• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy prom o napędzie gazowym ze stoczni Remontowa Shipbuilding

erka
26 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø to już druga jednostka zwodowana w tym roku, a 988. w historii stoczni. Ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø to już druga jednostka zwodowana w tym roku, a 988. w historii stoczni.

Prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø zostanie zwodowany w czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding. Uroczystość rozpocznie się o godz. 11. Wodowanie jest zamknięte dla publiczności. Będzie je można jednak obserwować z mostu prowadzącego na Wyspę Ostrów zobacz na mapie Gdańska. Wykonana "pod klucz" jednostka jeszcze w tym roku opuści Gdańsk.



Zbudowany w Remontowa Shipbuilding statek będzie pierwszym w Unii Europejskiej promem pasażersko - samochodowym o napędzie gazowym. Statek o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w stoczni. Spółka pozyskała kontrakt w drodze ogólnoeuropejskiego przetargu.

Prom przeznaczony jest do całorocznej obsługi połączeń lokalnych pomiędzy wyspą Samsø i lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. W pełni wyposażona i przetestowana jednostka zostanie jeszcze w tym roku dostarczona armatorowi. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma FUO Rumia dostarcza kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster - system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, a spółka Famos - kompletne wyposażenie wnętrz statku, tj. salony pasażerskie, kabiny załogowe oraz przestrzenie handlowe na pokładach pasażerskich etc. Wszystkie ww. firmy należą do grupy kapitałowej Rremontowa Holding SA.

Jednostka odpowiadać będzie ogólnie przyjętej proekologicznej polityce duńskich władz. Zastosowanie napędu gazowego pozwoli na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz azotu do atmosfery. Gmina Samsø, która zamówiła statek jest pierwszą duńską wyspą korzystającą ze źródeł energii odnawialnej. Zadecydowały o tym 17 lat temu władze Danii. Obecnie wyspa jest w 100 proc. zasilana energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych i co ciekawe - także eksportuje energię pozyskiwaną w sposób ekologiczny.

Wodowanie statku "Wild Beest" w Remontowa Shipbuilding.

Wodowanie promu w Remontowej Shipbuilding.

erka

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • hahaha

    Gwóźdź do trumny Hydrosteru :)

    • 0 1

  • Nie trzeba będzie dokładać. (4)

    Przynajmniej nie będzie trzeba dokładać z pieniędzy podatników do zabawy w stocznie tak jak w przypadku MARSJAN w Naucie i całej reszcie państwowego kombinatu stoczniowego, który udaje że robi statki.
    W Remontowej wszystko dzieje się za prywatne pieniądze prywatnych właścicieli. TAK TRZYMAĆ !

    • 38 2

    • dokładanie do stoczni (1)

      tak ale ja , marsjanin lubie bawić się w stocznie a to zniszczę Nautę, a to połaczę jakiieś MSR i Gryfię a tu są jakieś śmieszne spółki Konrem Nauta, Motor Nauta i inne a po co one - wydoimy kasę głupek buc zwany nieukiem zrobi czarną robotę a my , nasi ludzie będą mieć kasę , co za głupi ludek ci stoczniowcy. w 80 roku jakieś strajki robili , solidarność zakładali . duraki jakieś. wydalim już ponad miliard na zabawe w stocznie - fajna gra .a co do remontówki gdanskiej to my marsjanie zrobim wszystko by ich wydymać my mamy kasę darmo a oni muszą pracować czas pokaże , że my som górą tylko trochę uważć będziem bo jakby jarek wziął władzę to będziem mieć problem ale i to załatwim..

      • 12 1

      • no właśnie, w takiej Naucie trwa nabór kolesi - już niedługo nowi dyrektorzy będą teraz jest ich z 12. kasa Skarbu Państwa to jak studnia bez dna nikt sie nie martwi o jej napełnianie bo i po co co innego w stoczniach prywatnych tam liczą pieniądze,
        a może by tak wszystkich marsjan wysłać na ich planetę ? mogliby zahaczyć w podróży o horyzont zdarzeń i problem by został rozwiązany. a tak to tylko stresują związkowców którzy już wiedzą , że zostali wyrolowani, zresztą nie pierwszy raz.

        • 7 0

    • A związki zawodowe twierdzą

      że prywatyzacja przemysłu okrętowego to samo zło.

      • 3 0

    • Brawo

      Remontowa Shipbuilding pełna nadzieji. Marsjanie pogrążeni w bulu.

      • 18 1

  • kurde kogo obchodzi jakiś statek ? (4)

    Nie ma w kraju większych problemów ?

    • 5 68

    • czy tylko

      muszą pisać o problemach, i tylko płakać i narzekać? słabo już się robi

      • 1 0

    • kurde ja mam same problemy

      ale nikt nie chce o tym pisać - muszę sam.

      • 3 4

    • to kudre po co to czytasz i piszesz, widać że jednak temat cię zainteresował

      • 15 2

    • mnie obchodzi i pana i panią

      • 16 2

  • Hydroster - wspaniała firma!

    • 10 0

  • Pierwszy prom ??? Chyba pomyłka w tytule. (1)

    • 2 1

    • Tytuł jest nieprecyzyjny. Powinno być pierwszy w UE.

      Wcześniejsze 11 było dla Norwegów, a oni jak wiadomo w Unii nie są. ;)

      • 1 0

  • słuszna koncepcja, sam mam auto na gaz i jest taniej. Oby bilety na prom były tańsze (2)

    • 12 0

    • Auto na gaz i słoma w butach... :-) (1)

      Słuszna koncepcja dla kaszuba!

      • 0 8

      • Widać komu słoma z butów wychodzi

        Mam auto na gaz tylko dlatego bo szkoda mi kasy na benzynę tanio i ekologiczne. Mieszkam w Gdańsku pracuje w normalnej firmie i oszczędzam do 300 zł na paliwie mój słomiarzu z kaszub

        • 1 0

  • esa (2)

    Swoją drogą to gaz tańszy od mazutu?

    • 7 2

    • Co za bzdury.

      " Obecnie wyspa jest w 100 proc. zasilana energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych" - Tak, a jak wiatr nie wieje to prądu nie mają? Mają, ale ciągną ze źródeł konwencjonalnych czyli atomu albo węgla. Ekologia heh - nie dość, że płacą za szybko zużywające się wiatraki do których wytworzenia zużywa się ogromne ilości energii i surowców, których wydobycie, transport i obróbka wywierają znaczny wpływ na środowisko to jeszcze utrzymują elektrownie konwencjonalne.

      • 2 2

    • No tak bo mamy go z Rosji.

      • 1 1

  • Zdjecie #28 najlepsze.

    Moim zdaniem. Nie wiedzialem ze u was jest jeszcze tak zimno. Bo u nas juz kokosy na palmach dojrzewaja.

    • 1 3

  • Co na to Guzikiewicz i Gałązowski słynni związkowcy

    Panowie podobno Stocznia Gdańska została zlikwidowana przez nieudaczny rząd PO, ale jednak konkurencja buduje statki jeden za drugim. Panowie związkowcy do ciężkiej roboty na produkcji i przy pomocy nieudacznika Andrzeja Jaworskiego z PIS rzecznika i znawcę wszystkiego oraz ojca dyrektora na księgowego i będzie całkowity dobrobyt. Przecież macie pełny portfel zamówień a nic nie budujecie tylko strajkujecie. Życzę miłego wypoczynku dla panów związkowców i dobrych wynagrodzeń za ciężką pracę palaczy opon samochodowych.

    • 8 6

  • wielki ten prom nie jest raczej skala mikro ale przynajmniej ekologiczny :) (2)

    by sie uniezaleznic od rusków powinno sie zainteresowac biogazem tego na nie brakuje

    • 3 6

    • (1)

      byliśmy już dogadani z Norwegami, ale komuch Miller ukręcił sprawie łeb i do dziś pokutujemy.

      • 6 0

      • komuchy to parobki Rosji graja po ich stronie

        • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane