• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki linii G6 Alliance nie zawiną do DCT

Robert Kiewlicz
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU). W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT ustanowiły regularne połączenie pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).

Statki G6 Alliance nie przypłyną w tym roku do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT. Terminal zdecydował się nie podpisywać umów z przedstawicielami sześciu największych linii kontenerowych na świecie. Powodu takiego działania DCT jak na razie nie podaje. Nieoficjalnie mówi się o konkurencyjnej ofercie linii Maersk, która jest obecnie na etapie negocjacji.


Czy terminal DCT powinien „uzależniać” się od jednej linii żeglugowej?


Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska. Do podpisania umowy jednak nie doszło. Zaskoczynie nie ukrywa Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG.

- Do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy żadnego pisma dotyczącego zmiany zamiarów G6 Alliance - mówi Kasprowicz. - Nie chcę tez komentować ewentualnych negocjacji z Maersk Line. O to trzeba zapytać się DCT.

- Mogę potwierdzić, że statki G6 Alliance nie zawiną do Gdańska - informuje nieoficjalnie osoba zorientowana w negocjacjach. - O powodach nie chcemy jednak na razie mówić. Czekamy na oficjalne stanowisko G6 w tej sprawie.

W ramach G6 Alliance przewidywano cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8 tys. TEU. Linia ta miała połączyć Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem. Dotychczas cześć armatorów z G6 utrzymywała stałe połączenia feederowe z Gdynią.

- Nie ukrywam, że cieszymy się z tego, że część armatorów wchodzących w skład G6 pozostanie w Gdyni - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Co nie zmienia naszych planów inwestycyjnych. Obecnie nie zanurzenie jest najważniejsze, ale długość statków. Dlatego w pierwszej kolejności chcemy zagospodarować Nabrzeże Gościnne zobacz na mapie Gdyni. Drugim etapem jest oczywiście pogłębienie portu w Gdyni.

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Gdański port nie ma przyszłości,nikt nie chce tam płynąć ,Gdynia rozwija się dynamicznie i to ona jest morską stolicą Polski (9)

    z widokami na przyszłość

    • 50 147

    • szczurek odstaw dragi

      • 55 12

    • To co mówisz ma sens! (4)

      Szczególnie, że ten port się najszybciej w europie rozwija, i ma większą moc przeładunkową... 2 sztuczną wyspę pod statki na 20tys TEU za rok budujemy, a do Gdyni żaden z PostPanaMax'ów, czyli tych co do nas regularnie pływają, nie przypłynie, bo Port w Gdyni za mały.

      Gdyńska logika, Gdyńska zaściankowość, generalnie Szczurek.
      Szkoda mi Cegielskiej, która tyle dla Gdyni zrobiła, INWESTOWAŁA, a nie starała się Gdańskowi i Sopotowi pod górę robić, bo ostatnio tylko tyle Gdynia robi. Weźcie się okopcie jakimś wałem ,pływajcie ze swoich portów, latajcie ze swojego lotniska, które jeszcze przez dekadę nie będzie przyjmować samolotów rozmiarów tych, co w Gda lądują (pomimo tego, że są małe), bo Wasze lotnisko jest budowane pod awionetki i ewentualne przyjęcia naszych, gdy u nas mgła...

      Trójmiasto nie dla malkontentów. Jak się chce coś zbudować, zrobić, to się współpracuje. Zapraszam do Gda, bo chyba w życiu nie byłeś.

      • 55 18

      • Nie mówiąc już o budowie w Gdańsku Pomorskiego Centrum Logistycznego przez Goodmana

        • 23 3

      • Gdanska logika (2)

        Gdansk budowac terminal i zabrac Gdyni najwiekszego armatora = konkurencja, inwestycje; Gdynia budowac lotnisko = robic pod gore Gdanskowi

        • 7 25

        • Gdyńska logika vol 2 (1)

          Budowa terminalu przez inwestora prywatnego za prywatne pieniądze=budowa lotniska za publiczne pieniądze konkuryncyjnego w przyszłości dla innego lotniska publicznego

          • 31 5

          • Czyli wystarczy sprywatyzować oba lotniska i już będzie OK?

