• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • (1)

    Co za durna ankieta. Nie pracuje w porcie ale wiem jakie ma znaczenie dla miasta. Którą odpowiedź mam wybrać?

    • 10 7

    • Pierwsza, tak jak ja

      Nie pracuje w porcie, ale wiem, że jest bardzo ważny. W Czym problem?

      • 0 2

  • A Port Service .spalarnia syfu (2)

    wszelkiej maści z wszystkich stron świata będzie zlikwidowana czy rozbudowana?

    • 32 2

    • Pani kierowniczko, czy ja palę?

      Ja palę, cały czas, na okrągło!

      • 1 0

    • na szadółkach budują spalrnię niskotemperaturową

      powstające w wyniku palenia plastików odpady trzeba będzie gdzieś przecież utylizować

      • 7 0

  • szczur a co tam w Gdyni? (2)

    • 21 3

    • Horała, możesz już skończyć trolowanie (1)

      • 3 8

      • W Gdyni standard

        Naprawiają dylatacje

        • 7 0

  • a co dalej?

    kolejne tabuny TIR-ów wjadą na permanentnie zakorkowaną Obwodnicę?

    • 13 10

  • port gdanski rozbodywuwuje i modernizuje się od lat. Zaslugą pisu jest najwyżej to że na razie nie przeszkadzaja .

    • 28 11

  • Ocho, zaczyna się budowanie pod deweloperkę! (1)

    Zamiast robić przejazdy z Wrzeszcza do Myśliwskiej i naa południe!

    • 7 29

    • Oho, mogłeś wybrać Wrzeszcz a nie Szadółki Zdrój!

      • 8 2

  • (2)

    Czy NDI wygral przetarg?

    • 4 5

    • Tak (1)

      • 1 2

      • a z kim?

        • 1 1

  • prawdą jest że

    Port Gdański rozbodywywuje i modernizuje się od lat . Zasługą pisu jest to ze na razie nie przeszkadza .

    • 20 10

  • Nowa bulonska

    Tyle kosztuje nowa droga ? Chyba utrzymanie ich samochodów jeżdżą za nasze pieniądza zamiast inwestować to w tą drogę! A w ogóle szału i tak nie będzie bo ludzie chyba nie wiedzą że ta jezdnia Nowa Błońska nie będzie drogo dwupasmowa i takie koszta ???

    • 3 10

  • Port w Gdyni mozna juz zaorac (1)

    Szczur bedzie mogl sprzedac port pod deweloperke, zeby spłacać wirtualne lotnisko za 100 baniek. Dubaj Polnocy wita!

    • 29 7

    • Oj tam oj tam 70% którzy głosowali na szczurka

      Kupi sobie Na tych terenach mieszkanie ,,;)

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane