• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • Na crist-cie Ukraińcy pracują, Polaków jest parę procent

    Polacy składają te statki we Francji:-)

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Stoczniowiec (4)

    Pracowałem dla stoczni w Saint Nazaire, tylko czemu ja pracując na tym samym statku we Francji zarabiam 20 tys i wszystkim się to opłaca a w Polsce taki ochłap za ten sam statek przypominam.....

    • 43 5

    • Może dlatego, że pieniądze zarabia się na wyposażeniu statków a nie na prostych pracach blacharskich i kadłubowych ?
      Może też dlatego, że stocznia we Francji jest dotowana przez państwo i cena statku nie gra roli ?

      • 11 3

    • Hmm

      A kto ci broni pracować we Francji?

      • 5 5

    • Cały Crist

      Oni tam robią prawie gołe kadłuby,a prawdziwe koszty zaczynają się na wyposażeniu.Dlatego tak jest,tu najcięższa i najsłabiej płatna robota,a tam,prawdziwe pieniądze

      • 15 5

    • Ponieważ

      U nas za dużo mord które muszą sie na żreć a zwykly pracownik na samym końcu

      • 14 5

  • Ale wspaniale ze jestesmy podwykonawca dla CDA (4)

    Kto wie, moze kiedys te bloki zlozymy do kupy i zbudujemy caly statek :)

    • 14 7

    • Tak jak kiedys jak 90 tych latach pracowalem budowane byly samocjodowce wjezdzalo 6 tys samochodow na nie i wasnie w stoczni (1)

      • 1 0

      • No

        I do każdego samochodowca trzeba było dopłacać. Co nie?

        • 1 2

    • (1)

      stępka w Szczecinie ochrzczona lezy nadal w krzakach , jak przejdą od słów do czynów to może coś będzie , czcza gadanina i obiecane gruszki na wierzbie same z siebie nic nie wnoszą

      • 8 5

      • Jakbyś nie zauważył sytuacja od kilku lat na świecie odrobinkeeee się zmieniła i niektóre plany trzeba zmieniać....zawsze to lepsze niż wieczny brak planu jak tamci.

        • 2 5

  • pozdrawiam wszystkich Vistalowcow

    • 6 0

  • Cud

    Autor jak Morawiecki musi znaleźć sukces !!

    • 1 2

  • (2)

    Najcięższą,najprostrzą i mało płatną prace wykonują najczęściej kraje trzeciego świata

    • 16 11

    • szczególnie dla

      Francji...

      • 2 0

    • coś o tym na pewno wiesz ;)

      • 9 3

  • Ale to jak? (2)

    Rynek wycieczkowców przez pandemię nie upadł ?

    • 0 5

    • (1)

      oczywiście, że nie. Teraz wychodzi jaką bzdurą była "pandemia" ...

      • 4 5

      • Bardzo musisz być inteligentny skoro po 2 latach manipulacji coś tam dostrzegasz. Ja bym się wstydził nawet to napisać. I jak tam szydzenie z ludzi którzy wiedzieli o tym wale od początku? Jak myślisz kto teraz jest płaskoziemcą?

        • 2 2

  • Nie tylko Christ

    W Gdańskich stoczniach powstają również bloki dla stoczni Meyer Werft w Niemczech.

    • 10 0

  • Ehhh (7)

    Przecież najwieksza kasa jest na wyposażeniu... Czarna robotę panowie robicie...

    • 44 14

    • czarna nie czarna ale robota jest robiona, a nieudacznikom pozostaje tylko pisanie bezsensownych komentarzy....

      • 11 2

    • (2)

      Przecież blok jest w pełni wyposażony...
      Ehhh czytanie ze zrozumieniem...

      • 10 7

      • (1)

        nie o takim wyposażeniu kolega pisał...

        • 4 4

        • kolega to raczej nie wiedział o czym pisał.... we wszystko co najważniejsze blok został wyposażony...

          • 8 2

    • Powtarzasz obiegową opinię, która ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - nie zawsze kontrakty na statki na gotowo są najbardziej dochodowe.

      • 6 4

    • Czasem warto coś przeczytać poza nagłówkiem. Blok jest w środku w pełni wyposażony.

      • 8 5

    • maruda

      Długo nie musiałem czekać, aż pojawiła się pierwsza maruda ze standardowymi tekstami. Pomijasz, że sporo wyposażenia, szczególnie stolarki do tych statków również powstaje w Polsce.
      No i zawsze lepiej mieć jakiś udział w produkcji przemysłowej, niż być przysłowiowym konsumentem chińszczyzny.

      • 20 4

  • fajnie made in poland

    hahahahaah czarna i tania sila robocza jestesmy ale w hilfigierach i suvach na raty hahahahaah

    • 16 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane