- 1 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (10 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (265 opinii)
- 4 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (131 opinii)
- 5 Bon energetyczny powinien być wyższy (22 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
Wybrano nowy zarząd gdyńskiego portu
Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia wybrała władze spółki. W trzyosobowym gremium znaleźli się dotychczasowi członkowie zarządu. Funkcję prezesa nadal pełnić będzie Janusz Jarosiński. Wiceprezesami będą - Walery Tankiewicz, ds. infrastruktury i Krystyna Szambelańczyk, ds. zarządzania finansami.
Janusz Jarosiński od listopada 1999 r. nieprzerwanie pełni funkcję prezesa lub wiceprezesa zarządu ZMPG SA. Walery Tankiewicz jest członkiem zarządu od 2000 roku, funkcję wiceprezesa będzie pełnić już drugą kadencję, tak samo jak Krystyna Szambelańczyk.
Przez najbliższe trzy lata w gdyńskim porcie zostanie zainwestowanych prawie 500 mln zł. Szczególnie istotna jest przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego. - W najbliższej przyszłości to nabrzeże będzie istotnym składnikiem, mamy plany inwestycyjne związane ze śrutami - mówi Jarosiński. - Chcemy wybudować tam magazyn paszowy. W tej sprawie jesteśmy w fazie projektowania, ale zaraz za tym pójdzie realizacja.
Kolejna inwestycja dotyczy Nabrzeża Śląskiego. - Tam też obsługiwane są statki z węglem. Z kolei w styczniu podpisaliśmy umowę z Mostostalem dotyczącą rozbudowy terminalu ro-ro II etap - dodaje Jarosiński. - W pierwszym etapie oddaliśmy do użytku podwójną rampę ro-ro. Dzięki tej inwestycji mamy połączenie pasażersko-towarowe z Helsinkami i dalej do Rostoku.
Rok 2010 przyniósł ożywienie w gospodarce morskiej. Obroty ładunkowe w gdyńskim porcie osiągnęły 14,7 mln ton, co oznacza, że przeładunki wzrosły o 11,1 proc. w stosunku do 2009 roku. Według wstępnej wersji sprawozdania finansowego (przed weryfikacją przez biegłego rewidenta) - ubiegły rok Zarząd Morskiego Portu Gdynia zakończył zyskiem netto w wysokości 43,3 mln zł, co jest drugim wynikiem w historii spółki. Przewidywany przez spółkę zysk netto na koniec 2011 r. to 26,4 mln zł (bez uwzględnienia efektów finansowych prywatyzacji Morskiego Terminalu Masowego Gdynia).
Miejsca
Opinie (30)
-
2011-04-28 18:03
co z nabrzezem indyjskim?
stare magazyny sa burzone
- 2 0
-
2011-04-28 18:03
BRAWO MOJE MIASTO
Brawo dla Gdynii , odjechali od Gdańska o 15 lat - tam jest dalej komuna nawet DCT nie ma dojazdu
- 2 5
-
2011-04-28 20:38
NO !- MENAGERY - PODAJTA ILOŚĆ TON PRZEŁADOWANYCH W GDYŃSKIM PORCIE W LATACH 70-TYCH A OBECNIE .JEŻELI WIECIE TO SPALCIE SIĘ ZE WSTYDU !!!
- 1 3
-
2011-04-28 22:01
zazdrość lub brak kompetencji (1)
narzekacie a Port uzyskał drugi w historii wynik finansowy!
43 mln zł samo się nie zrealizuje!- 2 4
-
2011-05-03 11:59
a ile mial by zysku gdyby na prawde funkcjonowal ...
... np tak jak ROSTOK ... bo te 40 mln w stosunku do mozliwosci to naprawde niewiele ...
- 0 0
-
2011-04-29 05:42
?????
POZMIENIAĆ TO DZIADOSTWO -MŁODYCH DAĆ NACHAPALI SIĘ JUŻ ...
- 1 3
-
2011-04-29 06:24
Portowa przyszłość to tylko Gdańsk
Gdynia ze swoimi płytkimi,wąskimi kanalikami nie ma szans,skazana jest na marginalizację.
- 1 3
-
2011-05-03 11:34
gdzie sa ludzie - firmy z tamtych lat ...
ten zapal i 8 tysieczna zaloga. ten zgielk i ruch statkow. metaliczne dzwieki w miescie z morza i ... budowanych i przeladowywanych statkow.(pewnie u sasiadow na zachodzie i wschodzie). ludzie ... gdzie jest plo, dalmor itd ... obudzcie sie ... bo Wasze Dzieci beda "zebrac" u "sasiadow" a gdynia nie bedzie dla wszystkich gdynian tylko dla "szczesliwcow z 1989" ktorzy "sie spelnili ..."
- 0 1
-
2011-05-03 18:54
megaportowiec
zarząd ten sam - w mediach port stoi świetnie tylko ludzie zarabiają jak dziady oprócz kadry kierowniczej i innych co umieją się ślizgać
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.