• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprzedaż Lotosu, pracownicy w nowych spółkach. Będzie kontrola NIK?

Robert Kiewlicz
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 13:55 (8 czerwca 2021)
W październiku 2021 roku rozpocznie się realizacja warunków zaradczych dotyczących przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen. Część spółek zostanie sprzedana, a pracownicy trafią do nowych podmiotów. W październiku 2021 roku rozpocznie się realizacja warunków zaradczych dotyczących przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen. Część spółek zostanie sprzedana, a pracownicy trafią do nowych podmiotów.

Połączenie Lotosu z Orlenem oraz sprzedaż części aktywów zbliża się wielkimi krokami. Już po wakacjach rozpocząć się ma wydzielenie aktywów rafineryjnych Lotosu, a tysiąc pracowników gdańskiej rafinerii trafi do spółki Lotos Asfalt. Następnym krokiem będzie sprzedaż 30 proc. udziałów w spółce podmiotowi zewnętrznemu - zgodnie ze środkami zaradczymi, jakie w lipcu 2020 r. zaakceptowała Komisja Europejska. Całość transakcji, finalizująca połączenie Grupy Lotos z PKN Orlen, ma zakończyć się na przełomie I i II kwartału 2022 roku.



AKTUALIZACJA, godz. 13:53: Grupa Lotos zorganizowała swoją konferencję prasową w odpowiedzi na zarzuty stawiane przez polityków PO.

Przedstawiciele Grupy Lotos oceniają, że wszelkie zarzuty o braku transparentności procesów związanych z wypełnieniem warunków Komisji Europejskiej są całkowicie bezzasadne. Przedstawiciele Grupy Lotos oceniają, że wszelkie zarzuty o braku transparentności procesów związanych z wypełnieniem warunków Komisji Europejskiej są całkowicie bezzasadne.

- Nad procesem i jego transparentnością czuwa Komisja Europejska, która musi jeszcze finalnie zatwierdzić jego kształt po przedstawieniu przez PKN Orlen rezultatów rozmów z wybranymi partnerami biznesowymi. Harmonogram połączenia PKN Orlenu z Lotosem nie odbiega od tego typu transakcji na rynku europejskim i jest prowadzony z poszanowaniem przepisów prawa, zarówno europejskiego, jak i polskiego. Jest to proces skomplikowany i bezprecedensowy z punktu widzenia rynku polskiego. Każdy istotny etap transakcji jest komunikowany opinii publicznej. Dlatego wszelkie zarzuty o braku transparentności są całkowicie bezzasadne - komentował Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Lotos.



AKTUALIZACJA, godz. 13:09: Jako wyjątkowo nieprzejrzyste oceniają działania PKN Orlen względem Lotosu pomorscy parlamentarzyści - Janusz LewandowskiTadeusz Aziewicz. Podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się przed jedną ze stacji paliw Lotosu w Gdańsku, politycy zapowiedzieli, że planowaną fuzją powinna zająć się Najwyższa Izba Kontroli.

Posłowie PO chcą kontroli NIK w sprawie fuzji



- Minął rok, odkąd Orlen uzyskał warunkową zgodę Komisji Europejskiej na przejęcie Lotosu. Warunki postawione przez KE były zaporowe i na te warunki strona polska nigdy nie powinna się zgodzić. Jednak się zgodziła, bo nie prowadzi żadnej fuzji - to zwykły rozbiór i ogołocenie firmy fundamentalnej dla Pomorza. Na jej składnikach majątkowych zostanie wyhodowany zagraniczny konkurent dla Orlenu. Obejmie on udziały w najnowocześniejszej rafinerii i w prezencie otrzyma terminal w Szczecinie - mówił Janusz Lewandowski.
Parlamentarzyści PO,od lewej: Tadeusz Aziewicz i Janusz Lewandowski chcą nadzoru Najwyższej Izby Kontroli nad procesem przejęcia Lotosu przez PKN Orlen. Parlamentarzyści PO,od lewej: Tadeusz Aziewicz i Janusz Lewandowski chcą nadzoru Najwyższej Izby Kontroli nad procesem przejęcia Lotosu przez PKN Orlen.

Według Lewandowskiego Lotos traci to, co jest dochodowe: fabrykę mas bitumicznych, biopaliwa i 80 proc. stacji paliw.

- Po roku nie wiemy, jak te warunki zostaną spełnione, i w takiej samej niewiedzy jest załoga. Co jeszcze wiemy po roku? Zamiast w miarę przejrzystej operacji wykupu akcji Lotosu przez Orlen mamy dużo mniej przejrzystą operację podniesienia kapitału Orlenu. W ten sposób powstaje jeszcze bardziej wydajne narzędzie polityczne rządu. Taki swoisty, kieszonkowy Gazprom - dodał Lewandowski.

Potrzeba pełnej transparentności przejęcia Lotosu



- Prezes Najwyższej Izby Kontroli zapowiedział pod koniec marca 2021 roku doraźną kontrolę Izby, która ma dotyczyć procesu wykonania decyzji Komisji Europejskiej. Chciałbym uzyskać potwierdzenie od prezesa NIK Mariana Banasia, że taka kontrola jest realizowana, a jeśli nie jest, to zwrócimy się oficjalnie o jej przeprowadzenie. W interesie społecznym jest pełna transparentność tak poważnego procesu - dodał Tadeusz Aziewicz.



Co sądzisz o przejęciu Lotosu przez Orlen?

Realizacja środków zaradczych, jakie muszą zostać spełnione, aby doszło do przejęcia Lotosu przez Orlen, wymaga m.in.:

  • wydzielenia aktywów rafineryjnych ze struktury Grupy Lotos i wniesienia ich do spółki celowej - podmiotu prawnego dla aktywów rafineryjnych - zależnego w 100 proc. od spółki;
  • zawarcia umowy sprzedaży 30 proc. udziałów w spółce celowej wraz z umową joint venture oraz kluczowymi umowami towarzyszącymi.

PKN Orlen połączy Grupę Lotos z PGNiG. Konsolidacja branży paliwowej



Dlatego też w październiku aktywa rafineryjne wraz z ok. tysiącem osób zostaną przeniesione do Lotos Asfalt. W momencie zmiany pracodawcy, jak i co najmniej 12 miesięcy potem, ich warunki pracy i płacy nie mają ulec zmianie. Po zaakceptowaniu całej transakcji przez Komisję Europejską 30 proc. akcji spółki zostanie sprzedane wybranemu inwestorowi. Pozostali pracownicy pozostaną w Grupie Lotos, a w I kwartale 2022 roku ma nastąpić przejęcie Grupy Lotos przez Orlen. W całej Grupie Kapitałowej Lotos zatrudnionych jest ponad 5 tys. osób.

Stacje paliw Lotosu na sprzedaż



Na tym nie koniec. Wcześniej, bo jeszcze w 2021 roku, ma też nastąpić podział spółki Lotos Paliwa na dwa podmioty. 389 stacji paliw Lotosu, wraz z wszystkimi pracownikami spółki, zostanie w obecnym podmiocie. Docelowo 100 proc. udziałów w Lotos Paliwa zostanie sprzedane inwestorowi zewnętrznemu. Pozostały majątek, w którego skład wchodzi ponad 100 stacji, zostanie wydzielony do nowej spółki. Nie wiadomo jednak, czy będą one działały pod marką Lotos, czy też zmienią barwy na Orlen.

Spółki z Grupy Lotos pod młotek



Również pod koniec 2021 roku wydzielone ze struktur spółki Lotos Asfalt zostaną jej południowe oddziały. Wraz z infrastrukturą do nowego podmiotu przejdzie ok. 100 pracowników.

Lotos Terminale, Lotos Biopaliwa przejmie nowy inwestor



Nastąpi też sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce.

W I kwartale 2022 roku ma nastąpić przejęcie kontroli przez inwestorów zewnętrznych nad spółką Lotos Biopaliwa oraz spółką Lotos Terminale, do której trafi pięć obiektów Lotosu, cztery należące do PKN Orlen oraz nowo zbudowany terminal importowy paliwa lotniczego. W tym czasie sprzedane mają być też udziały w spółce Lotos Paliwa oraz wydzielonym segmencie asfaltowym.

Miejsca

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • pogadajcie z ludźmi z lotosu, sytuacja jest inna niż opozycyjne trojmiasto.pl pisze, (23)

    tzw dywersyfikacja jest już dawno ustalona z UE i pis czy ktokolwiek nie ma tutaj za wiele do gadania, jest okazja żeby stacje niedochodowe albo po prostu wtopy komuś psrzedać, bazy paliwowe też w jakimś procencie muszą być sprzedane, takie jest prawo antymonopolowe, a srutu tutu o sprzedaży " w obce ręce" każdy łyka jak dziecko. Kolejny artykuł do straszenia ludzi przeciwko ludziom. Lotos na Pomorzu i nietylko sprzedaje ogromne ilości paliwa, nic tego nie zmieni, dalej będzie zarabiać setki milionów w skali roku. Za artykuł straszak brawo szuje!

    • 30 69

    • Muszą zostać sprzedane z powodu kupna przez Orlen. (7)

      I niezależnie od tego, czy wierzy się w gawędy tresowanego szamana z Pcimia, samopoczucie przynajmniej 1000 pracowników Lotosu z wydzielanych do sprzedaży zasobów nie jest tak wyśmienite, jak sugerujesz. Reszty nie pracującej w produkcji również.

      • 26 6

      • (2)

        reszta nie pracująca w produkcji właśnie jest zbędna

        • 4 5

        • Ciekawe... to choćby jak im naliczysz i wypłacisz pensje?

          • 4 0

        • To zależy, dla samodzielnego Lotosu nie jest zbędna.

          Za to gigant energetyczny nie potrzebuje kiosków i sieci gazet lokalnych. Ta dywersyfikacja to takie przedstawienie dla ubogich.

          • 4 0

      • zawsze gdy firma jakakolwiek idzie na sprzedaż, jest strach i stres u załogi, to jest nieuniknione (2)

        • 0 3

        • To pójdźbdo końca i powiedz, że zwolnienia też są nieuniknione. (1)

          • 3 0

          • Juz jedziemy

            Na nadgodzinach, to apropos zwolnień.

            • 2 1

      • Buhahaha

        Chyba jakoś sobie poradzą na wolnym rynku? Może znajdzie się jeszcze jakiś przytułek dla ichnich còr i.synòw...

        • 0 0

    • 389 stacji paliwowych jest "niedochodowe" ? (4)

      i dlatego wykorzystujemy nadarzającą się okazję i je sprzedajemy ?

      co to za bzdury ?

      • 27 2

      • zasięgnij wytycznych UE o dywersyfikacji sieci sprzedaży, poczytaj tamte bzdury i wypij melisę (3)

        • 0 7

        • Podobny kit wciskaliscie pisowska bando emeryta.Pozniej na was glosowali,a pozniej jeszcze sfalszowaliscie wybory., (1)

          Duda nie jest Prezydentem wybranym legalnie.

          • 2 0

          • łuhuhuhuhu ojojoj ale pocisnąłeś, niesteyu dla Ciebie musisz sie podporządkować

            za dużo do gadania dzisiaj nie masz, jest demokracja, wybory były, a sfałszowaną to masz rzeczywistość oszołomie, i wypraszam sobie pisowską bandę, co mnie duda, co on ma do tego,. wypij meliske

            • 0 0

        • Wroc pod kamien, spod ktorego wypelzles.

          • 1 1

    • o jaki wybiórczy i pseudoobiektywny (2)

      Szkoda, że zapominasz o części, w której te pieniądze nie zostaną na pomorzu, tylko pójdą do Warszawy/Pcimia...

      • 11 2

      • A gdzie teraz te pieniądze masz? Gdzie one teraz są? Tak bardzo szkoda, żeby "wyszły z Pomorza", ale

        jaką masz dzisiaj korzyść z tego statusu? Wskaż cokolwiek oprócz demagogii pis, wawa pcim

        • 2 5

      • no to gdzie są tera?

        • 0 0

    • Cieszcie się, że część kupi Orle, część sprzedadzą za granicę, przynajmniej koncern przetrwa jako część wielkiego orlenu wtedy (2)

      nie upadnie jak przemysł w latach 90tych i nie zostanie sprzedany za grosze jak Kwidzyn...

      • 0 3

      • A to Lotos bez tej zbrodni upadnie?! Rafineria w swiecie zdominowanym przez pojazdy spalinowe!? (1)

        • 0 0

        • nie, ale z orlenem możesz kupić wincyj za mniej na giełdzie, wiesz przecież

          lotos już nigdy nie updanie, nie da się wydrenować takiej kasy, tam ciągle przybywa jak wydasz, no chyba, że przyjdzie profesor balserowitz, jego tęga głowa "uzdrowi" każdy przemysł hehe

          • 0 2

    • Bzdury piszesz (1)

      • 1 0

      • konkretny argument w dyskusji, dowaliłeś ostro...

        • 0 0

    • Był LOTOS i niema lotosu (1)

      W przyszłym roku LOTOS znika z KRS zapowiedź p.Obajtka

      • 1 2

      • fejk njus chyba z gazety peel

        • 0 1

  • jak to co z pracownikami. Standard - Pierw naobiecuja ze zostana a po 2 latach części powie się papa. (3)

    • 43 10

    • tusk zorganizuje im szkolenia (1)

      • 3 10

      • Będą strzyc psy

        i robić im manicure . Tak jak thusk i jego szajka zalatwiła stoczniowców. Kursy też organizowani za pieniądze unii i nabijali sobie kieszenie wywaliwszy na bruk fachowców, których trzeba szkolić wiele lat.

        • 5 5

    • W branży inzynierskiek jest dużo roboty i bez problemu znajdą sobie coś innego. No chyba, że ktoś jest dzieckiem lotosu i zna się tylko na paru czynnościach, które wieloletnia praca tam ich nauczyła. Niestety takich ludzi sporo i w innej firmie mogą być ciężko.

      • 0 0

  • Rozbraja mnie gadanie polaków i niewiedza (11)

    Bardzo dobre przejęcie - tylko mało kto wie ze będzie 50:50% państwo +Orlen! Wiec w Europie zrobi się konkurencja... Wcześniej nikomu nie przeszkadzało jak prawie sprzedali Lotos ruskim przez rząd Tus.... Gdyby nie nagłośnienie plus strajki gdzie byli by teraz osoby gadające bzdury....

    • 52 167

    • dokładnie tak (6)

      pamiętam słowa tego sprzedajnego *** gdy po wygranych wyborach mówił, że "....teraz k..... paliwo może być i po 7 zł..."

      Do tego Ciech SA, próba opchnięcia PKP Cargo dla DB, LOTu dla Lufthansy i kilka innych ciekawych "inwestycji" do których wszyscy dopłacali - za darmo nie dostał tam stołka od Merkel

      • 28 39

      • Dodaj do tego KGHM które na szczęście się obroniło (3)

        bo powiedzieli , że tych złodziei wyniosą na kopach . Lasy Państwowe- chcieli rozkraść 30% powierzchni kraju . Najlepiej w Europie zarządzane kompleksy leśne. Tu też na szczęście dostali PO łapach.

        • 17 30

        • Bredzisław pewnie liczyl na (1)

          odstrzał żubra w Białowieży. Prywatne tereny lowieckie. Jak za adolfa.

          • 16 12

          • Niech sobie starą wpuści do lasu i do niej strzela. Żaden żubr nie ma takich gabarytòw.

            • 1 0

        • nie wymieniaj się poglądami sam ze sobą

          • 11 6

      • Ciekawie go pamiętasz, bo paliwo miało być "i po 6zł".

        Tyle tylko że w propagandzie musiało podrożeć, bo zbliża się do 6pln za PiS...

        • 20 8

      • Dla ?

        Chyba jesteś z Podlasia

        • 11 2

    • Tak samo było przy sprzedaniu stoczni polnocnej

      stracono na infrastrukturze i bhp.

      • 2 7

    • olo

      pisowski trolu piszesz bzdury na zamówienie.....

      • 12 7

    • W każdym słowie kłamstwo się czai...

      • 5 1

    • Tusk to oszust i klamca, wiec jego jedna wypowiedz to bardzo daleko od "prawie sprzedali".

      To niemal rownie glupie jak twierdzic, ze zapowiedzi oszusta i klamcy Morawieckiego o budowie floty promow, to to samo co "prawie zbudowali flote promow".

      • 0 1

  • tak głosowaliście Polacy (2)

    niech zyje przyjażń polsko -rosyjska... , Putin, Orban, Salvini, Le Pean , Farrage , kaczyński to przyszłośc Europy.

    • 36 17

    • A we wiadomościach usłyszysz, że Grupa Wyszehradzka to jakaś potęga polityczna i ważny gracz w UE haha;) Wcale tam żadne tanie przekupki Putina z Orbanem na czele. Kaczaffi widzi w nim kumpla w wetowaniu praworządności. No, ale najważniejsze postraszyć cebulaków mitycznym wrogiem zewnętrzynym typu "uchodźcy z maczetami", albo "lobby lgbt", i cebulacy zgodzą się nawet na rozkradanie kraju przez kolesiów z PIS:)

      • 9 11

    • ? serio ?

      może napisz coś o przyjaźni niemiecko rosyjskiej, i o tym jak pomimo braku wspólnego interesu wszystkich państw zrzeszonych w UE Niemcy budują rurociąg i będą zasilać budżet Putina, który dalej będzie wywoływał wojenki siedząc w swoim carskim pałacu, żrąc kawior i popijać to najdroższymi trunkami, gdy 90% ludzi ma tam kasę co najwyżej na wódę i chleb

      • 14 2

  • Pytanie z innej paki (10)

    czemu oszołomy z UE nie protestowały i nie narzucały żadnych warunków przy fuzji
    Royal Dutch Shell z BG Group i kilku niemieckich koncernów farmaceutycznych i motoryzacyjnych ? Czyżby bali się konkurencji ? Czytaj, my was możemy **** ale wy nas nie ?

    Z punktu widzenia obu firm i interesu Skarbu Państwa to dobra decyzja, wiele dublujących się stanowisk najzwyczajniej zniknie i wielu przydu*asów ze służbowymi nowiutkimi furami, kartami paliwowymi i innymi benefitami będzie musiało poszukać nowej pracy i tu jest ten ból **** wszelkich krzykaczy. Protesty Diulczas szkoda nawet komentować, bo ona ma tyle do Lotosu co prezydent Płocka do Orlenu - czyli nic, bała się tylko, że wpływy do koryta wylecą jej z budżetu i nagle okaże się że przy wydatkach z 4 liter i niegospodarności budżet w żaden sposób się nie spina (jeśli oni wiedzą co to w ogóle budżet miasta i jakiekolwiek planowanie). Poza tym wszystkim malkontentom, którzy spuszczają się nad tym, że Orlen przejmuje zmodernizowany Lotos...Orlen w najbliższym czasie będzie (i już przechodzi) modernizację o wartości 13,5 mld zł, czyli kilkanaście razy więcej wartą niż to co wpakował Lotos i to widać jak się tam chodzi nawet z zewnątrz. Trzeba tylko pilnować aby żaden sprzedajny polityk nie wyciągał po to łap, a gdyby tylko chciał to zrobić i opchnąć komu innemu pod pretekstem restrukturyzacji (jakich w tym kraju mieliśmy od lat 90. wiele) powinien te łapy stracić

    • 37 36

    • (7)

      10+ to zrealizowany program inwestycyjny w rafinerii Lotosu za 10 mld pln, po cenach sprzed 10 lat, Lotos to najnowocześniejsza rafineria w Europie, Orlen to postkomunistyczny, przestarzały twór do przerobu zasiarczonej, brudnej rosyjskiej ropy i dlatego wyciąga łapy po Lotos, ale poczekamy, przyjdzie jeszcze zmiana, nie takie rzeczy Gdańsk przetrwał i wychodził z tego silniejszy i potężniejszy

      • 7 4

      • ale w lotosie macie jakieś 500 stacji a orlen ma już ponad 2500 więc jesteście mały gracz (3)

        łyknąć was już dawno powinien Orlen, żeby móc kupować jeszcze więcej i negocjować ceny zakupu,

        • 2 2

        • GL

          Napisał wiochmen z pod warszawy!

          • 0 2

        • Macie? 80% Lotosu nalezy do Polski. To czyim jestes wojowniczym trollem? Ruskich? Szkopow? (1)

          Okaze sie, czyim jestes pieskiem, gdy dowiemy sie, kto kupi te 400 polskich stacji benzynowych.

          • 2 2

          • niektórzy to mają tutaj narobione w berecie, jakim pieskiem, o czym piszesz oszołomie

            Wy "macie w lotosie" 500 stacji, a my w orlenie ponad 2500 :D, chodzi o skale, ale u Ciebie jednak wygrywają emocje a nie argumenty

            • 0 0

      • (1)

        Lotos pod względem ilości przerobionego paliwa wypada blado. Orlen produkuje dużo więcej, a co dopiero wielcy gracze światowi. Plusem jest wysoki poziom technologiczny i produkcja wysokomarżowych produktów. Brudna ruska ropa też jest obrabiana w Gdańsku, ale uzyskuje sie wyżej marzowe produkty. Po sprzedaniu 30% Lotosu cała produkcja paliw pójdzie w obce ręce wraz z terenami instalacji. Orlen sobie zostawi oleje i wodór, do którego jest potrzebna masa inwestycji. Więc Orlen nie będzie produkował paliw w Gdańsku i innych wysokomarżowych produktów. To pójdzie w ręce zagraniczne.

        • 1 0

        • no i co z tego wynika, nikt instalacji nie przeniesie na zachód ani na wschód, ludzie muszą pracować, żeby obsługiwać

          do czegoś zmierzałeś?

          • 0 0

      • program modernizacji był warty w ciągu kilkunastu lat ok 5 mld zł nie 10 - więc trochę popłynołeś

        Orlen też od kilku lat jest modernizowany o czym widać nie wiele wiesz, w tej chwili mają być modernizowane kolejne linie w tym nowa instalacja Hydroodsiarczania Oleju Napędowego, wytwarzania wodoru, visbreakingu i inne o których nawet nie słyszałeś. Nie masz nawet pojęcia o skali produkcji jednej i drugiej rafinerii....

        A Gdańsk ma g.... do tego, bo Lotos nie zawdzięcza mu nic, tylko buli podatki tym darmozjadom i nieudacznikom, którzy od lat zarządzają miastem. To że Lotos wygląda jak wygląda i to że stoi gdzie stoi to nie wynika w żaden sposób z jakichkolwiek działań Gdańska, to tylko bonus ze względu na lokalizację.

        • 1 3

    • Gz

      Ty to się TVP naoglądałeś

      • 0 1

    • Lotos w samą EFRĘ wpakował ponad 2mld. Ale w ojro. Dolicz 10+, B8, norweskie złoża gazu i wtedy pogadamy o 13.5 PLN

      Zreszta plocka rafineria jest stara i wymaga znacznych nakładów ot tak. 13.5mld to pryszcz. Gdańska z kolei jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Ochłoń, lub zmodyfikuj przekaz dnia.

      • 3 1

  • Kolej (3)

    A co z Lotos Kolej?

    • 11 1

    • włączą do SKM

      • 9 1

    • Bedzie dalej istnial. Orlen musi sprzedac

      Koltransa a tabor , ludzi i prace przejmuje Lotos Kolej z malym dopiskiem pod spodem Grupa Orlen.

      • 1 0

    • Lotos po tej zbrodniczej transakcji przestaje istniec, wiec jak myslisz, co z Lotos Kolej?

      • 1 2

  • pracownicy nowe umowy (2)

    na średnią krajową

    • 13 11

    • a ile by mieli zarabiac? (1)

      • 1 9

      • przy tych rzekomych rekordowych zyskach to przydała by im się podwyżka

        czy to jeden cudowny człowiejk obajtek zrobił sam ten rzekomy sukces i dlatego tylko on i zarząd dostali premię za ten wyimaginowany wynik?

        • 15 0

  • kupią Rosjanie albo Arabowie (2)

    i wsadzą swoją kadrę zarządzającą i dyrektorską. A Polacy od roboty.

    • 19 12

    • idz sie osmieszaj gdzie indziej. (1)

      kolejny swir z konfederacji.. i to co on by nie zrobil ;P

      • 1 10

      • ten tekst pod każdym postem walisz błaźnie? :D

        • 1 0

  • I super . Wreszcie ktoś tą POwską (2)

    "nomenklaturę" POgoni na cztery wiatry. Najpierw chcieli sprzedać Lotos ruskim( herr thusk z polecenia makreli działający na korzyść nowego paktu ribbentrop- mołotow pewnie liczył na stolek w zarządzie , jak Shroeder, POtem chcieli przejąć Orlen, ale na swoich zasadach. Czyli rozkraść , a co POzostanie obsadzić swoimi POciotkami . Teraz kwiczą, bo tracą korytka.

    • 25 60

    • Hehe, po 6 latach rządów PiS nie zmienił kadr w lotosie? Ciekawe...

      • 3 0

    • czy pissowski de Bill pojmie kiedyś, że koryto obsiadły jego ulubione świnie i żrą ile siły bo za pół roku kolejne pociotki z następnego miotu będą chciały się też nażreć. Akle dla takich palantów jak ty obierki jakieś zostanę, nie martw się

      • 1 0

  • Naimski swoim z Izraela sprzeda przez jakas podstawiona spolke. (1)

    Wzieli kozla Osrajtka i kazdy juz myslal ,ze plan sie wysypal..a tu prosze...Po trupach do celu.

    • 9 12

    • a co z najlepsza firma w tym burdlu petrobaltic jestem niezmiernie ciekawy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane