- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (123 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (88 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Rusza budowa "Vidara", czyli Crist ma zlecenie na kolejny statek
Firma Hochtief Solutions zleciła budowę kolejnego statku do instalacji farm wiatrowych na morzu stoczni Crist. Statek o nazwie "Vidar" ma być gotowy w 2013 roku. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro.
Statek wyposażony będzie w żuraw o udźwigu 1,2 tys ton i potężny silnik pozwalający na rozwinięcie prędkości do 12 węzłów. Wysuwane nogi jednostki pozwolą na prace na głębokości do 50 metrów.
W stoczni Crist kończą się obecnie prace nad budową siostrzanej jednostki "Vidar'a". Statek o nazwie "Innovation" ma być obsługiwany i czarterowany przez HGO InfraSea Solutions. W połowie 2012 roku jednostka rozpocznie prace przy budowie farmy wiatrowej dla Global Tech I.
"Innovation" to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.
W stoczni Crist powstaje obecnie specjalistyczny statek do budowy farm wiatrowych "Innovation". Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro.
Miejsca
Opinie (42)
-
2012-02-23 12:08
FAKTY
Dzieki Uni Stocznia pozbyła sie Postkomunistycznych Towarzyszy i Obywateli jacy tam cały czas az do pamietnego 2009 roku siedzieli w tak zwanym"Pentagonie"i w arszawie.
ps. Gdy kto nie wiedział o czym mowie"
Zarzad Stoczni Gdynia to byli Kuzyni Rzadu w Warszawie.
Trzymam dla nowego przemysłu kciuki i zycze powodzenia ludzia ktozy lubia tam pracowac.- 17 4
-
2012-02-23 10:58
Może społeczeństwo kiedyś dojrzeje
i zrozumie, że prowadzenie takich dużych przedsiębiorstw w naszych krajowych warunkach to jak walka Dawida z Goliatem. Tylko dzięki wyspecjalizowanej produkcji, na dużą skalę, możemy zyskać szacunek za granicą. A nie powtarzaniem jak to z szabelką na czołgi w 39 szliśmy...
Wspierajmy, nie krytykujmy. Myślmy jak możemy pomóc, a nie przyjść do pracy i odwalić swoje 8 godzin, czekając na pensję, bo mi się należy !- 28 3
-
2012-02-23 10:37
SZKODA, ŻE 10 LAT LEMU STOCZNI GDYNIA SA NIE ZAMKNIĘTO....
JEST wiele różnych opinii o formie CRIST SA (dobrych i zlych) ale jedno trzeba im oddać że budują trudne statki i trzeba ich dopingować aby im wychodziły jak najlepiej DLA DOBRA NAS WSZYSTKICH - żeby nie zostało tam puste miejsce po stoczni.
A gdzie ci wszyscy co tak lamentowali po Stoczni Gdynia że tam już tylko "spalona ziemia" zostanie... i ten WŁAŚCICIEL/ARMATOR (WRAZ ZE SWOIM USŁUŻNYM DWOREM) co tanie statki SOBIE budował i kupował ZA NASZE PIENIĄDZE ???? :)))))- 34 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.