• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line otwiera nową linię promową z Gdyni

VIK
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m. Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Stena Line uruchamia nowe połączenie promowe, tym razem na linii Gdynia - Nynäshamn w Szwecji. Niestety, nie dotyczy ono samochodów osobowych i pasażerów. Jest to połączenie ro-ro. Już od poniedziałku 16 października roku na nowej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ.



Nową linię będzie obsługiwał jeden statek typu ro-ro. Jednostka o nazwie Elisabeth Russ jest przeznaczona dla przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierała ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Statek będzie kursował 3 razy w tygodniu z Gdyni oraz 3 razy w tygodniu z Nynäshamn.

- To bardzo ważny krok, ponieważ odpowiadamy na coraz większe zapotrzebowanie na przewozy ze strony naszych klientów, a także stwarzamy nowe możliwości na przyszłość. Będziemy dalej rozwijać naszą działalność w oparciu o potrzeby klientów i sytuację na rynku. Nowe połączenie będzie ważnym uzupełnieniem dla naszych tras na Morzu Bałtyckim - powiedział Niclas Martensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Stena Line obsługiwała do tej pory połączenie z Nynäshamn do Ventspils na Łotwie. Dzięki zwiększeniu częstotliwości rejsów Stena Line notuje ostatnio wzrosty przewozów również w tym korytarzu. Zaletą Nynäshamn jest jego położenie w bliskości Sztokholmu oraz skomunikowanie z siecią dróg wiodących na północ Szwecji, a także w tranzycie do Norwegii.

- Od dawna odczuwaliśmy potrzebę poszerzenia oferty dla naszych klientów o dodatkowe połączenie frachtowe. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe między Polską a Szwecją stale rośnie, a wielu naszych klientów wysyła ładunki również do centralnej i północnej Szwecji. Połączenia z Polski do Szwecji stanowią ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią i mają duży potencjał rozwoju. Od teraz dysponujemy hubem transportowym w Gdyni, a także w Nynäshamn oraz Karlskronie - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Czytaj też: Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona

Ostatnio Stena Line poczyniła również inwestycje w obecne połączenie z Gdyni, między innymi przez zwiększenie częstotliwości rejsów. Ponadto miesiąc temu operator promowy informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie nowego statku m/v Gute. Czwarty statek uzupełnił flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz jednostki ro-pax Stena Baltica. Nowy prom został wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji i tym samym zwiększył liczbę oferowanych na tej trasie rejsów do 44 w tygodniu. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn, Stena Line od października będzie oferować 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji.
VIK

Opinie (57) 1 zablokowana

  • Powinien płynąć prom pasażerski na osobowe a nie ze do Sztokholmu trzeba jechać 520km z kalskrony

    • 0 0

  • bolek

    zwiększają flotę i co z tego jak g*wniane promy i kierowcy w kabinach po czterech w dodatku płyną po 16,18 godzin jakie to warunki do odpoczynku jak kierowca ma jechać w trasę po takim spiep***myn rejsie nie mają się czy chwalić zamiast coraz nowsza flota to cofają się do tyłu

    • 0 0

  • Jak zaczną wozić pasażerów do Nynäshamn, a TIR-y do Karlskrony (a nie na odwrót), (1)

    to może się zastanowię.

    • 0 0

    • bolek

      wszystko dobrze tylko zamiast budować nową flotę to wstawiają jakieś g*wniane wynalazki i ładują kierowców po 4 do małej kabiny jak sardynki i czym chcą zaimponować

      • 0 0

  • Jakich narodowości jest załoga tego statku? (8)

    Kapitan, oficerowie - Polacy?

    • 9 6

    • Włoski kapitan z filipińskimi majtkami.

      100% gwarancja bezpieczeństwa.

      • 1 0

    • (4)

      A co to za różnica?

      • 4 5

      • a co to, nie wolno już pytać o narodowość? (2)

        na jednej stenie swego czasu ekipa była polska a na drugiej szwedzka (nie pamiętam już na której jaka) ale różnica w jakości obsługi robiła kolosalne wrażenie - na korzyść tej pierwszej. Dlatego pytanie o narodowość załogi jest jak najbardziej zasadne.

        • 3 3

        • (1)

          Na Spirit jest załoga polska, na Vision załoga szwedzka.

          • 4 0

          • zalogi sa teraz wynieszane pol na pol, nei ma podzialu

            na zalogepolska, szwedzka, to jzunowe pokolenie rzadzi Stena line, i ma byc lågom czli w sam raz.

            • 2 1

      • zwyczajne pytanie - bez podtekstów, w Stenie pracuje wielu Polaków

        • 3 3

    • Kiedys Polacy. Plynalem Elizabeth Kanalem Kilonskim. Pozdrawiam Panie Karolu W.

      • 1 1

    • sami uchodźcy!

      • 2 3

  • I tylko szkoda za nie polskie promy (7)

    Tylko szwedzi sie wpier..... A Polacy u siebie musza szwedowi placic

    • 45 21

    • Polskie promy za budżetowe (czyli nasze) pieniądze ma budować Skarb Państwa w Szczecinie.

      Kaska już leci, choć nie ma nawet projektów. NIK będzie miał za parę lat kupę roboty (obecnie palcem nie kiwnie z wiadomych powodów; zajęty jest ściganiem prezesów spółek państwowych z czasów rządów PO, bo ze Smoleńska, Amber Gold i warszawskiej "prywatyzacji" nie daje się już nic udoić).

      • 3 0

    • brudne paluchy

      polakow wolakow przydaja si za to swietnie na wykopki kartofli. promy polskie to buduje duda podpisujac nawet te jeszcze niezaplanowane. piscielstwo daje za to tluszczy po pincet+ i jest w deche

      • 1 0

    • (1)

      tu masz roznice miedzy spolka prywatna a panstwowa. Panstwowe PZB jest tak niewydolne ze nawet jednego wlasnego połaczenia do Nynesham rozwinac nie moze, a prywatna spolka jest zawsze bardziej elastyczna. Wolalbys aby nikt sie nie rozwijał? to polaczenie to takze korzysci dla regionu

      • 23 2

      • ale co to zmienia czy prywatna czy państwowa?

        Polska spółka prywatna też byłaby mile widziana w tym miejscu. Zawsze lepiej, gdyby w kraju zostawało więcej - także z podatków, akcyzy itd. O jakich korzyściach dla regionu mówisz? Chyba, że masz na myśli region Blekinge Lan...

        • 3 3

    • Może i Szwed (1)

      Szwedzi nie-Szwedzi. Żydzi ze Szwecji tak w sumie. W Szwecji jest całkiem pokaźna diasporka.

      • 7 6

      • Akurat trafiłeś. Sten Allan Olsson miał korzenie żydowskie :D

        • 3 1

    • Jakość polskich promów nie jest porównywalna do jakości szweckich

      • 4 1

  • pojemność ładunkowa to 1625 m (8)

    ciekawe jednostki - pojemność w metrach

    szkoda, że nie w łokciach czy piętach

    • 24 35

    • To jest statek ro-ro, a nie masowiec lub tankowiec, więc pojemność określa "długość sznura standardowych samochodów".

      Pojemność kontenerowców określa się w TEU (ilość potencjalnych 20-stopowych kontenerów), więc też nie w metrach sześciennych, a pojemność statków pasażerskich w maksymalnej ilości pasażerów (pax).
      Dla odmiany, pojemność elektryczną kondensatorów określa się w faradach i też nikt z tego powodu nie drze szat.

      • 0 0

    • (1)

      A jak myslisz, w sklepach jak oblicza sie pojemnosc sklepu? Liczy sie dlugosc regaglow. Ile wejdzie towaru na polki. Nie powierzchnia sklepu - to jest ostatni parametr.

      • 1 1

      • super

        dzięki takim Januszom ekonomii alejki pomiędzy regałami w biedrze są tak ciasne, że ciężko się z wózkiem przecisnąć, nie mówiąc nawet o mijance...

        • 1 0

    • Jooo

      Gdybyś poczytał , to dowiedziałbyś się że na roro nie wsypuje się ładunku ,tylko ustawia się w rzędach ,stąd ta długość a nie tony.

      • 9 0

    • (1)

      ale na promach tak się to liczy. Ile wjedzie ciężarówek a nie ich masa tylko

      • 11 1

      • Nie widzę, żadnej wzmianki o masie. 1625 metrów oznacza, że na promie zmieści się ilość pojazdów, które ustawione jeden z drugim dadzą łącznie 1625 metrów. Oczywiście w tym przypadku na dwóch pokładach w kilku rzędach.

        • 5 2

    • Pojemność jest podana prawidłowo

      W tej branży tak właśnie określa się pojemność bo na takim statku jest zawsze mix samochodów ciężarowych, naczep, kontenerów, roll-trailerów etc. więc nie wyraża się pojemności np tylko w ilości samochodów ciężarowych.

      • 20 2

    • Brawo dla CB. Gdybyś pływał to byś wiedział o co Kaman, więc po co komentujesz. A dla sprostowania. Podaję się w metrach ponieważ suma wszystkich pasów to ponad 1600m.

      • 21 3

  • no i co Gamonie ? - pełna satysfakcja i zadowolenie ?, a gdzie PLO ? , rozszabrowane !!! (4)

    • 45 9

    • Parę lat temu było głośno i mówiło się o powołaniu Komisji rządowo-śledczej do wyjaśnienia likwidacji i upadku całej polskiej (2)

      I co ? Ci pod których wodzą tego dokonano jeszcze żyją ,mają się dobrze - ciekawe co dziś mieli by do powiedzenia ?. A sądzę było by o czym mówić - Porty , Stocznie, Firmy Armatorski , kooperanci i wszystko wokół !...

      • 13 4

      • a do czego tu komisja? (1)

        firmy były państwowe, niewydolne, nieelastyczne i z przestarzałym sprzętem
        Potrzebny był kapitał na dofinansowanie i sprawne zarządzanie - zabrakło jednego i drugiego
        wszystko się kręciło za komuny jak państwo wspierało ale jak zaczęły walczyć o klienta na wolnym rynku to padło

        • 9 7

        • Specjalnie do tego doprowadzono aby niewydolne, bo z tego pewna grupa osób wyciągnęła niesamowite pieniądze. PLO spokojnie mógł sobie poradzić na wolnym rynku.

          • 0 1

    • dot. wpisu wyżej - miało być ;- Dotyczy całej Polskiej Gospodarki i Polityki Morskiej !

      • 6 2

  • łoją nas po dudupie jak się da i gdzie się da !!! - a my jak głupki się cieszymy ,że dla nich i ich gospodarek pracujemy !!! (1)

    brawo głupie Polacy !!! a gdzie nasze PLO ?...

    • 0 2

    • Rozkradzione

      • 0 1

  • czy my jako Polacy mamy jeszcze coś swojego ?

    • 0 1

  • ten prom jest wypozyczony lacznie z zaloga. jest to niemiecki prom

    tak pisano na blt.se

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane