- 1 Poczta Polska. Akcja protestacyjna i "stan śmierci klinicznej" (94 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (67 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 4 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (10 opinii)
- 5 Bon energetyczny powinien być wyższy (93 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (237 opinii)
Leszko popłynął do Portu Wojennego w Gdyni
Remontowa Shipbuilding przekazała piąty z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną. Jednostka opuściła Gdańsk i popłynęła do Portu Wojennego w Gdyni, aby dołączyć do 3. Flotylli Okrętów. Trwają jeszcze prace nad ostatnim okrętem z serii. Niestety Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że na stocznię nałożono karę finansową za nieterminowe dostawy holowników.
Przypomnijmy, że pierwsze cztery holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec), H-2 Mieszko (lipiec) i Semko H-12 (listopad) zostały już przekazane zamawiającemu w 2020 r. Teraz przekazano piąty z serii, czyli H-3 Leszko. Ostatni - H-13 Przemko - został zwodowany w grudniu ub. roku.
Umarła Orka, niech żyje Miecznik? Szef MON obiecuje dwa nowe okręty
Holowniki typu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kontrakt na ich budowę podpisano w czerwcu 2017 r. Jednak zanim do tego doszło, między resortem obrony a Remontowa Shipbuilding trwał kilkumiesięczny spór. Stocznia wygrała przetarg w listopadzie 2016 r. Jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez stocznię wynosiła 220 mln zł. Niestety Inspektorat Uzbrojenia zwlekał z podpisaniem kontraktu i próbował unieważnić postępowanie. Ostatecznie po kilku decyzjach Krajowej Izby Odwoławczej na korzyść Remontowa Shipbuilding umowę na holowniki podpisano.
Teraz znów pojawił się problem w relacjach z zamawiającym. Jak podał portal branżowy zbiam.pl, Inspektorat Uzbrojenia nałożył na Remontowa Shipbuilding karę finansową za nieterminowe dostawy holowników.
- Nota obciążeniowa dotyczy pierwszych czterech, już dostarczonych, jednostek. Jej wartość została określona zgodnie z warunkami określonymi w umowie podpisanej 19 czerwca 2017 r. Zgodnie z nią cała szóstka miała trafić do Marynarki Wojennej w latach 2019-2020. Kontrakt miał wartość 283,5 mln zł brutto. Inspektorat Uzbrojenia nie poinformował o wartości noty obciążeniowej - poinformował zbiam.pl.
Przypomnijmy, że wczoraj oddano piąty z serii, a w stoczni trwają jeszcze prace nad szóstym, czyli ostatnim.
Remontowa Shipbuilding nie chce komentować sprawy, ponieważ są to kwestie handlowe pomiędzy zamawiającym a wykonawcą. Umowa trwa, jej ostatni etap ma się zakończyć do połowy maja i wówczas cały proces zostanie podsumowany.
Miejsca
Opinie (91)
-
2021-02-25 10:20
Do końca roku (3)
po Północnej zostanie tylko wspomnienie...
- 8 11
-
2021-02-25 10:36
(2)
Pisali to rok temu i 2 lata temu i 3 lata temu ... i tak od 2016 roku piszą .....
- 12 3
-
2021-02-26 12:07
(1)
Wpłacam na konto stoczni 2000 pesos
Waldek bedziesz uratowany- 1 0
-
2021-02-26 15:59
Dzięki :)
- 1 0
-
2021-02-26 14:41
Karabinek GROT to arcydzieło rusznikarstwa RP
Ciekawy jestem, czy za karabinek Grot też będą kary umowne?
- 3 2
-
2021-02-26 09:37
A jaka jest decyzyjność Inspektporatu Uzbrojenia? (1)
Założenia Taktyczno Techniczne pisane przez fantastów, a jak już podpiszą kontrakt to robią wszystko, żeby utrudnić realizację. Nie chodzi o to, żeby zbudować, tylko o to, żeby budować.
- 4 1
-
2021-02-26 12:12
nie no poważnie?
To już chyba wszystko jasne
Jak inni mają problemy to zła stocznia jak RSB ma problemy to insektorat zły i nie dobry.
Jest to klient specjalnej troski i trzeba to przy podpisaniu kontraktu wiedzieć.
To ludzie którzy nie wiedzą czego chcą.- 1 0
-
2021-02-25 10:36
Czy wielce szanowny Inspektorat nałożył kary na SMW za 18 lat opóźnienia Gawrona ? (2)
- 23 1
-
2021-02-26 12:08
dwa kruki i jedna wrona za Gawrona
- 0 0
-
2021-02-25 12:38
Trzeba trzepać prywaciarza, żeby przypadkiem za dużo w kieszeniach nie zostało ;p
- 6 1
-
2021-02-25 08:26
Kary umówne (8)
Pytanie do Pani redaktor - jaką karę umowną za niezrealizowanie kontraktu w terminie nałożona na wykonawcę za:
- gawrona?
- ropax dla PŻB?
- ratownika?
Tak tylko się pytam.- 64 4
-
2021-02-25 09:51
Ratownika? (2)
Nic się nie należy, nie podpisano nawet kontraktu
- 3 0
-
2021-02-25 21:58
Ratownik niepodpisany? (1)
Na Ratownika była podpisana umowa ale stocznia zbyt długo nie mogła sobie poradzić z projektem i przekroczył wszelkie dopuszczalne umową terminy. To spowodowało że MON zerwał umowę.
- 3 1
-
2021-02-26 12:04
jaka stocznia za projekt odpowiedzialne było prywatne biuro MMC te od Artemisa co to do Szwecji w nocy połynął.
Swoją droga trzeba robić interesy jak MMC - uczcie się.- 0 0
-
2021-02-25 22:03
Kary za Gawrona
Karę za Gawrona w pierwszej kolejności powinien ponieść ten co podpisał kontrakt nie mają na to pieniędzy. Bo problemy z Gawronem od tego się zaczęły. A tak na marginesie to sprawa budowy jest chyba już w sądzie.
- 3 0
-
2021-02-25 16:08
tzn w remontowej
nie potrafię czytać? Nie wiedzieli co podpisują? Ta kara została wliczona w koszt projektu od początku.
- 0 6
-
2021-02-25 09:01
Stocznie
Tamte jednostki państwo zamówiło w swoich stoczniach. Przecież swoich nie będą karać. Karać to można prywaciarzy :-)
- 16 0
-
2021-02-25 08:32
(1)
Ale to chyba nie są pytania do Pani redaktor. Zadaj je np pomorskim posłom zjednoczonej prawicy.
- 16 3
-
2021-02-25 08:42
O prom... bezpośrednio pinokio!
- 16 2
-
2021-02-26 07:45
Remontowa Shipbuilding ukarana za opóźnienie
Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że na stocznię Remontowa Shipbuilding z Gdańska nałożono karę finansową za nieterminowe dostawy holowników typu B860.
https://radar.rp.pl/modernizacja-sil-zbrojnych/21766-remontowa-shipbuilding-ukarana-za-opoznienie-pry-budowie-holownikow- 0 0
-
2021-02-25 22:00
zastanawiam się, co zyskałaby Polska Marynarka (1)
gdyby holowniki oddano 3 miesiące wcześniej, czyli w terminie. Co by to zmieniło?
- 9 0
-
2021-02-25 23:29
Nawet gdyby ich nie oddano...
Nic by to nie zmieniło
- 1 0
-
2021-02-25 23:28
ygrek
niech kapitan tego hol zrobi 3 holowania w honkgongu to stawiam litra
- 0 0
-
2021-02-25 22:15
O jejku! Jaki maciupek.
- 2 0
-
2021-02-25 20:33
po co im te holowniki złom na zaciąg będę odpalać
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.