• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół hektara na wodzie. Zobacz Innovation przed innymi

Robert Kiewlicz
19 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

"Innovation" ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów. Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton.



Nietypowy, bo wyglądający jak platforma wiertnicza, statek "Innovation" zbudowany przez gdańsko-gdyńską stocznię Crist, pod koniec lipca trafi w ręce armatora. Obecnie statek znajduje się przy nabrzeżu Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni. Nam udało się podejrzeć "Innovation" już teraz. To wyjątkowa jednostka, której warto się przyjrzeć bliżej.


Na początku lipca "Innovatin" przechodził próby morskie na Zatoce Gdańskiej. Na początku lipca "Innovatin" przechodził próby morskie na Zatoce Gdańskiej.

"Innovation" to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych.

Jego rozmiar robi wrażenie. Powierzchnia pokładu to ponad pół hektara. Statek ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów.

Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton i może przewozić elementy wież wiatrowych o ciężarze do 8 tys. ton. Dla porównania, największy pływający dźwig w Trójmieście, należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego "Maja", ma udźwig ok. 500 ton.

Dlatego pod względem wielkości, wśród jednostek służących do budowania morskich farm wiatrowych, "Innovation" jest ewenementem w skali światowej.

Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro. Jego armatorem będzie spółka HGO Infra Sea Solutions, należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.

Miejsca

Opinie (51)

  • szacunek

    szacunek dla ludzi którzy pracowali i nadal pracują na tej jednostce
    pomimo braku prawdziwych stoczniowców (wszyscy wyjechali do norwegii)

    • 3 0

  • Crist i jego podwykonawcy to banda złodzieji i oszustów

    Przestancie niektórzy siać demagogie o tej super jakości i miejscach pracy ten statek tworzyli ludzie w wiekszości z łapanki bez żadnego wczesniejszego kontaktu z branzą stoczniową dostali jakieś śmieciowe umowy na parę miesięcy a póżniej projekt wykonany = kop w d*pę na bruk. Tak właśnie traktuje sie ludzi w tym kraju a teraz proszę ot jaki wielki sukces aż rzygać się chce

    • 5 1

  • Maja

    Dzwig plywajacy Maja ma udzwig 300 ton, a nie 500.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane