• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny kolos zmierza do gdańskiego terminalu DCT

VIK
1 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Dla tych wszystkich, którzy kilka lat temu po raz pierwszy podziwiali w terminalu DCT ogromny kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller, o pojemności ponad 18 tys. TEU, mamy kolejną dobrą wiadomość. Już 2 czerwca będzie okazja podziwiać kolosa, który zabiera ponad 19 tys. TEU. Do Gdańska płynie MSC Maya.



Jest to w tej chwili jeden z największych kontenerowców świata. Jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich. Ma 396 metrów długości i 59 szerokości, i choć jest o trzy metry krótszy od Maersk Mc-Kinney Møller, to zabiera na pokład dużo więcej kontenerów. Maersk Mc-Kinney Møller ma pojemność 18 270 TEU, a MSC Maya 19 224 TEU. Tym razem różnica jest więc na korzyść MSC Maya i wynosi prawie tysiąc TEU.

Czytaj też: Wielki kontenerowiec zacumował w terminalu DCT

Statek spodziewany jest w gdańskim porcie w czwartek 2 czerwca w godz. od 16:00 do 18:00. Będzie widoczny z ul. Kontenerowej przy DCT.

MSC Maya to nowa jednostka, została oddana do użytku zaledwie we wrześniu ub. roku. Teraz pływa w ramach serwisu Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w zaledwie 32 dni. Statek należy do armatora MSC. Jest jednym z czterech statków o pojemności 19 224 TEU należących do tego armatora. W budowie jest kolejnych kilkanaście.
VIK

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • ale to brzydkie (1)

    • 3 12

    • To nie brzydkie, to tak wygląda.

      • 4 0

  • (2)

    Sami znawcy widać tutaj.

    To że czytacie MSC na statku to nie oznacza, że przeszedł do DCT ;-).

    • 2 9

    • Nie ??? Ale numer !!!

      • 4 0

    • MSC w Gdańsku

      To oznacza, że MSC jest w Gdańsku od bodajże 2014 roku :)

      • 2 0

  • Powinniśmy zatapiać te kontenerowce, tak jak jankesi topili statki z herbatą od Brytoli.

    Niestety ciemne masy się cieszą :/

    • 7 7

  • czyli BCT Gdynia żegna się z zabawą zwaną przeładunkiem kontenerów. (10)

    skoro MSC przeszło do Gdańska.
    są też tego dobre aspekty: gdyńska Estakada nie będzie już tak rozjeżdżana przez ciężarówki

    • 65 8

    • (3)

      Tomek C. a co to za propaganda ? MSC Maya to serwis 2M, i to już kolejny statek MSC jaki zawitał do DCT.

      i jeszcze. To Maresk zawija do DCT'e a nie MSC. A że Maersk notuje opóźnienia w AE10 to MSC ratuje

      Coś wiesz, ale nie do końca, a z tego co mi wiadomo MSC zostaje w BCT'e.

      • 6 11

      • Nareszcie coś, co mnie uspokoiło ! (2)

        Dobrze, że jest ci wiadomo o takich sprawach i bardzo dobrze, że informujesz pracowników BCT o tym, że mogą być spokojni o przyszłość - w tym o prężny i dynamiczny rozwój firmy.
        Teraz mogę już spokojnie wracać do oczekiwania na kolejkę statków do rozładunku.

        • 11 2

        • (1)

          Rozumiem, że pracownicy BCT w domkach siedzą, bo praca tylko tam w weekendy i trolują.

          Czyli teraz powiat wejherowski juz taki mądry nie jest, całe 9 piętro, piwnica, tatusiowie i synowie ? Strach wszystkich obleciał ? No co jest chłopaki ? Gdzie wasze ciche kolesiostwo ? Tak się obstawiliście to teraz macie. A teraz powiedzcie co robicie ? Grill ? Piwko na "obowiązkowym" dobrowolnym wolnym ?

          Jeszcze dwa dni i weekend zajęty. Nie zapomnijcie o rodzinach i dzieciach, ze w weekendy nie macie dla nich czasu, a w tyg oni dla was.

          • 15 4

          • Grunt to bezgraniczna lojalność.

            Kolesiostwo i inne układy i układziki (w tym towarzyskie - biznesowe chyba też - a nawet także zahaczające o rodzinne), istnieją też wśród średniego i ścisłego kierownictwa firmy - zarząd też tu mam na myśli, a jakże !
            Pozdrowionka dla świeżo awansowanego dyrektora (jak tam kolego, o przepraszam - panie dyrektorze - w tym roku na wakacje z rodzinką do Brazylii, czy jednak ze względu na kryzys gdzieś bliżej?).

            • 16 0

    • Nie żegna się (1)

      lecz obsługuje mniejsze jednostki. Do BCT nie wejdzie statek o zanurzeniu 16 m.

      • 6 8

      • A dużo (lub choćby wystarczająo) BCT obsługuje tych "mniejszych jednostek" ?

        No chyba że są na tyle "mniejsze", że ich nie widać lub BCT przeszło na obsługę podwodnych kontenerowców.

        • 15 0

    • MSC jak na razie zawija i do Gdyni i do Gdańska (2)

      • 15 4

      • Popatrzmy na sytuację obiektywnie.

        Naprzeciw filipińskiego BCT jest chiński GCT i tam jako tako przeładunek trwa. Co więc jest grane, czy coraz mniejsze przeładunki w BCT to wina zbyt płytkiego toru, czy jest może jakiś inny powód tej biedy ? Może faktycznie szwankuje zarządzanie albo (co bardziej prawdopodobne) filipiński zarząd - jak głoszą plotki - planuje zwijać ten interes?

        • 17 0

      • do czasu...

        przedtem nie było mowy o zawijaniu MSC do GDA, a teraz skoro już pierwszy statek tam popłynął, to reszta będzie kwestią miesięcy..
        przecież MSC patrzy głównie na cenę, skoro DCT jest w stanie dać niższą kwotę za przeładunek (nawet początkowo tracąc na tym lub wychodząc "na zero" to widocznie może sobie na to pozwolić niszcząc konkurencję.. szkoda ludzi w BCT, którzy tam pracują i szkoda generalnie że rywalizacja odbywa się w między trójmiejskimi portami a nie między europejskimi

        • 18 3

    • Kierownictwo BCT już dawno zapomniało o celu prowadzenia takiego biznesu, więc pożegnanie z przeładunkami było jedynie kwestią

      Trzeba było zamawiać suwnice do obsługi barek a nie wydawać unijny szmal na potężny sprzęt, który owszem - jako tło portu wygląda bardzo okazale ale to niestety jedyna jego "zaleta". A teraz prezesy siedzą i użalają się, że ktoś im tam toru wodnego nie pogłębił. I tak najlepiej - zwalić winę za swoją nieudolność na cały świat (ale przecież w BCT to norma).

      • 17 4

  • (3)

    Z treści wynika, jakby miał zawinąć na dwie godziny. A przychodzi na redę 2016.06.02 / 14:00, zacumuje z godzinę - dwie później, a wyjdzie dopiero 2016.06.06 / 06:00 wg. planu.

    • 28 3

    • (2)

      Dzięki, właśnie miałem pytać do kiedy zostaje, bo wątpię by wpływał na 2 godzinki na kawkę ;)

      • 13 0

      • (1)

        I ciasteczka, nie zapominajmy o ciasteczkach.

        • 15 0

        • takie posypane cukrem?

          • 4 1

  • co to znaczy 19 000 TEU ? (3)

    Tam się naprawdę zmieści tych 20ft kontenerów ?
    Czy to jakiś przelicznik ?

    • 7 3

    • TEU - (1)

      twenty-foot equivalent unit - jednostka pojemności używana często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp.

      • 3 0

      • Dobrze, ale do plecaka 100 litrowego nie wejdzie 200 butelek półlitrowych piwa.

        • 7 2

    • Zmieści, jeśli są lekkie. Jeśli ciężkie, to niestety statek tyle nie zabierze, bo zatonie.

      • 0 4

  • Jako Gdynianin wypada pogratulować (2)

    Każdy taki kontenerowiec w Gdańsku oznacza ileś mniej kontenerów w Hamburgu. Oby było ich w Gdańsku coraz więcej.
    Szkoda tylko, że kładzie się to cieniem na konflikt załogi DCT z zarządem. Ale mam nadzieję, że zostanie rozwiązany. Oby nie zrobiono to tak jak w BCT w 2007 roku. Prezes Szymborski poskąpił załodze kilkadziesiąt złotych podwyżki i teraz przyjmuje kontenerowce po 1000 kontenerów.

    My w Gdyni za to mamy: Infobox za miliony, zadłużone lotnisko niedziałające, zablokowane dojazdy do portu, blokowanie rozwoju portu poprzez budowanie apartamentów przy granicy z portem, sabotowanie rozwoju portu poprzez nasyłanie kontroli ( bo śmierdzi mieszkańcowi, który kupił mieszkanie 300 metrów od portu z widokiem na hałdy węgla itp.), mamy trolejbusy, które coraz częściej stoją w korkach, mamy w planie pływalnię za miliony złotych a tymczasem droga dojazdowa do obwodnicy przez Witomino zamienia się w drogę ze średniowiecza. I mamy cesarza Gryzonia panującego nam litościwie. Można by tak jeszcze wymieniać i wymieniać.
    I co, kopara Wam opadła Gdańszczanie? :)

    • 57 5

    • (1)

      Sami sobie robicie tą krzywdę głosując na tego pana.

      • 18 1

      • To niestety prawda - głupio mi (pomimo, że ja na tego pana nie głosowałem nigdy).

        • 14 1

  • (1)

    TEU to miejsce na kontener 20 stopowy.

    • 11 1

    • Brawo Włodek !

      • 11 0

  • Olo, jak zabierasz głos , to rób to rzetelnie, Krzysztof Szymborski jest prezesem BCT od 7 stycznia 2009 (2)

    • 7 5

    • A pamiętasz godzinę, o której Pan Prezes Krzysztof Szymborski został Panem Prezesem?

      • 11 1

    • No właśnie ! Pan Prezes Krzysztof Szymborski jest od 2009 Prezesem ...

      I właśnie tylko dzięki Panu Prezesowi Krzysztofowi Szymborskiemu, od 7 stycznia 2009 roku (do dziś, hi, hi) w BCT jest tak kolorowo rozwojowo i wszystkim żyje się spokojnie i dostatnio !
      Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezes itd.itp.
      Tak na marginesie - "gd", który tak dba o rzetelność wypowiedzi, musi być albo kimś, kto na bieżąco ma dostęp do dokumentów firmy, albo data 7 stycznia 2009r. musiała mocno wryć mu się w pamięć (np. przez otwarcie drogi do kariery).

      • 15 3

  • (2)

    Płynie chińska tandeta na wakacje itd..
    Do kupienia już od poniedziałku we wszystkich marketach i w promocji oczywiście...

    • 57 25

    • W biedronce

      • 5 5

    • tą chińską tandetę właśnie użyłeś do napisania komentarza

      • 43 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane