- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (38 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (75 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (80 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (90 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
Kontrakt na 100 mln euro, czyli PSV z Remontowa Shipbuilding
Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków typu Platform Supply Vessel, przeznaczonych do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Wartość kontraktu to blisko 100 mln euro.
Statki zamówił jeden z największych norweskich operatorów floty offshore. Jednostki te już zostały zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym, przy obsłudze pola naftowego, eksploatowanego przez A/S Norske Shell. Będą pływać pod banderą norweską.
- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.
Statki o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. będą posiadały nośność 5400 DWT. Obsługiwane będą przez 25-osobowe załogi. Jednostki te spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.
- Godnym odnotowania jest fakt, że jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych - dodaje prezes Wojtkiewicz.
Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
Miejsca
Opinie (74) 2 zablokowane
-
2013-07-09 11:19
Jak oni to robią? (2)
Powiedz Stocznia Gdańsk, jak w RSB mogą tak podpisywać ten kontrakty?
- 47 3
-
2013-07-09 11:43
czemuś biedny? boś głupi. czemuś głupi? boś biedny.
jak sie chce pracowac zamiast myslec o tym jak, gdzie i kiedy palic opony, bo powod nie jest wazny - to mozna.
zaraz odezwa sie tu ci od kolebek solidarnosci, ci od walki z komunizmem i ci co to dzis biede klepia z winy tuska, kwasniewskiego i millera.- 39 4
-
2013-07-09 12:23
OBI tak to robi
- 10 2
-
2013-07-09 11:27
Przykład jak stocznia może być rentowna (1)
w stoczni gdańsk jest przerost zatrudnienia biurowego i dlatego nie mają szans żeby zrobić coś tanio. Na restrukturyzacje związki nie chcą się zgodzić bo by stracili połowę załogi.
- 72 36
-
2013-07-09 11:41
przede wszystkim maja zwiazki zawodowe ktore mysla o tym gdzie i jak zrobic rozpierduche z paleniem opon.
- 18 3
-
2013-07-09 11:44
Ankieta jak zawsze mistrzowska.
- 37 1
-
2013-07-09 12:28
też kiedyś chciałem iść pracować do stoczni (9)
i dobrze zrobiłem że zmieniłem zdanie i poszedłem na studia. Teraz mam pracę umysłową i moja wypłata starcza mi na 2-pokojowe mieszkanie, plus tico :) nie mogę narzekać i mogę się śmiać z innych ludzi
- 10 43
-
2013-07-09 21:27
a ja pracuje w stoczni i jezdze bmw x5 i dwa razy do roku wygrzewam sie w egipcie (2)
i śmieje sie z ciebie,bo skonczyles studia i jeździsz tico a ja jestem po podstawówce i żyje jak panisko!!
- 11 3
-
2013-07-10 17:04
w Egipcie?
co za wiocha.....
- 0 1
-
2013-07-12 12:53
A wtedy sie obudziłeś
- 0 0
-
2013-07-09 21:57
ekhemmm (5)
Ja pracuje w stoczni... mam studia... może i pracuje fizycznie, ale starcza mi na 3 pokojowe mieszkanie, mercedesa i wakacje za granicą więc nie wiem co w tym złego.. Wielu ludzi tam nie ma studiow i zarabiaja po 4 tys..
- 4 0
-
2013-07-10 01:39
(3)
Czterytysiące? Ja cieee... Norrrmalnie szał! I to wystarcza na Mercedesa i trzypokojowe mieszkanie, tak? A z jakąś dziewczyną się już zapoznałeś, czy na razie się rozglądasz, co? Ja rozumiem, że teraz są wakacje, ale chyba po tej podstawówce to umiesz liczyć - czynsz + ogrzewanie 1000, żarcie 1000, miesięczny 120, rodzicom coś dorzucić, imprezy 500, ubranie, kredki, internet - następne pięćset... I co - za osiem stów miesięcznie kupisz, zalejesz i naprawisz balerona i jeszcze dwa razy w roku na last minet do Egiptu? Chyba jak będziesz walił nadgodziny co weekend ;)
- 1 1
-
2013-07-10 08:26
1000 na żarcie dla jednej osoby? (2)
W średniej klasy bistro obiad kosztuje 30zł. To wychodzi na to, że ktoś by się musiał niemal codziennie na mieście stołować.
- 0 0
-
2013-07-10 08:48
(1)
1000 zł miesięcznie, to jest 33 zł dziennie na całodzienne wyżywienie. Nie wiem, jak ty, ale ja jadam przynajmniej trzy posiłki dziennie i nie składają się one wyłącznie z gorącej wody i zupek chińskich, makaronu, ziemniaków i mleka. Śniadanie 4-5 zł, kolacja 5-6 zł - zostaje 22 zł na resztę dnia (obiad + drugie śniadanie + jakieś napoje, przekąski). Ja wiem, że gospodarowanie domowym budżetem przekracza możliwości wielu ludzi, ale spróbuj to kiedyś policzyć, a przestaniesz pleść brednie.
- 0 1
-
2013-07-11 08:27
Śniadanie 4-5zł?
4 jajka 90 groszy, bułka 30 groszy, kawałek boczku 50 groszy. Herbata 10 groszy. W pełni wartościowe konkretne śniadanie 1,80 zł.
Oczywiście do tego dochodzi koszt smażenia jajecznicy, ale spokojnie w 2 zł da się zamknąć z pysznym śniadankiem.
Tak więc tek, uważam, że 1000 złotych na jedzenie miesięcznie to naprawdę dużo. Sam wydaje niewiele mniej, ale 3 razy w tygodniu jem na mieście, w jakiś tańszych restauracyjkach.- 0 0
-
2013-07-11 01:25
4k?
to i tak na kredycie jedziesz na tego swojego mercedesa i auto.
- 0 0
-
2013-07-09 12:54
coś mi się wydaje że nowy w miare to jest dp3 (3)
juz ktorys artykuł o najnowszym dp2 :)
- 2 2
-
2013-07-09 15:15
Nowosc DP2 w super specjalistycznych statkach
No wlasnie...moze redakcja powinna wyslac redaktora np do Kongsberga na kurs. Tam dowiedzialby sie doklandie o poczatkach DP. DP2 to nie jest zupelnie nowosc. To jest cos normalnego w tych specjalistycznych (hahaha) statkach. PSV to zwykle taksowki, ktore dowoza na platformy kontenery, wode, paliwo, mud, cement itp itd...spechjalistyczne statki to drille, seismiki itp...
- 4 1
-
2013-07-09 20:38
Dp 2 a DP 3
Nowosc nie ma nic do rzeczy DP 2 to klasa statku w zupelnie wystarczajaca dla tzw supplierow, DP 3 to raczej statki wiertnicze lub konstrukcyjne
- 2 1
-
2013-07-10 23:12
przecież on nigdzie nie pisze, że to nowość. DP2 to klasa i w ramach tej klasy system może być nowoczesny, tak samo jak przestarzały może być system klasy DP3 :)
- 0 0
-
2013-07-09 13:07
Remontówka !! Serce rośnie jak się patrzy na rozwój tej firmy ! (1)
Franek z Sunreefu też sobie radzi fajnie. Tak trzymać.
Zatem precz Guzikiem i jego darmozjadami !! Pzdr.- 55 31
-
2013-07-09 13:21
Remontowa shipbuilding
Remontowa shipbuilding, a nie GSR!!!
- 4 0
-
2013-07-09 14:45
A trutnie z SG co robią? (2)
Pod siebie?
- 24 1
-
2013-07-09 15:33
pierwsi do zwolnienia
PALĄ OPONY
- 5 0
-
2013-07-10 22:07
związki zawodowe rozwalą stocznię i same pójdą z torbami
a ktoś na tym zarobi....a setki ludzi straci pracę.
- 0 0
-
2013-07-09 14:49
ale kicha!!! (1)
W sumie fajnie że Gdańska stocznia ma robotę ale to znaczy że firma LANGSET strci kontrakt w rumuni. Może wrócić sporo stoczniowców i znów stawki pójdą w dół.
- 1 7
-
2013-07-10 11:26
???
Kolego mógłbyś tą wypowiedz bardziej rozwinąć?
Skąd pewność że to te statki miały być budowane w Rumuni?
Pozdrawiam- 0 0
-
2013-07-09 15:06
Tak oni to robią
Wszystkim zainteresowanym odpowiadam: potrzeba było kilkunastu lat (od 1997 roku) konsekwentnej pracy, prywatnego właściciela (ale nie spekulanta) oraz działania w większej grupie (w tym wypadku wokół Stoczni Remontowej). Stocznia Gdańsk nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jako stocznia i im szybciej zda sobie z tego sprawę, tym lepiej dla wszystkich.
- 29 41
-
2013-07-09 15:31
Stocznia Gdańska do likwidacji albo prywatyzacji (2)
Stocznia Gdańska wyjdzie na prostą jak zatrudnią starego komucha Jasinskiego z PZPR i Jaworskiego.Oni przy poparciu pis-u i związków zawodowych uzdrowią znowu Stocznię.Jaworski juz raz uzdrowił.
- 15 4
-
2013-07-09 16:11
Ale ona jest prywatna. (1)
Tylko odnoszę wrażenie, że właściciel ma tam mało do powiedzenia, albo kupił ją dla działek.
- 6 0
-
2013-07-09 23:46
wlasciciel ma muchy w nosie
i brak koncepcji na ta firmę
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.