• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • Specjaliści (1)

    Ilu tu specjalistów z branży okrętowej a co jeden to lepszy. Załóż chłopie stocznię ,zdobądź kontrakt,wykonaj go i sprzedaj i wtedy pogadamy. Stocznię Crist znam od samego początku nawet jak jeszcze się tak nie nazywała . Raz lepiej raz gorzej ale utrzymuje się na rynku i ileś rodzin ma za co żyć.

    • 1 4

    • Właśnie

      A nie chwalić się że budowała się wielkie statki na gotowo i dokładało do nich, aż ktoś się wkurzył i zamknął ten interes.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane