• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mostostal Warszawa przebuduje gdyński port

Wioletta Kakowska-Mehring
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia prowadzi rozbudowę infrastruktury do obsługi statków ro-ro. Port Gdynia prowadzi rozbudowę infrastruktury do obsługi statków ro-ro.

Mostostal Warszawa wygrał przetarg na wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji, która ma wzmocnić konkurencyjność Portu Gdynia na rynku przeładunków ro-ro i ma przyczynić się do poprawy jakości oraz szybkości obsługi ładunków.



"Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia" - tak brzmi nazwa inwestycji. Kryje się za nią program obejmujący IV fazy. Podpisana umowa Mostostalu Warszawa SA z Zarządem Portu Gdynia obejmuje fazę I i II.

Faza I to modernizacja ul. Rumuńskiej zobacz na mapie Gdyni, placów XX, XXII, XXIII, torów II strefy Nabrzeża Rumuńskiego, rozbiórkę magazynu nr 20, budowę placu po wyburzonym magazynie 20, budowę bramy i rampy wjazdowej do magazynu nr 21. Obecny stan techniczny infrastruktury praktycznie uniemożliwia wykorzystywanie II strefy Nabrzeża Rumuńskiego do obsługi ładunków w technologii ro-ro. Efektem robót będzie możliwość wznowienia intensywnej eksploatacji tego obszaru. Nawierzchnie zostaną dostosowane do transportu ładunków ro-ro, powstanie nowy plac o powierzchni ponad 7400 m kw.

Faza II obejmuje przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni oraz modernizację nawierzchni placu XXVI (budowa drogi technologicznej, rozbiórkę dawnego budynku Zakładowego Domu Kultury oraz magazynu Port Service, likwidację kortów tenisowych, przebudowę nawierzchni placu), przebudowę placu przy ul. Polskiej 30. W ramach robót w zakresie fazy II powstanie nowy, duży parking "przedportowy" na ok. 200 TIR-ów, poprawiony zostanie dostęp z ulicy Wiśniewskiego i parkingów do terenów nabrzeżowych, a tym samym usprawniony zostanie układ komunikacyjny ulic Wiśniewskiego, Polskiej, Rotterdamskiej i Celnej. Dostosowane będą również parametry techniczne ulic i placów do przewidywanych natężeń ruchu.

Zakończenie robót planowane jest w ciągu dwóch lat, a szacunkowy koszt ma wynieść 51,68 mln zł brutto. Inwestycja ma szansę na unijne dofinansowanie. Znajduje się ona na liście projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z POIiŚ wynosi 85 proc..

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu Nowy kurs Remontowej - zmiany organizacyjne i noworoczne plany stoczni ; Informacja poprzez Blogi - Wydział Ekonomii i Zarządzania PG opanowuje internet.... PKB w TV Gdańsk w piątek o 18.10 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (19) 1 zablokowana

  • dobra wiadomość (1)

    z chęcią i zapałem podejmę prace na tej budowie jako inż. budowy wod-kan

    • 8 3

    • nie

      biora chinczykow -pracuja lepiej i 10x taniej.

      • 0 2

  • mostostal wwa w gdyni, a vistal w warszawce...

    • 9 2

  • dzieje się!! super

    • 7 3

  • Interesy po PO (2)

    Mostostal Warszawa przebuduje gdyński port, a potem go PO za grosze sprzeda Francuzom, Izraelowi lub Niemcom. Przerabialiśmy już to na przykładzie banków.

    • 15 18

    • (1)

      Część budowanej infrastruktury drogowej jest ogólnodostępna jak ulica Polska i poprawia uklad komunikacyjny na styku miasto port więc nikomu nie będzie sprzedawana. A jeśli coś jest prywatyzowane to w wyniku ogólnodostępnych przetargów i każdy może kupić kto ma pieniądze, ale dalej pracują w tych firmach Polacy pomimo, że są zarządzane przez kapital obcy. Chcieliśmy do Unii to nie brońmy się przed obcymi. Polacy też wyjeżdzają do pracy na zachód.

      • 5 5

      • Tak jak za UW tak za tuskolandią z PO wszystko może być "sprzedane" a setki firm "sprzedanych" najpierw było z budżetu dokapitalizowane a potem "kupili" z gotówką. Banki to tylko przykład, te "interesy" sprawiły że nasz dług stale rośnie bo państwo nie ma dochodów. Obce firmy zyski wywożą za granicę i Polska ma zysk tylko z podatków pracowników czyli malutki ułamek tego co zyskiwała przed "sprzedażą". A to że Polacy kształcą się w Polsce i potem wyjeżdżają do pracy na zachód czyścić kible zamiast pracować w Polsce dla polskich firm to też tragedia dla Polski.

        • 2 2

  • ale po co ? skoro niedlugo zaden statek do naszych portow nie wplynie (3)

    GAZ-rurka - z paktu Ribbentrop- Mołotow przyklepana przez raczke Donkeya T. (pl) - czyzby zmienila sie glebokosc rurki? bo o ile wiem to wieksze statki do nas nie beda juz mogly wplywac!

    • 7 11

    • mylisz Świnoujście z Gdynią (1)

      poza tym max zanurzenie w podejściu do Świnoujścia pozostanie 12,8m a to całkiem sporo, dla porównania Szczecin ma 9,15m

      • 4 0

      • Fakt

        Idąc Twoim punktem myślenia rurociąg odciąłby prawie wszystkie porty na Bałtyku, min. Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Zatokę Fińską i oczywiście Rosjanie odcieliby sobie od świata Primorsk. Gratuluje pomysłu... Poniżej link, który wszystko wyjaśni.

        • 1 2

    • Ale ty glupi jestes

      • 0 3

  • firmy w-wy

    Dlaczego w Trójmiescie budują tylko firmy w W-wy? Projekty wygrywają biura architektoniczne z W-wy? ESC będiz budowac W-wa.
    Dlaczego? Gdzie jest ukryty haczyk?

    • 10 5

  • Haczyk jest ukryty w twoim głupim pytaniu

    O tym kto wyrywa decyduje przetarg.

    • 5 4

  • "likwidację kortów tenisowych i Domu Kultury" (1)

    to gdzie m.in. będzie prowadził działalność TKKF"Doker"?

    • 2 1

    • zwłaszcza, że razem ze Socznią Gdynia

      upadło też inne dobrze działające Ognisko TKKF"Okretowiec". Teraz chcąc się zrekraować musisz słono zapłacic, o sporcie to już lepiej nie mysleć.

      • 1 0

  • GDYNIA GDYNIA NASZA GDYNIA

    • 2 3

  • Zdjecia gdynskiego terminalu...

    • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane