 4

        • Niestety ale chyba masz rację. Trzeba go wymienić ale pisiora tez bym nie chciał. Niech wygra najlepszy nie z PiS i Samorządności

          • 8 2

    • Ja tam się dziwię, że na Szczurka jeszcze ktokolwiek chce głosować. Jakie są jego realne osiągniecia przez 20 lat? Bieda z nędzą. Ile można jechać na samym PR?

      • 11 1

  • Grzanie się cudzym sukcesem. (1)

    Obrzydliwie wygląda grzanie się polityków na czyichś sukcesach gospodarczych, zwłaszcza kiedy nie mają z nimi nic wspólnego, a niejednokrotnie wręcz przeszkadzają w powodzeniu gospodarczym Polski i firm tu działających. Obecny rząd zajmuje się izolacją polityczną i gospodarczą kraju oraz psuciem konkurencyjności rynku, tworząc i preferując nieefektywne państwowe holdingi wspierające nierentowne i nieprzyszłościowe podmioty gospodarcze, zwłaszcza w sektorze energetycznym, obronnym i gospodarki morskiej. Morawiecki liczy na poklask prymitrywnej pisowskiej części elektoratu, która bezrefleksyjnie łyknie fakt, że sukces zagranicznego prywatnego właściciela DCT jest sprzeczny z propagowaną pisowską deklaracją rzekomego budowania i wspierania polskiego narodowego kapitału.

    • 48 13

    • ale

      w państwowych holdingach pisiewicza mają superpłatne fuchy.
      Na prywatne spółki pisomatoły są po prostu za głupi.

      • 12 4

  • Gd (3)

    Morawiecki to jakos fartowny nie jest to tych wizyt gospodarczych. Ostatnio był w Vistalu dla przypomnienia a gdzie jest Vistal dzis każdy wie.
    2 temat to DCT to kapitał australijsko azjatycki - Polska służy im do wykorzystatnia sytuacji ekonomicznej na świecie a my sie cieszymy jak dzieci ze coś powstaje u nas. To jakby lidl nowy powstawał - niby zatrudni z 10 osób, niby sprzedaje polski ... niby tylko zysk i tak jest gdzie indziej a jak sie skończy temat DCT zwinie suwnice do ... Afryki

    • 29 13

    • Tak dla ścisłości (2)

      wpływy do budżetu Polski z VAT akcyzy i ceł tylko dzięki DCT w zeszłym roku to ok 6 mld zł.
      DCT zwinie suwnice do Afryki? O czym ty piszesz?

      • 10 6

      • Gd (1)

        Poczytaj trochę o Maquarie Group, pózniej polecam lekturę o transferach zysku poprzez spółki córki i temat kosztów za wykorzystanie marki. A następnie pisz o VAT i cło, to akurat płacić musza ...

        • 3 6

        • Czyli głupku zapłacili 6 mld które inaczej zapłacone by były w hamburgu ? Wybudowali za swoje pieniadze wiec maja zysk oddać na wsiokowie PiSs kółko różańcowe ?

          • 8 5

  • (1)

    Obcy kapitał plus masa ukrów pracujących w DCT i to jest osiągnięcie Maowieckiego?

    • 21 8

    • 6 mln PLN

      Mieć lub nie mieć o to jest pytanie...

      • 2 0

  • Kolejne inwestycje w Gdańsku.

    Brawo Gdańsk!

    • 34 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...