- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (44 opinie)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (23 opinie)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
- 6 Złoty polski ma już 100 lat (152 opinie)
Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist
W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.
Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.
Czytaj też:
Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto
Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.
Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
Miejsca
Opinie (70) 6 zablokowanych
-
2022-04-19 15:30
Opinia wyróżniona
Stoczniowiec (4)
Pracowałem dla stoczni w Saint Nazaire, tylko czemu ja pracując na tym samym statku we Francji zarabiam 20 tys i wszystkim się to opłaca a w Polsce taki ochłap za ten sam statek przypominam.....
- 43 5
-
2022-04-19 17:51
Ponieważ
U nas za dużo mord które muszą sie na żreć a zwykly pracownik na samym końcu
- 14 5
-
2022-04-19 18:00
Cały Crist
Oni tam robią prawie gołe kadłuby,a prawdziwe koszty zaczynają się na wyposażeniu.Dlatego tak jest,tu najcięższa i najsłabiej płatna robota,a tam,prawdziwe pieniądze
- 15 5
-
2022-04-19 20:56
Hmm
A kto ci broni pracować we Francji?
- 5 5
-
2022-04-19 22:07
Może dlatego, że pieniądze zarabia się na wyposażeniu statków a nie na prostych pracach blacharskich i kadłubowych ?
Może też dlatego, że stocznia we Francji jest dotowana przez państwo i cena statku nie gra roli ?- 11 3
-
2022-04-19 15:51
Nie tylko Christ
W Gdańskich stoczniach powstają również bloki dla stoczni Meyer Werft w Niemczech.
- 10 0
-
2022-04-19 18:28
Cud
Autor jak Morawiecki musi znaleźć sukces !!
- 1 2
-
2022-04-19 20:10
pozdrawiam wszystkich Vistalowcow
- 6 0
-
2022-04-19 21:32
Opinia wyróżniona
Jak to możliwe ??? (10)
Crist zarabia na stalowych skorupach, a Stoczni Gdynia nie opłacało się budować gotowych samochodowców i kontenerowców i to w seriach. Może to wyjaśnić ktoś kto się zna na przemyśle stoczniowym?
- 15 4
-
2022-04-19 22:49
Jak sie nie opłacalo ? (7)
Właśnie dlatego została przez PO zniszczona bo tak chciała Merkel , stocznia zarabiała i dobrze prosperowała w 2009 roku ona miała pełen pakiet zamówień do 2013 roku , a teraz się tu co niektórzy ekscytują bo z największej stoczni pozostały tyło zgliszcza i na tych zgliszczach budowane są sekcje dla zachodniego przemysłu stoczniowego czyli robiona jest murzyńska robota .
- 12 4
-
2022-04-20 06:36
(4)
,,do 2013"!od 2015 jest projekt,jest stepka,iiii?,a cryst suchy dok dzierzawil od kiedy?to czyli ze stocznia upadala juz za poprzednich rzadow PZPPiS!!,0d 2015 prom sie,,buduje" w szczecinie!!!
- 3 5
-
2022-04-20 06:57
Czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem ? (3)
Pełen pakiet zamówień do 2013 roku a zniszczona została w 2009 roku przez Judasz Donalda Tuska , już nie ma fizycznie możliwości budowy na pozostałych terenach po stoczniowych statków ponieważ całą infrastrukturę stoczni zniszczono , tak się podniecają tym Cristem ale to co oni tam robią to jest tylko budowa bloków a z resztą Crist to jest dno i metr mułu .......A wiem doskonale co pisze ..
- 6 6
-
2022-04-20 07:21
(1)
czy ty potrafisz czytac ?solinski ,,wyprowadzilsztandar!!,a w miedzyczasie PZPPiS bylo przy ,,zlobie"!!, remontowa z polnocna jakos sie oparla ,,wichrom"rzadzacych!!,do zarzadu PZPPiSu nie dopuscili!
- 2 4
-
2022-11-21 19:50
poczytaj z łaski swojej jak w 2009r GW trojmiasto agitowało na łamach swojego brukowaca za upadkiem naszych stoczni
ujawnili plan co po kolei i jak urabiano
- 0 0
-
2022-04-20 07:33
chyba nie wiesz co piszesz!!cryst zaczynal w baraku na ul.twardej,a sa?.
- 6 2
-
2022-04-20 12:01
(1)
Każdy wie, że to donald rozwalił stocznie a w nagrodę dostał od merkel szansę na karierę za nadzwyczajne zasługi dla niemiec.
- 4 3
-
2022-04-20 12:50
przytoczylem ci fakty!! , a ty po raz 10 powtarzasz klamstwa!!!!
- 0 0
-
2022-04-21 18:55
Widzisz
Niektórzy uważają że stocznia jest po to by budować statki, a inni, że po to aby zarabiać pieniądze. Można jak za dawnej stoczni budować wielkie statki na gotowo i dokładać do nich, A można budować bloki czy kadłub i zarabiać na tym.
- 0 0
-
2022-04-22 12:16
Tylko popytaj ile jest osób zatrudnionych na umowę o pracę
- 0 0
-
2022-04-19 23:17
Na crist-cie Ukraińcy pracują, Polaków jest parę procent
Polacy składają te statki we Francji:-)
- 9 0
-
2022-04-20 06:06
(3)
to juz macie jasnosc, morawiecki, brudzinski, grubarczyk no i przeor oczywiscie wcale nie maja zamiaru w polsce budowac promy,o okretach nie wspomne!!
- 5 4
-
2022-04-20 07:00
Mozesz mi powiedziec ? (2)
Możesz mi powiedzieć gdzie maja być te promy budowane skoro całą linię technologiczną zniszczono a nawet nie ma kto tego zbudować bo o to chodziło Tuskowi mamy być zapleczem taniej siły roboczej dla Niemiec i Francji
- 3 8
-
2022-04-20 07:08
cryst jakos buduje!! zapytaj czlonka PZPPiS kazimerza smolinskigo doprowadzil do upadlosci stoczni!!,to jeszcze cos dodaj o stepce szczecinskiej!!
- 4 3
-
2022-04-20 07:43
wiedze jeszcze ma towarzysz jaworski,tez czlonek PZPPiSu!.
- 4 2
-
2022-04-20 07:05
(2)
tak tylko przypomne, jednym z ostatnich prezesow stoczni gdynia byl???, Kazimierz Smolinski!!. od PO cztery stocznie w bok!
- 7 3
-
2022-04-20 11:35
(1)
tyfusek tak pomógł stoczni dzięki swoim tajemniczym inwestora z Kataru, że drugiego dnia nie było widać ani inwestorów ani tyfuska....teleportował się do Brukseli a stoczniowcy z Gdyni stracili robotę.
- 1 1
-
2022-04-20 12:54
w 2009 zostala zatwierdzona upadlosc stoczni!!!,nie powtarzaj klamstw!!!,smolinski i jaworski z PZPPiSu czym sie w stoczniach zajmowali???,
- 1 0
-
2022-04-20 11:50
"Dzięki "
"Dzięki " ? Poprostu podali najniższą cenę, tak jak w przypadku dostaw sekcji do stoczni w Helsinkach, kiedy zostali
zaakceptowani dopiero na trzecim statku.- 2 0
-
2022-04-20 22:21
Wow, zrobili jedną sekcje na zamówienie innej stoczni (2)
Już większy wkład w budowę tego statku ma huta z której pochodzi stal, albo kopalnia z której pozyskano rude. W trakcie wodowania albo nadania nazwy jednostki nikt nie wspomni nazwy Crist ani razu. Po prostu wygrali przetarg na najtańszą siłę roboczą i niezłą lokalizację (bo chyba tylko indie byłyby tańsze)
- 9 10
-
2022-04-20 22:36
Może to i nie cały statek na gotowo, ale Pan/i nawet nie umie czytać ze zrozumieniem.
Dziwne, że pisać Pan/i w takim razie potrafi :)- 3 2
-
2022-04-22 11:31
wiesz co
lepiej nie wypowiadaj się na tematy, na których jak widać wcale się nie znasz.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.