            Co za hipokryzja...

            • 2 7

    • moze to i byloby prawda ale gdyby gdynia miala tereny pod nowe (1)

      moze to i byloby prawda ale gdyby gdynia miala tereny pod nowe nabrzeza a takich w zyciu nie bedzie miala bo od poludnia sopot od polnocy plytka zatoka pucka i zero szans na rozwoj

      • 4 0

      • kierunek zatem jeden - środek zatoki

        • 0 0

    • Stefan

      pobudka panie, w jakim ty miescie zyjesz? Rybackim chyba ??

      • 0 0

  • Gdynia pogłębia kanał. (4)

    Rok temu trąbiłem że Gdynia przejmie kontenerowce z Gdańska Budyń w tym czasie kupował kolejne mieszkanie i dzwonił dzwonkiem w sylwestra.

    • 33 42

    • hahaha, łaskę zrobili, że zostali w Gdyni (3)

      a ta się cieszy

      • 14 3

      • Zostaną !!!!!!!!!!! (2)

        • 3 3

        • Do momentu rozbudowy DCT (1)

          • 8 2

          • To jeszcze potrwa !!!! Poza tym MSK gra tam pierwsze skrzypce

            i jak wprowadzą więcej statków to DCT znowu nie przyjmie żadnego innego armatora. A możliwe że w przyszłości to MSK stanie się właścicielem DCT i wtedy każdy inny armatorów może pomarzyć o zawijaniu oceaników na DCT :):)

            • 1 6

  • nie wracają do norwegii - zabierają mi widok !

    • 3 1

  • Sześć największych linii kontenerowych ? (5)

    Co to za brednie?
    Czy autor nie może czegoś sam napisać, a nie przepisywać z błędami i bez sensu.
    Największy jest maersk następnie MSC i CMA....

    • 29 6

    • . (1)

      MSC? z tymi wiesniakami nikt nie chce plywac, a najwieksi sa w bajerce klientów.

      • 6 4

      • co nie zmienia faktu że MSC jest większe od każdego z G6

        • 6 0

    • tyle ze te 6 lini to moim zdaniem najlepsze linie w tej chwili na rynku. (2)

      to ze ktos jest duzy nie oznacza ze jest fajny.

      • 6 3

      • dzięki

        pozdrawia pracownik NYK-a

        • 1 0

      • NYK, MOL, HYUNDAI to żadne najlepsze linie

        owszem, OOCL, HAPAG i APL tak

        • 3 3

  • Niech zrobią kanał w Brzeźnie lub Sopocie przy molo

    Wszystkich przyjmiemy. Nie mozna nikogo odsyłac z kwitkiem.

    • 11 2

  • No to Gdyni się upiekło przynajmniej na rok, bo przejście G6 do Gdańska oznaczałoby koniec zawijania feederów tych spółek (7)

    do Gdyni. Ale jak DCT się powiększy to będzie to nieuniknione

    • 37 9

    • Armatorzy Ci mają jeszcze inne feedery i na pewno będą zawijac do Gdyni !!!! (5)

      Tyle że teraz sa na przegranej pozycji, teraz idą w łaskę !!!!!

      • 2 3

      • Po cholerę feedery do Gdyni, skoro masz oceanik do DCT? (4)

        • 6 4

        • Bo oceanik idzie tylko z/do FE a sa jeszcze inne kierunki Świata !!!!! (3)

          • 4 2

          • przecież oceanik G6 w miedzyczasie zawija do Rotterdamu, Bremerhaven i Geteborga (2)

            • 2 2

            • to chyba pisze ktoś kto nie siedzi w tym biznesie !!!!!!!!!!! (1)

              Proponuje zapoznać się z rotacją statków!!!! Z resztą po co ta mowa jak i tak już G6 nie będzie zawijało do Gdańska !!!!!!

              • 5 2

              • Jak pisał kolega wyżej, G6 miało chodzić przez BRV dla innych kierunków.

                Dla innych kierunków niż FE (ME, Indie, Afryka czy obie Ameryki) miał być używany jako feeder (z przeładunkiem w BRV).

                Niżej część informacji prasowej jaką tydzień wcześniej rozsyłał APL (zostawiłem najbardziej interesujące wątki):
                - Loop 3 bedzie domyslnym serwisem APL na caly wolumen importowy i eksportowy do/z Polski;
                - ladunek importowy z portow nie obslugiwanych bezposrednio przez Loop 3 bedzie na niego przeladowywany;
                - Loop 3 bedzie zawijac wylacznie na DCT Gdansk;
                - pierwsza podroz: ETS Shanghai 10/03 => ETA Gdansk 15/04 statek APL Finland v. 021
                - po uruchomieniu Loop 3, APL nie bedzie juz oferowal wlasnego serwisu feederowego do Gdyni / Gdanska;
                - rotacja Loop 3: SHANGHAI NINGBO SHEKOU SINGAPORE ROTTERDAM BREMERHAVEN GDANSK GOTHENBURG - ROTTERDAM - JEDDAH SINGAPORE CHIWAN HONG KONG - SHANGHAI

                Pozdrawiam,
                Karol

                • 0 0

    • Feedery nie należą do samych armatorów

      Są to spółki podwykonawcze i w tym przypadku najbardziej po d... dostałby Unifeeder, który już przebąkuje o planach wycofania się z Bałtyku. Zresztą czego można się spodziewać po jednej z najbardziej krótkowzrocznych i nieogarniętych firm w tym biznesie...

      • 2 0

  • Może mi ktoś znający temat podać ile zarabiają ludzie prowadzący te największe suwnice w DCT ? (11)

    Oczywiście na rękę. I za ile godzin miesięcznie.

    Nie wiem czy warto zmieniać pracę, ale morze kusi.

    • 1 13

    • Z tego co słyszałem warto

      • 2 3

    • Zależy jaka masz pracę!!!! 3 tys na rekę !!!! ale nawet tam potrzebne są znajomości :):)

      • 6 1

    • witam

      oj słabo płacą , na ręke masz jakieś 2 500 :/ nie polecam dct, słaby klimat sie zrobił

      • 4 4

    • siedz na południu na tej swojej małej suwnicy !!!!!

      • 4 1

    • (1)

      Żeby, załapać się na robotę na tej dużej suwnicy ludzie czekają tam przynajmniej 2 lata, a i tak nie ma gwarancji, że kiedykolwiek przejdziesz na to stanowisko.

      • 5 0

      • WOW to chyba tylko dla tego widoku :):)

        A przypomnij ile lat ma DCT? bo jak przynajmniej 2 lata czekają to jak na razie chyba żdnej zmiany nie było :):)

        • 1 3

    • No ok, dzięki za info, bez rewelacji jak widzę.

      3 tysiące to mam u siebie bez nadgodzin. Ale widok jednak gorszy.

      • 4 2

    • suwnicowy

      kolego to co się zarabia są stawki najniższej krajowej jak mają 2800 zł !!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • co do kasy w DCT to ... (1)

      ludzie jeżdżący na suwnicach STS nie zarabiaja zbyt dobrze bo za 210 godzin ledwo ledwo 3900 zł . A plecy bolą bo wygientym przez pare godzin jak paragraf trzeba siedziec i zero wdziecznosci ze strony kierownictwa DCT za ciężką prace :(((

      • 2 1

      • ... brutto

        • 1 0

    • xc

      wcześniej gdzi pracowałeś nasza cela pl ?

      • 0 0

  • Ustka czeka

    na swoją szansę :)))))

    • 5 3

  • GCT, BCT spadl pewnie kamien z serca (4)

    • 12 2

    • A spadł ale teraz będą dyktować warunki uciekinierom :):) (1)

      • 0 2

      • nie bądź śmieszny - szampanem i kawiorem...

        ...ich przywitają :)

        • 0 0

    • do czasu... (1)

      • 4 1

      • Wszystko jest do czasu !!!!!

        • 4 1

  • Problem będzie się powtarzał bo dzisiaj nie ma kompetentnych menedżerów, którzy wyprowadzą Gdynię w morze? (9)

    a to co czytam to w jakimś sensie pomoc chorej Gdyni. Dzisiaj w jakimś sensie Gdańsk z balastował na korzyść Gdyni, a co będzie jutro?

    Fakt, że władze miasta, przedstawiając swoją wspaniałą wizję rozwoju Gdyni, czynią to w formie ograniczonej, zapominając o porcie i stoczniach - choć mają na te firmy niewielki wpływ. Może to się powoli zmieni bo nawet w ofercie inwestycyjnej do Cannes widać już (Port, Stocznie"NAUTA",d.Dalmor i innych), Fakt, że Gdynię dotknęła największa tragedia ostatnich lat Likwidacja ogromnej ilości gospodarki morskiej. No wiadomo tu nie zawinił Samorząd Gdyni, go robił co mógł, a że w "partjnackim kraju" niewiele może pozostało pokazywanie tylko piękna miasta, bez większego otwierania go na morze, bo znowu w Partyjnym Kraju to się nie spodoba. Wydaje mi się, że ta sytuacja spowodowała fakt odwrócenia się od morza. Gdzie przecież cały świat potrafi z niego korzystać a my niestety nie. Przez taką politykę rządu i podpisanymi z Unią ograniczeniami zwija się flota, rybołówstwo czy stocznie, wszystko staje się nieopłacalne, podczas gdy inni na tym naprawdę zarabiają? Tylko inni widać mają w rządach kompetentne osoby, które widzą co podpisują. Więc w tej sytuacji, czy jest szansa na rozwój portu w Gdyni?
    Moim zdaniem jest!
    Tylko zaraz stawiam następne, czy jest na to chęć i przyzwolenie wiodącej partii?
    Bo kto ma ten rozwój koordynować i kreować? Sam Eugeniusz Kwiatkowski, opracowując koncepcję rozwoju handlu morskiego i budowy portu w Gdyni, był ministrem przemysłu i handlu dziś mamy Ministra Transportu, który w jakim sensie temat zna, ponieważ jest absolwentem Akademii Morskiej, tylko czy posłuszeństwo polityczne nie weżnie góry nad gospodarką?

    Moim zdaniem ten węzeł gordyjski trzeba przeciąć w ramach dobra Gdyni i Gdańska, abyśmy się stali liderem nie tylko na Bałtyku więc nie likwidacja pirsów SMW a śmiały projekt budowy PIRSU WYSPY jako portu zewnętrznego i połączenie go do Nabrzeża. Bowiem dziś się rozgrywa wojenkę a jeśli tego nie wykonamy jak podaje wyżej będziemy mieli wojnę, ponieważ znamy zamiary sąsiednich krajów.

    • 14 20

    • oj za dużo czytania...tu musza byc komentarze petardy a nie prace mgr (4)

      • 16 0

      • no faktycznie (1)

        kiedyś do Yogina ze świtą zawitał wielki król, a że asceta żył w pieczarze mniej niż skromnie. Król pytał o powodzenie jego misji, Yogin spuścił wzrok , a CISZA - była drogą mądrości prowadzącą do siebie.

        Idąc dalej tym Twoim tokiem myśli, najlepiej komentują Ci co nic tu nie piszą. Znak dla mnie jest oczywisty, abym się wyłączył . Może i prawda, bo już Kopernik ......

        • 3 9

        • ehhh, popisalbym wiecej ale lece na autobus!:)

          • 3 0

      • To pewnie sama Joanna pisala z UM

        • 6 4

      • "Gdynia Portem Głębokowodnym"

        tam jest więcej bezstronnego

        • 7 0

    • Za długie,pisz krócej i zwięzlej (2)

      • 8 0

      • słowotok to jego znak firmowy (1)

        do tego zwykle bezsensowny

        • 8 0

        • dokładnie tradycyjnie bredzi, szkoda czasu na czytanie tych bzdur, pare razy się skusiłem i żałuję

          • 5 2

    • jest bezstronny - jest minusik

      oczywiście bez czytania

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane