• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt za 500 mln zł

Wioletta Kakowska-Mehring
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding. Trzy takie promy zbuduje Remontowa Shipbuilding.

Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę trzech promów - podał kanadyjski armator BC Ferries. O ten kontrakt wart 165 mln dolarów, czyli ponad 500 mln zł walczyły stocznie z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii.


Czy przemysł stoczniowy w Polsce to jeszcze opłacalny biznes?


Pierwszy prom ma być gotowy w sierpniu 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a ostatni w lutym 2017 roku. Jednostki o długości 105 metrów każda będą mogły przewieźć 145 pojazdów i 600 pasażerów. Będą to promy napędzane alternatywnie LNG lub dieslem.

Czytaj też: Dwie trójmiejskie stocznie walczą o wielomilionowy kontrakt

O ten kontrakt starały się jeszcze cztery inne stocznie - z Kanady, Turcji, Niemiec i Norwegii. Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu. Decyzja ta wzbudziła emocje w Kanadzie. Zarzucono armatorowi, że nie wspiera rodzimej stoczni, tylko wybiera wariant tańszy. - Umowa będzie "karmić gospodarki" z innego kraju - powiedział George MacPherson, prezes Stoczni General Workers gazecie The Vancouver Sun. Zarzuty odpiera BC Ferries i tłumaczy, że decydujące były inne względy, m.in. jakość i terminowość.

Spółki wchodzące w skład Remontowa Holding mają bardzo duże doświadczenie w budowie promów zaliczanych do grupy określanej mianem "green ships" (zielone statki). W 2010 roku GSR została jednym ze zwycięzców nagród Green Ship Technology Awards. Nagrodę za "Ekologiczny Statek Roku" przyznano GSR za dwustronny prom fiordowy "Moldefjord", jednostkę otwierającą pierwszą w polskich stoczniach serię promów napędzanych czystym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny. Budowana ona była przez Stocznię Północną SA (obecnie Remontowa Shipbuilding) na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowej SA dla armatora Fjord1 Møre og Romsdal Fylkesbåtar z Norwegii.

Pod koniec 2013 roku Remontowa Shipbuilding opuścił pierwszy z serii, dwustronny prom pasażersko-samochodowy. Natomiast w połowie 2013 roku zwodowany został szósty statek z serii ekologicznych promów gazowych. W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Ostatnio Remontowa Shipbuilding zbudowała ekologiczny prom na zamówienie duńskiej gminy Samsø. Jednostka o długości 100 m i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych budowanych w Remontowa Shipbuilding.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • I jak wam oponiarze z Gdańskiej ? (9)

    Gratulacje Remontowa, gratulacje Piotr Soyka.

    • 172 113

    • hmm (2)

      Proponuję nauczyć się czytać :" Jednak kanadyjski przewoźnik promowy, największy w Ameryce Północnej i drugi na świecie wybrał ofertę gdańskiego zakładu."
      Są dwie stocznie remontowe w trójmieście : w Gdańsku i Gdyni.

      • 2 26

      • Chodzi o związkowców i prezesików z partyjnego nadania z stoczni Gdańkiej.

        Nie o to w jakim mieście znajduje się stocznia. ;)

        A Remontowa jest dokładnym przykładem, że firma prywatna, w którą urzędasy się nie wtrącają doskonale może sobie dawać radę, podczas gdy to co państwowe, lub na państwowym garnuszku (czyli prywata do której my dopłacamy) ledwo zipią.

        • 45 9

      • oj Ewa....nie skumałaś tekstu

        • 15 0

    • Śmialiście się z Remontowej a potem sami staliście pod bramą GSR z podaniem o pracę. Solidarność was oszukała a teraz w sejmie siedzi!!!

      • 36 5

    • oby arp się do nich nie dorwalo bo będą mieli pozamiatane

      • 15 0

    • Guzikiewicza Karola `Oponę` na taczce wywieżć ze stoczni!!!!!!!!!!!

      `Kartofel` i tak nie zrobi z ciebie posła !!!!!!!!!!!!!!!

      • 13 4

    • (2)

      Widzę że jesteś mocno w temacie,więc zapewne doskonale wiesz ile zarabia w GSR taki zwykły nie oponiarz.
      Praca dla pracy.
      Soyka to chyba ten pan co na opcjach walutowych umoczył ładnych parę baniek,jak mniemam za to te brawa.

      • 17 12

      • (1)

        a co ty wiesz o opcjach ?

        • 16 3

        • cięta riposta godna leminga.

          • 4 2

  • Gratuluję, oby tak dalej. RSB niestety mocno zdystansował GSR pod każdym względem. (5)

    W artykule nie ma nic o tym czyj jest projekt? Proszę o uzupełnienie.

    • 64 13

    • Obie są w tym samym holdingu. Jak sama nazwa wskazuje RSB buduje a GSR remontuje, więc porównywanie z lekka bez sensu.
      A gratulacje należą się i tak :-)

      • 27 2

    • Uzupełnienie (3)

      Projekt pewnie będzie robić RMD&C czyli generalnie synonim porażki...

      • 9 10

      • Dziękuje za uzupełnienie informacji. RMDC raczej znane jest z tego (2)

        ze jako jedyne biuro jest w stanie sprostać najbardziej skomplikowanym projektom.

        • 13 6

        • Czyli jakim? Prosimy o przykład... (1)

          • 0 1

          • ESPADON - tzw drillship projektowany od deski do deski dla Brazylii.

            Nie trudźcie się malkontenci, znając temat od zewnątrz możecie się tylko ośmieszyć. Problem polega na wierze, że obce jest dobre bo jest obce, a nasze jest złe bo jest nasze. Jak ten sam pracownik projektuje w polskim biurze to jest to słaby projekt, ale jak przejdzie do zachodniej konkurencji i zachodnie biuro wydaje projekt to już jest high quality top class.

            • 8 0

  • REMONTOWA !!! (2)

    REMONTOWA jest " the best" - niech jej tylko "Mars" za pieniądze państwowe
    Nie przeszkadza a. będzie dla nas praca i premie .

    Stoczniowiec

    • 91 66

    • a co na to MARS

      No wlasnie co na to fundusz Mars ten ktory buduje panstwowy holding na wzor holdingu remontowa? Ci ludzie z Marsa wydali setki milionow zlotych a efektow zadnych gdyby to byly pieniadze z ich kieszeni to bylby ich problem lecz pieniadze wydawane przez Mars to pieniadze panstwowe. Jedyne co udaje sie Marsowi to PR tutaj np. opowiadaja bzdury o budowie okretow podwodnych o wiezach wiatrowych itd.itd. Obecnie rozgladaja sie by uciec od odpowiedzialnosci do grupy zbrojeniowej. Dobrze ze niedlugo wybory to wreszci e dobiora sie im do pupy .

      • 13 2

    • marsjanie beda przeszkadzać bo nie moga pogodzic się z porazką. zdają sobie sprawe że w przypadku gdy wybory wygra inna partia i zmienia się rządy w Polsce to zostana oni rozliczeni z pieniędzy jakie wzieli z kasy panstwa polskiego i je zmarnowali i nie chodzi tu o jakąs zemste czy odwet lecz o ukaranie winnych marnotrawstwa.

      • 2 3

  • Nowe promy (2)

    więcej o projekcie jest na PromySkat

    • 17 6

    • ty naprawde masz na imie Dimon ?:) (1)

      • 1 3

      • A Ty naprawdę nie masz wcale na imię? :)

        • 12 3

  • Pozdro dla nadgodzinowcow (7)

    i znowu nadgodziny...sobota, niedziela....kupie sobie 5 letniego volkswagena albo 8letnie audi ....heheh ..... a ja tymczasem sobote spedze na kajakach z rodzinka a niedziele na spacerze :-)

    • 16 67

    • Zazdrościsz czy się żalisz ?

      • 5 4

    • jak jesteś na kajakach z rodzinką to co tu robi Twój wpis przecież masz wolne? (5)

      • 3 2

      • noo jestem po weekendzie ciesze sie ze sa wpisy to oznacza zainteresowanie. (4)

        noo jestem po weekendzie ciesze sie ze sa wpisy to oznacza zainteresowanie. No coz weekend udany skzoda ze krotki...czas wrocic do pracy , ale tylko do piatku a pozniej :-) znowu FUN.
        Nie widze radosci w waszych wpisach a szkoda zadnej rpzyjemnosci z nadgodzin?

        • 2 0

        • Tak się jakoś składa, że pracuję w Holdingu Remontowej i weekendy generalnie spędzam w wybrany przez siebie sposób. (3)

          Zdarza mi się, ale ostatnio w weekend pracowałem w maju. Mamy mnóstwo pracy i to jest wg mnie powód do zadowolenia, a nie składania reklamacji. Nie wiem co masz za satysfakcje ze swojego trolowania? Najwidoczniej chcesz pokazać, że masz się świetnie, a inni muszą przymusowo pracować, ale zapewniam Cię, że jest to jedynie twój Twojej wyobraźni. Pewnie robisz dla jakiegoś obcego koncernu i to Cię napawa dumą, ale wiedz, że te obce kapitały mają Ciebie za frajera, bo Ty wypracowujesz im zysk po to, żeby ich rodacy mogli pracować po 37,5 godziny w tygodniu i byli lepiej zarobieni od Ciebie, a jak przyjdą złe czasy to Cię odpalą bez zmrużenia oka, medalu nie dostaniesz. A swoim dzieciom nie pozostawisz żadnego dziedzictwa jakim jest np Holding Remontowej. Pozdrawiam Cię przeszczęśliwy.

          • 2 2

          • jakis komunista z Ciebie? medal chcesz za prace otrzymywac?? (2)

            Komunistaz Ciebie? Orderami chcesz prace wynagradzać?

            • 0 0

            • Ala choć nie chce mi się wierzyć, ale jak bym nie kombinował to zawsze wychodzi na to że Ty do mnie piszesz. (1)

              Żeby się nie rozwijać za długo, moja rada: naucz się czytać, ze zrozumieniem. Zanim coś powierz przeczytaj wpis kilkukrotnie, nikt Tobie czasu nie odmierza, później przejdź do etapu refleksja i wnioski, a następnie się nimi podziel. Chyba, że rozumienie całej treści u Ciebie jest jednoznaczne z własną interpretacją jednego zdania? Jeden argument przynajmniej na początek. Zapraszam.

              • 0 0

              • miało być "powiesz"

                • 0 0

  • I handlowiec 1% z wartości? (1)

    Też bym mógł tak robić:)

    • 5 11

    • to rób

      j.w.

      • 3 2

  • kontrakt jest, kasa jest, a podwyżki ? (29)

    kiedy powyżki w RMDC ???

    • 38 17

    • Podwyżki będę po poprawie jakości i terminowosci dostaw dokumentacji. Wszystko w waszych rękach. (19)

      • 13 3

      • Chyba Wam się firmowy Intranet wychrzanił - przekleja wpisy na forum trojmiasto.pl. Wezwijcie informatyka.

        • 5 2

      • Nie wiesz o czym piszesz (4)

        Za takie godziny i ciągły wyścig za terminami ustalanymi bezsensu i od początku nierealnymi to ta dokumentacja jest i tak na bardzo wysokim poziomie. Bzdury piszesz nie wiesz właściwie jaka jest w RMDC sytuacja. Młodzi ludzie odchodzą bo nie chcą tak pracować i gdzie indziej lepiej płacą. Starymi emerytami nie da sie na dłuższą metę realizować tak wspaniałych projektów, Zgaduje że jesteś jakimś menagerem albo koordynatorem którego praca tak naprawdę nic nie wnosi do projektu poza zamieszaniem

        • 5 3

        • a wcześniej.. (1)

          .. ta połowa i jeszcze więcej pracowała w Stoczni Gdańsk za czasów świetności Polskiego przemysły okrętowego, tak więc nie podniecaj się tak Remontówką, bo 90% ludzi z branży wychowało się i nauczyło zawodu w Stoczni Gdańskiej na która tak teraz wszyscy plują....

          • 4 3

          • ...

            • 0 0

        • (1)

          Ci managerowie i koordynatorzy wiedzą więcej niż 3/4 waszych konstruktorów.
          A komentujący zapewne nie raz i nie dwa siedział z oczami spuszczonymi na buciki przed koordynatorami ..
          Zamiast komentować weźcie się do pracy u podstaw...

          • 2 5

          • Masz kompleksy człowieku i zaniżoną samoocenę Prawda jest taka że w tym kraju nikt nie docenia tych co wymyślają coś od podstaw, tylko chwali się handlowców menagerków i innych pajaców. A technologie i myśl techniczną kopiuje się tak jak mp3 filmy itd. Inżynier zarabia jak robotnik. A wszystko sprowadza się z zachodu.
            Pomyśl nad tym jak będziesz się zastanawiał czemu w polsce nikt nie projektuje samochodów sprzętu elektronicznego i dlaczego zarabiasz mniej niż na zachodzie.

            • 5 3

      • terminowości dostaw dokumentacji... (12)

        Pajacu z choinki się urwałeś !?

        dopóki w rmdc nie będzie szacunku dla inz. "z góry" dopoty będzie jak jest

        • 6 1

        • (11)

          Szacunek nalezy się osobom które wykonują swoją pracę poprawnie - a nie partaczom .
          Poza tym nie tytułujcie się inżynierami - bo do nich to wam daleko w większości. Jesteście tylko poganiaczami myszek i kreślarzami . Inżynierów macie może z 10 na 200.

          • 3 7

          • w kazdej innej firmie sie nudziłem (1)

            tylko w ned (teraz rmdc) pracowało się uczciwie...a najbardziej to się w VIKU wynudziłem, fakt, że za niezłe pieniądze ;).

            • 3 1

            • a w konremie

              • 0 0

          • :D (8)

            to powiedz kolego gdzie ci wszyscy wspaniali inzynierowie tacy jak ty pracuja? jakie projekty robia? zazdrosc cie zzera od od piet po czubek nosa, ze nie mozesz poganiac swojej myszki na takich projektach jakie robi rmdc czy z natury opluwasz wszystkich dookola?

            • 1 3

            • Porównaj SALT i RMDC (3)

              i ich portfolio realizowanych projektów (nie mylić z projektami zrobionymi na półkę których nikt nie kupił..) .

              • 2 0

              • Porównanie kapkę nietrafione (2)

                Porównujesz biuro, które jest przybudówką norweskiej centrali (i jest u nas z racji taniości siły roboczej przy względnie dobrym wykształceniu. Zresztą kontrakty zdobywa im raczej Norwegia, a nie gdyńska filia) z biurem w polskim holdingu stoczniowym, którego pierwszym celem jest obsługa projektów stoczni z grupy, a dopiero później w miarę wolnych mocy przerobowych opracowywanie projektów na zewnątrz.

                No ale dobra, porównując realizowane projekty podawane na ich stronach internetowych. SALT ma 8 statków offshorowych (bez rozróżnienia, czy projektowanych w Gdyni, czy w Norwegii) na pierwszy rzut oka wyglądających podobnie, a różniących się pewnie tylko wyposażeniem i przeznaczeniem.
                RMDC za to ma 7 (wszystkie tworzone w Gdańsku) jednostek w szerokim wachlarzu typów - od statku wiertniczego, poprzez polarne kontenerowce różnych rozmiarów, promy z napędem gazowym, kablowiec po niszczyciel min. Na moje to lepsze portfolio ma gdańska spółka.

                • 4 2

              • Wszystko fajnie

                Szkoda że nie ma to odbicia w płacach w RMDC . Wielu doświadczonych ludzi odeszło i pomnaża kapitał u norwega.

                • 5 0

              • Profesorze ...

                Drilship - robicie PR na podstawie obcego PT
                Kablowiec - robicie PR na podstawie obcego PT

                3 typy kontenerowców - każdy z bublami dokumentacji i opóźnieniami że nie ma sie czym chwalić

                Niszczyciel min - hmm zobaczymy efekt

                Prom SAMSO - buble buble i buble .... nie ma sie czym chwalić

                Zróbcie wreszcie jakiś skomplikowany statek od podstaw - zaczynając od konceptu i sprzedajcie go armatorowi.. Taka sztuka nie udała się wam od czasów NED.

                • 1 1

            • mmc (3)

              gdzie? w mmc ship design, gdynia - polska. portfolio bogate, kompletne projekty od technicznego do roboczego. ponad 50 jednostek zbudowanych na calym swiecie, w polnocnej w ostatnich latach kilkanascie.

              • 4 0

              • jeden psv w kilku mutacjach, plus jakięs drobiazgi, porónywanie mmc (skondinnąd dobrego biura do rmdc to jak porównywanie... (1)

                ...zresztą mniejsza z tym

                • 1 1

              • banda czubow rywalizujaca miedzy soba...

                chyba jakies zakompleksienie w waszych pustych glowach siedzi... na wzajem na forum wykazujac kto gorszy kto lepszy , jak gimbusy :-)

                • 3 3

              • MMC

                Dokładnie - biuro w liczbie 1/10 ludzi RMDC a przerabia więcej projektów na raz z lepszym skutkiem..

                • 2 2

    • (5)

      Jakie podwyżki dla kogo ????
      Za zwalony projekt LNG na Samso gdzie konstruktor pomylił odlot z dolotem i połowa systemu paliwowego, zęzowego, chłodzenia praktycznie do wywalenia i na nowo do położenia.
      Na sterowanie zaworami LNG do dziś nie dostałem rysunku a system zdany na gębę DNV .... nie do pomyślenia. Kostruktor przyjdzie na statek zrobi zdjęcia i na podstawie ich zrobi 'rysunek', kompletna parodia.

      • 5 4

      • :-) (3)

        ehehhe ....ten co się nie myli odezwal:-) ... twoja opinia pokazuje rzeczywista atmosferę w stoczni, zamiast wspolpracowac i się wspierać to jeden drugiego w bambucho na kasie najlepiej by zrobil...dobrze ze się z tego cyrku dawno wyniosłem:-)

        • 4 2

        • (2)

          jaką rzeczywistą?
          gdzie biuro projektowe a gdzie zwykły szary pracownik stoczni, kompletnie ma się nijak

          tyu
          ale nie zdjęcia wykonanej już instalacji ... co jest częstą normą

          • 2 0

          • Wszyscy jedziemy na tym samym wózku. (1)

            Ten sam mityczny robiący same błędy konstruktor jest nagle wychwalany pod niebiosa, gdy trzeba ratować sytuację wymyślając i zatwierdzając u klasyfikatora rozwiązanie poprawiające coś, co błędnie wykonała produkcja. Więc nie wytykajmy sobie wzajemnie błędów, bo to ślepa uliczka, która tylko nakręca spiralę wzajemnej nieufności. Obie strony popełniają błędy i w interesie wszystkich jest, żeby je szybko i bezboleśnie poprawić, więc współpracujmy, a nie rzucamy sobie kłody pod nogi...

            • 8 1

            • Ile razy było tak że produkcja zrobi to konstruktor przyklepie aby było dobrze ...
              Zgadza się jedziemy na tym samym wózku, tylko jak się zbliżają terminy oddania systemu dla klasyfikatora / armatora to wtedy trwoga ... bo dokumentacji nie ma.

              • 2 0

      • rys

        a na podstawie czego chcesz robic rysunek jak nie insepkcji na jednostce czy dokumentacji?? jakiegos przekazu z kosmosu?

        • 2 3

    • Prawda jest taka ze RMDC to najlepsze biuro projektowe w kraju, jedno z najlepszych w Europie. (2)

      W Polsce to generuje zazdrość i zawiść w
      wokół. To biuro ma ogromna przyszłość przed sobą.

      Błędy popełniają wszyscy, tylko prymitywy tego nie rozumieją. W Polsce nie ma szacunku dla myśli - to pozostałość komunistyczna, której odbiciem sa wpisy na tym forum.

      • 6 2

      • (1)

        Perspektywa dla biura jest, ale tylko, jeżeli Zarząd zmieni podejście do pracowników. Obecnie to tylko wykłócanie się i rzucenie wypowiedzenia na stół powoduje, że zaczynają się zastanawiać, że może jednak warto by docenić doświadczonego, sprawdzonego pracownika. A i to nie zawsze.

        Bo w tym momencie, gdy młodzi uciekają po max pół roku, a starsi wykruszają się na emeryturę to mając nawet najlepiej podpisane kontakty firma daleko nie zajedzie - pula osób do wypożyczenia z innych biur nie jest bez dna...

        • 15 0

        • Zarząd musi odejść

          jw

          • 2 0

  • Każde przedsiębiorstwo można wyciągnąć na prostą.

    Wystarczy na początek dać kopa mdarmozjadom ze związków zawodowych.

    • 32 18

  • i takie informacje ludzie czytać

    Brawo stocznia remontowa. Gratuluje!

    • 40 16

  • To trzeba teraz tylko jeszcze zrobic Andrzeja Jaworskiego prezesem tej stoczni i bankructwo jest pewne tak jak w Stoczni (2)

    Gdanskiej....A pozniej zaglosowac zeby zostal prezydentem Gdanska to i Gdansk oglosi upadlosc!

    • 49 12

    • Chyba w Gdańsku nie ma głupiego... (1)

      ... co zagłosowałby na Jaworskiego !!!

      • 18 3

      • dobre......

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane