• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek polarny powstaje w stoczni Crist

VIK
8 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Zastosowanie kadłuba z linii X-BOW w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji.
  • Statek będzie mógł zabrać na pokład 100 pasażerów.
  • Jednostka powstanie w Gdyni, ale ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W piątek rozpoczęto cięcie blach dla jednostki NB 312.
  • Statek polarny będzie mógł zabrać na pokład 100 pasażerów.
  • W piątek rozpoczęto cięcie blach dla jednostki NB 312.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę w części wyposażonego, wielofunkcyjnego, polarnego statku pasażerskiego z innowacyjnym kadłubem X-BOW dla norweskiego armatora. W miniony piątek odbyło się pierwsze cięcie stali.



Jednostka NB 312 będzie długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów i będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów. Będzie to jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie. W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

Co istotne, jednostka zostanie wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, co pozwoli uniknąć zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

- Cieszymy się, że weźmiemy udział w budowie tak innowacyjnego statku. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne, dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.
VIK

Miejsca

Opinie (42) 2 zablokowane

  • ale firma buduje za swoje zarobione pieniadze czy z jałmuzny tzn wszelkich dotacyj? (3)

    jak mozna brać dotacje i nazywać się przedsiębiorcą.... osoba która bierze dotacje to tak jak żebrak który chce jałmużny ......

    • 15 22

    • Firma buduje ze środków 'kapitału ludzkiego'...

      ...zapewnianego przez Koreę Północną, przytulającą z tego ładny zysk.

      • 0 1

    • Taka branża.

      Okrętownictwo generuje wiele miejsc pracy dla różnych pod względem wykształcenia i potencjału intelektualnego pracowników. Ale ma jeden minus. Azjatycką konkurencję bazującą na gigantycznych dotacjach. Jak chcemy się z nimi ścigać musimy się liczyć z koniecznością dotacji w taki czy inny bardziej zakamuflowany sposób.
      Bez dotacji albo protekcjonizmu ta branża nigdzie nie przetrwa. Trzeba to tylko robić z głową i mieć przychylność władz centralnych bo inaczej nic z tego nie wychodzi.

      • 5 1

    • Jakie dotacje?

      • 2 0

  • (1)

    Ja to się dziwię że są jeszcze chętni do pracy dla tej tzw Stoczni.

    • 17 7

    • Czy nadal ta stocznia zatrudnia obywateli Korei Północnej...

      w ten sposób przyczyniając się do procederu bliskiego handlu luźmi, uprawianego przez Pjongjang?

      • 2 2

  • Kadłub stateczku.

    • 4 0

  • (2)

    Norwedzy zarządzają stoczniami na przykład w Rumuni,budują tam jednostki na offshore a wyposażają je u siebie w swoich stoczniach gdzie pracuje sporo naszych rodaków w tym przypadku tego pasażera też będzie to sam kadłub,resztę zrobią skalniaki,dla stoczni Crist to i tak dobry kontrakt.

    • 18 0

    • Zbudowany: Norwegia

      Tak to bedzie wygladac w oficjalnych dokumentach.

      • 2 0

    • Jest tylko jedno ALE

      Cały zysk i podatki nie wzbogacają Polski, Polska ponosi koszt kształcenia fachowców, którzy pracują dla obcych gospodarek i wzbogacają te kraje. Dokładnie to samo dzieje się z lekarzami. Kształcą się za nasze pieniądze, a jak się czegoś nauczą, to jadą pracować dla innych.

      • 7 3

  • Jak to polak pracujacy dla obcych

    u Siebie ... brawo POukładani sprzedali scie wszystko za zeta!
    i zergarki od Pana! z .........

    • 6 7

  • Sumując

    Jaka obszerna musiał to być biuroktacja skoro nie kalkulowało przed prawdziwą(nie tak do końca )prywatyzacja.
    Szkoda ze Polska jest tak biedna i biurokracja zdolna do rozwalenia wlasnego zakładu.
    Wyobraź sobie że Crist zdobywa kontrakt na kolejny samochodowiec ale bez wyposażenia i nadbudowki ...i że się opłaca.

    • 1 0

  • sternik

    Produkcja kadłuba jednorazowa koszty duże pewnie trzeba będzie dopłacać zarabia się na wyposażeniu statku.

    • 7 1

  • najlepszy był Jaworski i Krzaklewski. (3)

    Najpierw rozwalili stocznie a później je niby ratowali zagarnaijąc wpłacone cegiełki i przekazując do złodzieji z Torunia. Oddawać kasę cwaniaki.

    • 43 13

    • Ile nakradles

      • 1 2

    • A w późniejszych latach pieniądze z państwowych spółek były tak deponowane że znikały

      • 3 1

    • a w Torun iu nie ma jeszcze stoczni na którą mozna by doić dopłaty z budżetu ? lepiej sprawdzić - pewnie istnieje już od dawna ... na papierze

      • 5 3

  • Titanic też był niezatapaialny. i cudowny..;)

    • 4 3

  • Nie wiem czy to jest komuś do czegoś potrzebne. Kto jeszcze dziś jeździ statkami polarnymi?

    • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane