• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Stoczniowiec (4)

    Pracowałem dla stoczni w Saint Nazaire, tylko czemu ja pracując na tym samym statku we Francji zarabiam 20 tys i wszystkim się to opłaca a w Polsce taki ochłap za ten sam statek przypominam.....

    • 43 5

    • Ponieważ

      U nas za dużo mord które muszą sie na żreć a zwykly pracownik na samym końcu

      • 14 5

    • Cały Crist

      Oni tam robią prawie gołe kadłuby,a prawdziwe koszty zaczynają się na wyposażeniu.Dlatego tak jest,tu najcięższa i najsłabiej płatna robota,a tam,prawdziwe pieniądze

      • 15 5

    • Hmm

      A kto ci broni pracować we Francji?

      • 5 5

    • Może dlatego, że pieniądze zarabia się na wyposażeniu statków a nie na prostych pracach blacharskich i kadłubowych ?
      Może też dlatego, że stocznia we Francji jest dotowana przez państwo i cena statku nie gra roli ?

      • 11 3

  • Nie tylko Christ

    W Gdańskich stoczniach powstają również bloki dla stoczni Meyer Werft w Niemczech.

    • 10 0

  • Cud

    Autor jak Morawiecki musi znaleźć sukces !!

    • 1 2

  • pozdrawiam wszystkich Vistalowcow

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Jak to możliwe ??? (10)

    Crist zarabia na stalowych skorupach, a Stoczni Gdynia nie opłacało się budować gotowych samochodowców i kontenerowców i to w seriach. Może to wyjaśnić ktoś kto się zna na przemyśle stoczniowym?

    • 15 4

    • Jak sie nie opłacalo ? (7)

      Właśnie dlatego została przez PO zniszczona bo tak chciała Merkel , stocznia zarabiała i dobrze prosperowała w 2009 roku ona miała pełen pakiet zamówień do 2013 roku , a teraz się tu co niektórzy ekscytują bo z największej stoczni pozostały tyło zgliszcza i na tych zgliszczach budowane są sekcje dla zachodniego przemysłu stoczniowego czyli robiona jest murzyńska robota .

      • 12 4

      • (4)

        ,,do 2013"!od 2015 jest projekt,jest stepka,iiii?,a cryst suchy dok dzierzawil od kiedy?to czyli ze stocznia upadala juz za poprzednich rzadow PZPPiS!!,0d 2015 prom sie,,buduje" w szczecinie!!!

        • 3 5

        • Czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem ? (3)

          Pełen pakiet zamówień do 2013 roku a zniszczona została w 2009 roku przez Judasz Donalda Tuska , już nie ma fizycznie możliwości budowy na pozostałych terenach po stoczniowych statków ponieważ całą infrastrukturę stoczni zniszczono , tak się podniecają tym Cristem ale to co oni tam robią to jest tylko budowa bloków a z resztą Crist to jest dno i metr mułu .......A wiem doskonale co pisze ..

          • 6 6

          • (1)

            czy ty potrafisz czytac ?solinski ,,wyprowadzilsztandar!!,a w miedzyczasie PZPPiS bylo przy ,,zlobie"!!, remontowa z polnocna jakos sie oparla ,,wichrom"rzadzacych!!,do zarzadu PZPPiSu nie dopuscili!

            • 2 4

            • poczytaj z łaski swojej jak w 2009r GW trojmiasto agitowało na łamach swojego brukowaca za upadkiem naszych stoczni

              ujawnili plan co po kolei i jak urabiano

              • 0 0

          • chyba nie wiesz co piszesz!!cryst zaczynal w baraku na ul.twardej,a sa?.

            • 6 2

      • (1)

        Każdy wie, że to donald rozwalił stocznie a w nagrodę dostał od merkel szansę na karierę za nadzwyczajne zasługi dla niemiec.

        • 4 3

        • przytoczylem ci fakty!! , a ty po raz 10 powtarzasz klamstwa!!!!

          • 0 0

    • Widzisz

      Niektórzy uważają że stocznia jest po to by budować statki, a inni, że po to aby zarabiać pieniądze. Można jak za dawnej stoczni budować wielkie statki na gotowo i dokładać do nich, A można budować bloki czy kadłub i zarabiać na tym.

      • 0 0

    • Tylko popytaj ile jest osób zatrudnionych na umowę o pracę

      • 0 0

  • Na crist-cie Ukraińcy pracują, Polaków jest parę procent

    Polacy składają te statki we Francji:-)

    • 9 0

  • (3)

    to juz macie jasnosc, morawiecki, brudzinski, grubarczyk no i przeor oczywiscie wcale nie maja zamiaru w polsce budowac promy,o okretach nie wspomne!!

    • 5 4

    • Mozesz mi powiedziec ? (2)

      Możesz mi powiedzieć gdzie maja być te promy budowane skoro całą linię technologiczną zniszczono a nawet nie ma kto tego zbudować bo o to chodziło Tuskowi mamy być zapleczem taniej siły roboczej dla Niemiec i Francji

      • 3 8

      • cryst jakos buduje!! zapytaj czlonka PZPPiS kazimerza smolinskigo doprowadzil do upadlosci stoczni!!,to jeszcze cos dodaj o stepce szczecinskiej!!

        • 4 3

      • wiedze jeszcze ma towarzysz jaworski,tez czlonek PZPPiSu!.

        • 4 2

  • (2)

    tak tylko przypomne, jednym z ostatnich prezesow stoczni gdynia byl???, Kazimierz Smolinski!!. od PO cztery stocznie w bok!

    • 7 3

    • (1)

      tyfusek tak pomógł stoczni dzięki swoim tajemniczym inwestora z Kataru, że drugiego dnia nie było widać ani inwestorów ani tyfuska....teleportował się do Brukseli a stoczniowcy z Gdyni stracili robotę.

      • 1 1

      • w 2009 zostala zatwierdzona upadlosc stoczni!!!,nie powtarzaj klamstw!!!,smolinski i jaworski z PZPPiSu czym sie w stoczniach zajmowali???,

        • 1 0

  • "Dzięki "

    "Dzięki " ? Poprostu podali najniższą cenę, tak jak w przypadku dostaw sekcji do stoczni w Helsinkach, kiedy zostali
    zaakceptowani dopiero na trzecim statku.

    • 2 0

  • Wow, zrobili jedną sekcje na zamówienie innej stoczni (2)

    Już większy wkład w budowę tego statku ma huta z której pochodzi stal, albo kopalnia z której pozyskano rude. W trakcie wodowania albo nadania nazwy jednostki nikt nie wspomni nazwy Crist ani razu. Po prostu wygrali przetarg na najtańszą siłę roboczą i niezłą lokalizację (bo chyba tylko indie byłyby tańsze)

    • 9 10

    • Może to i nie cały statek na gotowo, ale Pan/i nawet nie umie czytać ze zrozumieniem.
      Dziwne, że pisać Pan/i w takim razie potrafi :)

      • 3 2

    • wiesz co

      lepiej nie wypowiadaj się na tematy, na których jak widać wcale się nie znasz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane