• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje arktyczne kontenerowce

Wioletta Kakowska-Mehring
8 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora. Największy z zamówionych w Remontowa Shipbuildig statków będzie podobny do "Mary Arctica", czyli jednostki zbudowanej w 2005 roku przez GSR dla tego samego armatora.

Remontowa Shipbuilding zbuduje statki dla Grenlandii. O podpisanym właśnie kontrakcie poinformował autonomiczny grenlandzki rząd. Chodzi o pięć statków do przewozu kontenerów.



Stocznia zawarła umowę z Królewską Linią Arktyczną-RAL - podała Informacyjna Agencja Radiowa. Jest to firma mająca monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii. W sumie zamówiono pięć statków.

- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, nawet przy temperaturze -40 stopni Celsjusza. Statki, które potrafią przebić się przez grubą krę.

Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.

- Dla Remontowa Shipbuilding jest to nowy klient, ale nie dla Grupy Remontowa. W 2005 roku GSR zbudowała dla tego armatora podobny kontenerowiec - dodaje prezes Wojtkiewicz.

Jednostki mają być gotowe do połowy 2015 roku. Wartości kontraktu nie podano. Władze Grenlandii wcześniej negocjowały ten kontrakt ze stocznią niemiecką, zakład ten jednak ogłosił upadłość.

Remontowa Shipbuilding jest jedną z najbardziej cenionych stoczni budujących w pełni wyposażone statki przede wszystkim dla morskiego przemysłu wydobywczego (AHTS, PSV) oraz promów pasażersko-samochodowych. Ostatnio Remontowa Shipbuilding w konsorcjum m.in. ze Stocznią Marynarki Wojennej podpisała kontrakt z polskim rządem na zaprojektowanie i budowę nowoczesnego niszczyciela min "Kormoran II".

Miejsca

Opinie (66) 4 zablokowane

  • Zagadka

    Kto jest właścicielem Stoczni ????

    • 11 6

  • Spokojnie A**yk już jest w Remontowej...

    Przypomnę, że ta osoba była najpierw w Stoczni Gdynia, później w Stoczni Gdańsk, teraz jest w Remontowej...

    Pierwsza stocznia padła, druga pada....

    • 22 5

  • Trudne projekty ale dadzą radę.

    Życzę jak najlepiej, rynek trudny i nie ma co kręcić nosem tylko mierzyć się z wyzwaniami.

    • 15 0

  • A tymczasem w Naucie (1)

    No właśnie co tam się ostatnio dzieje w Naucie. Mówią że Zielony jest już w Remontowej a dyrektorów ciągle przybywa....

    • 10 2

    • Tak przez ciekawosc kto to jest Zielony?

      • 4 0

  • Tylko Remontowa !

    • 23 6

  • A za płotem pewnie stwierdziliby, że się nie opłaca.

    Bo marża ledwo na premie i pensje dyrektorów i związkowców wystarczy a dla pracowników zwykłych by już nic nie zostało.

    • 75 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane