• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 18:15 (12 lutego 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.


Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).



Aktualizacja: 18:15

Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Aktualizacja: 11:15

Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.


Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.

Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni

Poszerzą wejście do Portu Gdynia



Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.

Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. 

Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • Przy takich statkach to dopiero widać jak mało miejsca jest przy BTC i w ogóle w porcie

    Między Nabrzeżem Bułgarskim a Helskim tylko 260 metrów, przy szerokości oceaników prawie 60 m to raczej słabo.

    • 3 0

  • (7)

    Na terenach portowych będą apartamenty i lofty a port przeniesiemy do Wejherowa. Środki ze sprzedaży gruntów przeznaczymy na igrzyska i promocję miasta.

    • 110 28

    • nie masz zielonego pojęcia co komentujesz (3)

      • 9 15

      • niestety ma. (2)

        " Historycznie rzecz ujmując miasto nie tyle przejmuje, ile odzyskuje tereny od Portu – zauważa Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni."

        Tak wiceprezydent rozumował o przestrzeni. Port nie jest podstawą istnienia Gdyni, ale konkurentem wobec prestrzeni. I jest to rozumowanie w urzędzie pwoszechnie. Po co przychylnie patrzeć na inwestycje, któe będą służyć przez dekady, skoro można szybko spieniężyć dobre działki i załatać dziurę w budżecie. A o jutro niech się martwi kto inny.

        • 15 3

        • powszechny to jest trolling wszystkich "znawców" gospodarki morskiej i władz miasta (1)

          • 2 6

          • jakże wygodnie nazwać trollingiem każdą krytyczną opinię

            bo wtedy nie trzeba się silić na racjonalne argumenty

            • 6 0

    • Port Wejherowo

      Tylko przekop mierzei trzeba przesunąć do Śmiechowa. Bo nad Redą to się tylko terminal masowy zmieści. Kontenery nad Cedronem będziemy przeładowywać.
      Albo Estakadę pożyczymy, na początek, potem coś się wymyśli.
      A i Gdynia zyska- nie będzie Estakady- skończą się korki na niej.

      • 8 0

    • Port został już przeniesiony

      Do Rumi...

      • 6 0

    • Wejherowo bierze port z pocałowaniem ręki! Tylko nie wiem co na to rzeka Reda i Cedron... Czy udźwigną temat ;)

      • 10 1

  • kiedy wypływa?

    • 1 0

  • Port jak port (5)

    Ale niech najpierw poprawią obsługę celną na BCT bo jak na razie to głęboki PRL.

    • 69 4

    • (3)

      chyba nie byłeś w DCT :-) tam to dopiero folklor, uc gdzieś w baraku, ochrona nawet nie wie gdzie kierować ludzi, istna komedia.

      • 11 14

      • trollu, tak było 10 lat temu. (2)

        teraz uc jest w kodze

        • 13 5

        • Nie 10 lat temu a 2 miesiące temu.

          • 3 1

        • Cały BCT utknął w PRLu. Linia prezesa linią narodu.

          • 2 3

    • Zostaw dzielnych celników z BCT, pamiętaj że oni nam dzielnie (słowo klucz -> ) służą :) A i tak tych z Chińczyka przeganiają o lata.

      • 7 0

  • Czy obserwatorzy na brzegu nie są narażeni na niebezpieczeństwo?

    Wygląda na to że statek przepływa dość blisko miejsca obserwacji (maksymalnie kilkanaście metrów); cuma holownika na rufie w pełni naprężona, pod olbrzymim obciążeniem. W wypadku pęknięcia mogłoby dojść do tragedii.

    • 4 4

  • .. (7)

    Ładnie. Statek raczej nie z gatunku gigantów a już problem z wejściem. Musi być dzień bo w nocy ryzyko, muszą poczekać na odpowiednią pogodę jskby co najmniej jakiś sztorm nas nawiedził. Widać że wejście tego statku jest nie lada wyzwaniem więc nie wróżę im sukcesu na dłuższą mete.

    • 38 34

    • oj jak mało wiesz o czym piszesz (3)

      Twoja wypowiedź to taka wypowiedź Janusza, który akurat przejechał estakadą :)

      Trzeba trochę specyfikę znać tego wejścia do portu. I jakbyś doczytał to wejście w dzień ponieważ testują obrotnicę nr 2.

      • 17 6

      • arrr ale ty mundry jesteś (2)

        • 1 7

        • (1)

          arr pisze prawdę a nie marudzi a Ty jesteś typowym Januszem .W oczach człowieka który spędził 41 lat na morzu jesteś żenujący.

          • 8 2

          • A ty jako "adwokat" arra jesteś żenujący w moich oczach.

            Żegnam cie oschle.

            • 0 6

    • Najgigantyczniejszy jest od tego dłuższy o 50 metrow

      Czyli ten z Gdyni to 88% rekordzisty. Faktycznie inny gatunek, mikrus, który bardziej pasuje do portu w Ustce albo Kołobrzegu, a najbardziej to pasuje do portu w Elblagu.

      • 8 3

    • Tak się składa ze statek o długości 350 m

      To akurat gigant. W wielu portach na świecie obsługa jednostek tej wielkości wymaga odpowiednich warunków, na które czasami trzeba poczekać.

      • 14 4

    • takie przepisy portowe i warunki z kapitanatu, asie

      • 12 2

  • Troszkę większy od motorówki, no może jak barka ;) (4)

    W Gdańsku wpływają większe .

    • 11 10

    • (3)

      No tak macie tam Wałęsę, Głodzia, Motławę z dodatkami , nie macie prezydenta ale macie Jarmark Dominikański . I na dodatek macie ludzi z fachu rzeźnickiego.

      • 9 7

      • Ale o co chodzi? Jaki to ma zwięzek ze statkami? Przepraszam że moja opinia tak Ciebie poruszyła. (2)

        • 5 2

        • (1)

          Dostałeś odpryskiem .Przeczytaj opinie poprzedników dowodzących że Gdańsk jest taki super najlepszy ,że muchy nie ruszą.Prześledź teksty i przyznasz że tzw "oszołomów" gdańskich jest sporo.

          • 4 3

          • O czym Ty piszesz człowieku , ja o motorówkach ,barkach i statkach a Ty o czym?

            Trolujesz i hejtujesz.

            • 3 1

  • ciekawe kto wygra szczurek z deweloperami czy port. (2)

    • 59 6

    • jak zwykle wygra troll (1)

      Bo nieważne jaki będzie wynik, to wiadomo czyja będzie wina

      • 4 8

      • Edek Ty już przegales. Na jesień...

        • 2 1

  • (2)

    Jeśli w Gdyni miałby się cały rozładować plus załadunek ile będzie stać w porcie? 5, 6 dni?

    • 4 7

    • (1)

      Cześć,
      Nigdy żaden statek nie wplynie do Polski pelen. Nie tej wielkości. Nie ma tyle ładunków niestety no i ograniczone zanurzenie w ciesninach dunskich i w Polskich portach.
      Przy produktywność 25 rucjow na godzine na 1 suwnicy możesz sptobowac policzyc ile czasu będzie mógł stać.
      Na chwilkę obecną 3 lub 4 ganki na niego można położyć

      • 8 2

      • Dzięki za odpowiedź

        • 3 0

  • Ciekawy (1)

    Jak długo statek zostanie w porcie?

    • 3 0

    • Do czwartku rana ;)
      Pozdrawiam

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane