• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy w tym roku duży panamax w gdyńskim terminalu masowym

VIK
6 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
"Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego. "Alam Pesona" - statek klasy panamax (statki mające maksymalnie 294,1 m długości i 32,3 m szerokości, aby mogły przepłynąć przez Kanał Panamski) - przywiózł 73 tys. ton węgla energetycznego.

Do MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął pierwszy w tym roku masowiec typu Panamax m/v "Alam Pesona" z ładunkiem ponad 73 tys. ton węgla energetycznego. Ta wizyta - jak twierdzą władze terminalu - rozpoczyna swoistą paradę dużych masowców, które przypłyną do Gdyni w tym roku.


Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa MTGM.

Rozładunek tak dużej ilości węgla - ponad 73 tys. ton - był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu 2011 roku nowego 124 tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic. Jego udźwig to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 m. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 m sześc. - tym samym dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt wzrosła wydajność przeładunkowa, która teraz wynosi ok. 20 tys. ton w ciągu doby. Teraz załadunek lub rozładunek tak dużych statków jak "Alam Pesona" trwa zaledwie około trzech dób.

MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i operuje na: Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdańska, Holenderskim zobacz na mapie Gdańska, Szwedzkim zobacz na mapie Gdańska, na pirsie południowym Nabrzeża Duńskiego zobacz na mapie Gdańska i na stanowisku przeładunku paliw płynnych zobacz na mapie Gdańska. Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big-bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

W ubiegłym roku 100 proc. udziałów w spółce kupiła francuska firma Atic Services. Jest ona europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 2 zablokowane

  • Polska (2)

    węglem stoi, a tu proszę.....nawet nie chce mi się komentować

    • 39 6

    • z tego węgła

      zostały ...POPIOŁY

      • 0 4

    • Proste...

      Taniej jest sprowadzić węgiel z afryki, który jest produktem ubocznym przy wydobyciu diamentów. A jak wiadomo murzyni nie potrzebują ogrzewania....

      • 10 2

  • to fajnie, że sporwadzamy węgiel a sami mamy jedne z największych złóż w europie (1)

    kiedy w końcu pogonimy UE i tą postkomunistyczną agenturę,...

    • 37 8

    • A Ty kupowałbyś towar droższy ? Pogonić trzeba, ale aparatczyków związkowych w gabinetach z palmami, jeźdżących mercami.

      Całe szczęście, że jest konkurencja.
      Ale - oczekiwałem od redaktora jakiejś informacji nt, węgla - skąd, dla kogo, cena...

      • 12 0

  • Ten wegiel jest tańszy od naszego dlatego, że (3)

    pochodzi z kopalń odkrywkowych. Porównajcie sobie koszt wydobycia, dodajcie ceny frachtu a wyjdzie wam kwota niższa. To juz nie sa czasy kiedy państwo dotowało górnictwo.

    • 23 7

    • Czesi kupują polskie kopalnie i im się jakoś opłaca i nikt tam nie dopłaca, wiec coś się nie zgadza.

      • 8 1

    • wegiel pochodzi z kraju gdzie nie ma zwiazku solidarnośc

      ot cała tajemnica

      • 17 1

    • jak by tak w jednym momencie przerzucić polaków do Niemiec, a niemców do Polski, to wiecie co by się stało? przemysł w Niemczech stal by się nieopłacalny, zakłady zostały by sprzedane zagranicznym inwestorom. Polacy w Niemczech cieszyli by się, że maja takie duże wpływy ze sprzedaży tychże zakładów, ale wiecie do kiedy ..... do czasu.

      • 6 1

  • jak to jest? (4)

    sprowadzamy węgiel, a rozładunkiem zajmuje się francuski właściciel. Bardzo ciekawe perspektywy dla polskiego przemysłu. Kiedy dogonimy Europę? odpowiecie sobie sami.

    • 18 8

    • to francuzi sciągneli tego klienta

      wiec nie gadaj

      • 5 1

    • ? (2)

      Jak piszą gimnazjaliści, to mamy taki poziom. O kontrakcie CIF gimnazjalisto nauczysz się dopiero na studiach!

      • 3 1

      • (1)

        i co jeszcze mądrego napiszesz? pośmiejemy się w twojego wysokiego poziomu.

        • 0 5

        • ...

          Gimnazjalista nie umie nawet rozpoczynać zdania?

          • 2 0

  • Mnie potrzeba wungel!

    Mam pięć mieszkań do ogrzania!

    • 13 3

  • no i teraz zacznie się ruch kołowy z/do terminalu

    na lewoskręcie na węźle ofiar grudnia 70 będzie masakra

    • 7 1

  • Wungiel je we wiosce? WOJNA BĘDZIE! PRZED WOJNĄ TYZ BYŁ! (1)

    • 11 1

    • wszystko gra

      tylko że nie wungiel a wyngiel

      • 0 2

  • Panamax?? (5)

    Dlaczego wszyscy mysla, ze jak statek jest duzy to musi byc panamax. Panamaxy to jednostki, ktore moga przejsc przez kanal panamski. Ich max szerokosc to 32,5 m. Ten statek jest szeroki na 37m. Takze nie przejdzie przez kanal panie redaktorze. Statki takie nazywa sie post-panamaxy.

    • 32 1

    • matros (2)

      Nie 32,5 tylko 33,5 jeśli chodzi o ścisłość!

      • 0 8

      • Sam jesteś ścisłość

        32,5m to szerokość Panamax-a (choć były wyjątki), a 33,5m to szerokość śluzy.

        • 7 1

      • ale sie zblazniles kolego, nie zabieraj wiecej glosu

        • 2 0

    • p. redaktora można jeszcze zapytać (1)

      co to znaczy duży panamax?
      A jaki to mały panamax?

      • 4 0

      • Dla p. redaktora panamax jest duzy jak jest blisko, a maly, jak jest daleko.

        • 3 0

  • I czym tu się chwalić? (1)

    Taki statek to nic wielkiego. Przywieziony węgiel jest pewnie tańszy od naszego ale czekam na informacje że taki panamax przybył po polski węgiel i wtedy będzie się czym chwalić.

    • 11 3

    • w srodę

      będzie w PP

      • 0 0

  • PANAMAX

    Nie ma małych Panamaxów. Dlatego nazywaja sie Max-y

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane