• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mostostal Warszawa przebuduje gdyński port

Wioletta Kakowska-Mehring
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia prowadzi rozbudowę infrastruktury do obsługi statków ro-ro. Port Gdynia prowadzi rozbudowę infrastruktury do obsługi statków ro-ro.

Mostostal Warszawa wygrał przetarg na wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji, która ma wzmocnić konkurencyjność Portu Gdynia na rynku przeładunków ro-ro i ma przyczynić się do poprawy jakości oraz szybkości obsługi ładunków.



"Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia" - tak brzmi nazwa inwestycji. Kryje się za nią program obejmujący IV fazy. Podpisana umowa Mostostalu Warszawa SA z Zarządem Portu Gdynia obejmuje fazę I i II.

Faza I to modernizacja ul. Rumuńskiej zobacz na mapie Gdyni, placów XX, XXII, XXIII, torów II strefy Nabrzeża Rumuńskiego, rozbiórkę magazynu nr 20, budowę placu po wyburzonym magazynie 20, budowę bramy i rampy wjazdowej do magazynu nr 21. Obecny stan techniczny infrastruktury praktycznie uniemożliwia wykorzystywanie II strefy Nabrzeża Rumuńskiego do obsługi ładunków w technologii ro-ro. Efektem robót będzie możliwość wznowienia intensywnej eksploatacji tego obszaru. Nawierzchnie zostaną dostosowane do transportu ładunków ro-ro, powstanie nowy plac o powierzchni ponad 7400 m kw.

Faza II obejmuje przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni oraz modernizację nawierzchni placu XXVI (budowa drogi technologicznej, rozbiórkę dawnego budynku Zakładowego Domu Kultury oraz magazynu Port Service, likwidację kortów tenisowych, przebudowę nawierzchni placu), przebudowę placu przy ul. Polskiej 30. W ramach robót w zakresie fazy II powstanie nowy, duży parking "przedportowy" na ok. 200 TIR-ów, poprawiony zostanie dostęp z ulicy Wiśniewskiego i parkingów do terenów nabrzeżowych, a tym samym usprawniony zostanie układ komunikacyjny ulic Wiśniewskiego, Polskiej, Rotterdamskiej i Celnej. Dostosowane będą również parametry techniczne ulic i placów do przewidywanych natężeń ruchu.

Zakończenie robót planowane jest w ciągu dwóch lat, a szacunkowy koszt ma wynieść 51,68 mln zł brutto. Inwestycja ma szansę na unijne dofinansowanie. Znajduje się ona na liście projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z POIiŚ wynosi 85 proc..

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu Nowy kurs Remontowej - zmiany organizacyjne i noworoczne plany stoczni ; Informacja poprzez Blogi - Wydział Ekonomii i Zarządzania PG opanowuje internet.... PKB w TV Gdańsk w piątek o 18.10 i w sobotę o 17.

Miejsca

Opinie (19) 1 zablokowana

  • -po co

    po co buduja roro jak wszystkie statki rozładowuja sie w gdansku i narazie tak zostanie bo maja kontrakty, a poza tym w gdyni jest drogoooo

    • 0 1

  • praca w unowocześnionym porcie?ale za ile?1200 złotych na rękę!skandal

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane