• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek za 200 mln euro prawie gotowy

VIK
16 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Statek budowany w stoczni Crist to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel".


Specjalistyczny statek do stawiania wież wiatrowych budowany przez stocznię Crist jest już prawie gotowy. W połowie czerwca jednostka rozpocznie próby morskie.


Czy statki specjalistyczne staną się domeną trójmiejskich stoczni?


Jest to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Załadunek do 8 tys. ton i wydajność dźwigu 1,5 tys. ton. Te parametry działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.

Statek został przygotowany do przepłynięcia z suchego doku do Nabrzeża Albańskiego, gdzie do końca maja będzie wykańczany. Następnie na początku czerwca ponownie wpłynie do doku, by 20 czerwca ostatecznie wypłynąć na testy morskie.

Firma Hochtief Solutions zleciła budowę kolejnego statku do instalacji farm wiatrowych na morzu stoczni Crist. Statek o nazwie "Vidar" ma być gotowy w 2013 roku. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro. Statek wyposażony będzie w żuraw o udźwigu 1,2 tys ton i potężny silnik pozwalający na rozwinięcie prędkości do 12 węzłów. Wysuwane nogi jednostki pozwolą na prace na głębokości do 50 metrów.

Tak wyglądał statek kilka miesięcy temu.

VIK

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • bez zmian (1)

    Nic się nie zmieniło w tej stoczni, bałagan na pokładzie jak był kiedyś to się trzyma do dziś. Lata 70-te. Organizacja taka sama.

    • 4 0

    • 334099

      zgadzam się z przedmówca. Pracowałem na wyposażaniu INNOVATION i po pokładzie lata taki pseudo-"bosman", co tylko drze ryja i każdego zwalnia .Koleś zdrowo rąbnięty.

      • 0 0

  • A jednak się kręci

    Jak widać można coś nowego fajnego stworzyć byle bez polityków i związkowców

    • 0 0

  • wydajność dźwigu (2)

    wypadało by znać słowa jakich się używa w tym przypadku to raczej udźwig czy nośność, ale nie wydajność.

    • 5 2

    • (1)

      dlaczego nie wydajność?

      • 0 0

      • wydajność o może być pompy w m^3/h, farby w m^2/l, żarówki lm/W itp. to jest zawsze określenie na ile coś wystarczy, albo ile może wykonać pracy w jednostce czasu, podanie tutaj wydajności dźwigu to tak jak byś podawał prędkość w kilometrach (nie na godzinę)

        • 0 0

  • (7)

    dlaczego nie napisali ile było wypadków i pożarów w trakcie budowy?

    • 20 1

    • a tydzien temu goscia 5 tonowe drzwi zabily (2)

      przy budowie tego statku, wiem bo kumpel tam pracuje, normalnie wypadly z zawiazów, 5 ton, wysokie an 2 peitra, spadly an goscia, smierc na miejscu, masakra

      • 3 2

      • (1)

        Żona od Cristu dostała odszkodowanie, a dzieci zapomogę do uzyskania pełnoletność. Bez żadnych procesów i próźb. Która firma by tak zrobiła????

        • 5 1

        • Ale ojca i męża im już nikt nie zwróci. A wystarczyło dopilnować wszystkich procedur

          • 0 0

    • i co to oznacza? zamknać stocznię? poprzednia była lepsza czy co? (3)

      • 4 3

      • bhp lezy (2)

        to oznacza ze bhp jest na niskim poziomie i inspektorzy BHP to zamiast siedziec na statku i pilnowac spraw bezpieczenstwa wydaja zalecenia. Tak bylo w Gdyni i tak jest w Kriscie. Kika dni temu jeden czlowiek popazyl sie ok 40 proc powaznie, ledwo przezyl.

        Ludzie zarzadzajacy otworzcie oczy, BHP jest zenujaco nisko!!!!czekacie na tragedie!!!

        • 5 2

        • poparzenie (1)

          bo się idiota chłodził czystym tlenem technicznym i nastąpił zapłon. jak nie wiesz to nie pisz bzdur

          • 1 2

          • To tylko plotka , nikt nie wie jak na razie co się stało . Po co miał by się chłodzic w nocy , która nie była zbyt ciepła ,wszyscy się z tego śmieją .

            • 0 0

  • KONREM NAUTA NA FALI (1)

    KONREM NAUTA NA FALI

    • 4 7

    • Pracowałem w konremie u podwykonawcy , tragedia .Etatowi pracownicy konremu opi........ą się na maksa , a cały ciężar prac spada na pracowników firm podwykonawczych . Pracowac w samym konremie to niezła fucha , natomiast u podwykonawców nigdy .

      • 0 3

  • (4)

    hahaha a nikt nie pisze ze statek ma problemy z balastem ?! :)

    • 18 3

    • a ty tu się śpieszyć DONIEŚĆ ????

      w dawnych czasach byłbyś PERŁĄ SB

      • 1 1

    • hahaha a ty napewno o tym wiesz i tylko ci sie tak

      wymsnelo !! hahaha

      • 1 0

    • pp

      Po co pisać o negatywnych aspektach działającej pseudo firmy

      • 5 8

    • bo ma 2 nogi na razie!;-)

      • 3 0

  • Wybudowany oczywiscie w dawnej stoczni Gdynia :-) (3)

    która była nierentowna?

    • 39 3

    • co to niby za firma Dawna Stocznia Gdynia???

      Crist

      • 2 0

    • bo była źle zarządzana, ilu pracuje teraz a ilu wtedy? (1)

      no i?

      • 9 3

      • no i bez związkowców

        i innych Śniadków

        • 17 1

  • (1)

    Wyzysk ludzi: umowy śmieciowe, chamstwo, itp.

    • 6 5

    • Śmieciową umowę to ty masz, na tym swoim zafajdanym stanowisku. Jak już pisałem jak się nie podoba to wyp.... do Norwegii lub na minimum 1500 brutto pożyjesz z roczek i wrócisz.

      • 0 3

  • Stoczniowcy (2)

    oczywiście na umowach śmieciowych , dlaczego o tym nie piszecie , tajemnica Crista że tak wykorzystuje ludzi ?????

    • 21 12

    • Jak ci tak źle to wyp..... do Norwegii żona chociaż będzie zadowolona, że cię nie ma

      • 3 0

    • oczywiście...lepiej zamknąć stocznię i budować w Korei

      nie?

      • 2 0

  • 200 milionow Euro.

    Za taka sume zbudowano przed wojna trzy najwieksze i najbardziej luksusowe na swiecie statki pasazerskie. Normandie, Queen Mary i Queen Elizabeth. Kazdy z nich kosztowal wtedy okolo 80 milionow dolarow.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane