• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG. Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • Jak oni to robią? (2)

    Powiedz Stocznia Gdańsk, jak w RSB mogą tak podpisywać ten kontrakty?

    • 47 3

    • czemuś biedny? boś głupi. czemuś głupi? boś biedny.

      jak sie chce pracowac zamiast myslec o tym jak, gdzie i kiedy palic opony, bo powod nie jest wazny - to mozna.

      zaraz odezwa sie tu ci od kolebek solidarnosci, ci od walki z komunizmem i ci co to dzis biede klepia z winy tuska, kwasniewskiego i millera.

      • 39 4

    • OBI tak to robi

      • 10 2

  • Przykład jak stocznia może być rentowna (1)

    w stoczni gdańsk jest przerost zatrudnienia biurowego i dlatego nie mają szans żeby zrobić coś tanio. Na restrukturyzacje związki nie chcą się zgodzić bo by stracili połowę załogi.

    • 72 36

    • przede wszystkim maja zwiazki zawodowe ktore mysla o tym gdzie i jak zrobic rozpierduche z paleniem opon.

      • 18 3

  • Ankieta jak zawsze mistrzowska.

    • 37 1

  • też kiedyś chciałem iść pracować do stoczni (9)

    i dobrze zrobiłem że zmieniłem zdanie i poszedłem na studia. Teraz mam pracę umysłową i moja wypłata starcza mi na 2-pokojowe mieszkanie, plus tico :) nie mogę narzekać i mogę się śmiać z innych ludzi

    • 10 43

    • a ja pracuje w stoczni i jezdze bmw x5 i dwa razy do roku wygrzewam sie w egipcie (2)

      i śmieje sie z ciebie,bo skonczyles studia i jeździsz tico a ja jestem po podstawówce i żyje jak panisko!!

      • 11 3

      • w Egipcie?

        co za wiocha.....

        • 0 1

      • A wtedy sie obudziłeś

        • 0 0

    • ekhemmm (5)

      Ja pracuje w stoczni... mam studia... może i pracuje fizycznie, ale starcza mi na 3 pokojowe mieszkanie, mercedesa i wakacje za granicą więc nie wiem co w tym złego.. Wielu ludzi tam nie ma studiow i zarabiaja po 4 tys..

      • 4 0

      • (3)

        Czterytysiące? Ja cieee... Norrrmalnie szał! I to wystarcza na Mercedesa i trzypokojowe mieszkanie, tak? A z jakąś dziewczyną się już zapoznałeś, czy na razie się rozglądasz, co? Ja rozumiem, że teraz są wakacje, ale chyba po tej podstawówce to umiesz liczyć - czynsz + ogrzewanie 1000, żarcie 1000, miesięczny 120, rodzicom coś dorzucić, imprezy 500, ubranie, kredki, internet - następne pięćset... I co - za osiem stów miesięcznie kupisz, zalejesz i naprawisz balerona i jeszcze dwa razy w roku na last minet do Egiptu? Chyba jak będziesz walił nadgodziny co weekend ;)

        • 1 1

        • 1000 na żarcie dla jednej osoby? (2)

          W średniej klasy bistro obiad kosztuje 30zł. To wychodzi na to, że ktoś by się musiał niemal codziennie na mieście stołować.

          • 0 0

          • (1)

            1000 zł miesięcznie, to jest 33 zł dziennie na całodzienne wyżywienie. Nie wiem, jak ty, ale ja jadam przynajmniej trzy posiłki dziennie i nie składają się one wyłącznie z gorącej wody i zupek chińskich, makaronu, ziemniaków i mleka. Śniadanie 4-5 zł, kolacja 5-6 zł - zostaje 22 zł na resztę dnia (obiad + drugie śniadanie + jakieś napoje, przekąski). Ja wiem, że gospodarowanie domowym budżetem przekracza możliwości wielu ludzi, ale spróbuj to kiedyś policzyć, a przestaniesz pleść brednie.

            • 0 1

            • Śniadanie 4-5zł?

              4 jajka 90 groszy, bułka 30 groszy, kawałek boczku 50 groszy. Herbata 10 groszy. W pełni wartościowe konkretne śniadanie 1,80 zł.

              Oczywiście do tego dochodzi koszt smażenia jajecznicy, ale spokojnie w 2 zł da się zamknąć z pysznym śniadankiem.

              Tak więc tek, uważam, że 1000 złotych na jedzenie miesięcznie to naprawdę dużo. Sam wydaje niewiele mniej, ale 3 razy w tygodniu jem na mieście, w jakiś tańszych restauracyjkach.

              • 0 0

      • 4k?

        to i tak na kredycie jedziesz na tego swojego mercedesa i auto.

        • 0 0

  • coś mi się wydaje że nowy w miare to jest dp3 (3)

    juz ktorys artykuł o najnowszym dp2 :)

    • 2 2

    • Nowosc DP2 w super specjalistycznych statkach

      No wlasnie...moze redakcja powinna wyslac redaktora np do Kongsberga na kurs. Tam dowiedzialby sie doklandie o poczatkach DP. DP2 to nie jest zupelnie nowosc. To jest cos normalnego w tych specjalistycznych (hahaha) statkach. PSV to zwykle taksowki, ktore dowoza na platformy kontenery, wode, paliwo, mud, cement itp itd...spechjalistyczne statki to drille, seismiki itp...

      • 4 1

    • Dp 2 a DP 3

      Nowosc nie ma nic do rzeczy DP 2 to klasa statku w zupelnie wystarczajaca dla tzw supplierow, DP 3 to raczej statki wiertnicze lub konstrukcyjne

      • 2 1

    • przecież on nigdzie nie pisze, że to nowość. DP2 to klasa i w ramach tej klasy system może być nowoczesny, tak samo jak przestarzały może być system klasy DP3 :)

      • 0 0

  • Remontówka !! Serce rośnie jak się patrzy na rozwój tej firmy ! (1)

    Franek z Sunreefu też sobie radzi fajnie. Tak trzymać.
    Zatem precz Guzikiem i jego darmozjadami !! Pzdr.

    • 55 31

    • Remontowa shipbuilding

      Remontowa shipbuilding, a nie GSR!!!

      • 4 0

  • A trutnie z SG co robią? (2)

    Pod siebie?

    • 24 1

    • pierwsi do zwolnienia

      PALĄ OPONY

      • 5 0

    • związki zawodowe rozwalą stocznię i same pójdą z torbami

      a ktoś na tym zarobi....a setki ludzi straci pracę.

      • 0 0

  • ale kicha!!! (1)

    W sumie fajnie że Gdańska stocznia ma robotę ale to znaczy że firma LANGSET strci kontrakt w rumuni. Może wrócić sporo stoczniowców i znów stawki pójdą w dół.

    • 1 7

    • ???

      Kolego mógłbyś tą wypowiedz bardziej rozwinąć?
      Skąd pewność że to te statki miały być budowane w Rumuni?
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Tak oni to robią

    Wszystkim zainteresowanym odpowiadam: potrzeba było kilkunastu lat (od 1997 roku) konsekwentnej pracy, prywatnego właściciela (ale nie spekulanta) oraz działania w większej grupie (w tym wypadku wokół Stoczni Remontowej). Stocznia Gdańsk nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jako stocznia i im szybciej zda sobie z tego sprawę, tym lepiej dla wszystkich.

    • 29 41

  • Stocznia Gdańska do likwidacji albo prywatyzacji (2)

    Stocznia Gdańska wyjdzie na prostą jak zatrudnią starego komucha Jasinskiego z PZPR i Jaworskiego.Oni przy poparciu pis-u i związków zawodowych uzdrowią znowu Stocznię.Jaworski juz raz uzdrowił.

    • 15 4

    • Ale ona jest prywatna. (1)

      Tylko odnoszę wrażenie, że właściciel ma tam mało do powiedzenia, albo kupił ją dla działek.

      • 6 0

      • wlasciciel ma muchy w nosie

        i brak koncepcji na ta firmę

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane