- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (21 opinii)
- 2 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (140 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (109 opinii)
Nowe suwnice w gdańskim terminalu DCT
Gdański głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk ma dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar. Pozwolą one zwiększyć przeładunki, które dziś wynoszą ok. 30 tys. kontenerów miesięcznie.
Kalmar E-One2 jest najnowocześniejszym modelem suwnicy placowej. Urządzenia o maksymalnym udźwigu 40 ton wyposażone są w system Kalmar Smartrail, służący do automatycznego sterowania oraz weryfikacji pozycji kontenera. Dodatkowo na wyposażeniu znajdują się urządzenia, poprawiające wydajność pracy, takie jak np. elektroniczny system stabilizacji kontenera, który również został zamówiony przez terminal.
Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel: - Terminal jest gotowy do obsługi zwiększonego ruchu, związanego między innymi z uruchomieniem bezpośredniego zawinięcia statków oceanicznych linii AE10 armatora Maersk Line.
Dziś miesięczne przeładunki w DCT Gdańsk przekraczają poziom 30 tys. TEU. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk, będąc pierwszym hubem przeładunkowym w Polsce, zaczyna mieć kluczowe znaczenie dla importerów i eksporterów z krajów środkowo-wschodniej Europy.
DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu, zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17,0 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego "hubu" portowego dla Morza Bałtyckiego.
Trzy suwnice post-Panamax mogą obsługiwać kontenerowce - do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu "ro-ro" (40 metrów szerokości). Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2x 1000m ) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego.
Miejsca
Opinie (16) 1 zablokowana
-
2010-04-29 06:50
brawo DCT Gdańsk !
oby tak dalej !
- 13 7
-
2010-04-29 08:14
marzec (3)
przecież te suwnice były dostarczone w styczniu... czy DCT zamierza chwalić się nimi do ...grudnia ?
- 14 3
-
2010-04-29 08:58
(2)
A to nie są kolejne?
- 2 2
-
2010-04-29 09:13
nie, to te same...
Wejdź na stonę DCT - informację o suwnicach podano w marcu i w kwietniu...- 8 1
-
2010-04-29 09:14
na stronie DCT jest informacja, że w styczniu zostały dostarczone na DCT, a potem po okresie związanym z montażem i odbiorach technicznych weszły do eksploatacji pod koniec marca, czy na początku kwietnia ...
- 6 0
-
2010-04-29 08:22
ale news
czy zakup nowych suwnic będzie oznaczał kolejną podwyżkę stawek przeładunkowych na tym cukierkowym terminalu?
- 9 4
-
2010-04-29 09:00
(4)
"ocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2x 1000m)"
chyba 2x500m ...
DCT samo nie wie co ma, na stronie DCT ta sama bzdura- 7 3
-
2010-04-29 10:20
Rozumiem, że kwestionując podane w artykule cyfry oraz informacje ze strony DCT masz dokładniejsze informacje?
- 1 0
-
2010-04-29 12:31
ktos (2)
A kto Ci powiedzial ze ma 500m?!!! Jak nie wiesz dokladnie to nie pisz bzdur!!!
- 0 4
-
2010-04-30 00:21
(1)
To napisz prawdę ile mają metrów te tory.
- 0 0
-
2010-04-30 18:04
Długosc uzytkowa torow to okolo 650m, tyle ze dlugosc zestawu pociagu towarowego jest max 600m wiec i tak w zupelnosci wystarczy.
- 0 0
-
2010-04-29 09:06
DCT to jedna wielka ściema i PR
- 9 4
-
2010-04-29 09:57
Brawo, tak trzymać. Podoba mi się rozmach inwestycji DCT
a tymczasem w Gdyni, w Stoczni Marynarki Wojennej powstaje korweta, rdzewieje w doku, nie ma pieniedzy na zapłacenie kilku milinów dostawcy napędu, BCT nie ma jak się rozwijać (brak terenu), ALE powstanie biblioteka Akademii Marynarki Wojennej za conajmniej PLN 30 milionów.
TO JEST "WIZJA" PRZYSZŁOŚCI DLA MIASTA.- 7 6
-
2010-05-04 22:01
Tylko drogę wreszcie zróbcie bo Sucharskiego długo już nie pociągnie
- 2 0
-
2011-03-03 16:43
o pierdołach
ja pracuje i nie narzekam jest ok pozdrawiam Gdańsk stogi
- 0 1
-
2011-03-03 16:50
o pierdołach
A co do suwnic jestem za kupnem i rozbudową terminalu a to nie jest chwalenie. Tylko każda kupiona to oznacza przyszłość dla pracowników
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.