• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • O, nie przechwalajmy się tak bardzo.
    To jest nieskromne tak się przechwalać.
    Reklama stoczni czy jak?
    Może warto zwrócić uwagę na te mniejsze stocznie, które też swój udział w produkcji mają?

    • 12 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane