• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Gdyni wpłynął największy kontenerowiec w historii portu

VIK
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton. Krystal to kontenerowiec o pojemność 5762 TEU (jednostka pojemności równoważna objętości kontenera dwudziestostopowego), czyli prawie 73 tys. ton.

Do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego BCT wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec. MSC Krystal o pojemności 5 762 TEU jest zaliczany do kategorii dużych jednostek - ma 277,3 m długości i 40 m szerokości. Zawinięcie tak dużej jednostki do BCT było możliwe m.in. dzięki pogłębieniu portu do 13,5 m, które zostało zakończone na początku 2011 r.


W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

Gdynia jest stałym przystankiem statków MSC między niemieckim portem w Bremerhaven a litewską Kłajpedą. W kolejnych tygodniach spodziewane są zawinięcia równie dużych jednostek tego armatora. W dalszy rejs Krystal wyruszy już wieczorem 19 stycznia.

- MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu BCT. - Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z zarządem portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu i trzykrotnie większe.
VIK

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • łódka na miarę PR gdyni (11)

    he he
    w Gdańsku na takie kajaczki nkt nie zwraca uwagi, tam do portu wpływają po prostu Statki

    • 66 95

    • no i dlatego w gdańsku sledziem nie rąbie... (6)

      • 19 17

      • do Gdańsk jak statek wpływa to się cofka w Wiśle robi aż do Grudziądza (5)

        • 32 15

        • COFKA (1)

          ALE MASZ POJĘCIE AŻ SIĘ ŚMIAĆ NIE CHCE , ALE PEWNIE NIE BYŁEŚ NIGDY NA DCT TO I SKĄD MASZ WIEDZIEĆ I NIE WIDZIAŁES NAPRAWDE DUŻEGO KONTENEROWCA CZY TANKOWCA

          • 9 6

          • Ale z pewnością widział debilne wpisy zakompleksionych dzieciaków.

            Moje podwórko jest najlepsze, bo u ciebie do piaskownicy parchate koty sikają!!!

            • 7 0

        • jak do Gdańska statek wpływa to wszyscy mają cofke (2)

          • 14 6

          • (1)

            Nawet w Gdyni

            • 8 2

            • Szczególnie wydział propagandy z Joanną na czele :D

              • 12 1

    • taaa. i terminal rozładowuje je przez trzy dni.

      • 10 7

    • dlatego nie powinni pisać NIC o wszystkim co mniejsze niż w gdańsku (1)

      szczególnie o tępocie społecznej bo tam jest największa.... Masz przecież swój dział gdański - KORKI oraz DZIAŁ NIEZADOWOLONYCH Z ŻYCIA.

      • 13 12

      • rewelacyjna odpowiedź...

        ...naprawdę rewelacyjna

        • 5 7

    • jesteś niczym najsłodsza część kapusty

      • 2 0

  • Prosze Pana Redaktora, jak Pan to przeliczył, że 5762 TEU (jednostka objetosci) (7)

    to 73000 ton (jednostka wagi) ???

    • 28 2

    • wykształciuch jakiś jak mój Brajan

      wykształciuch jakiś jak mój Brajan

      • 2 2

    • Istnieje norma... (3)

      ...określająca ładowność (czyli masę towaru załadowanego) kontenerów, w tym i 20-stopowych

      • 2 1

      • czy ta norma to niby prawie 12669 kg / 20' ?? (2)

        mozesz podac zrodlo tej normy?

        • 1 1

        • (1)

          20' HW maja ladownosc okolo 28t

          • 1 2

          • minusuja Ci, ktorzy nie wiedza jak wyglada kontener ani statek

            • 1 0

    • Pani AndŻeliko (1)

      nie znasz sie to sie nie wypowiadaj bo wstyd sobie robisz .

      • 2 2

      • to moze łaskawie , jako ekspert, wypowiesz się Pan

        i nam wyjaśnisz ?

        • 1 1

  • ale to nie Polski Statek (3)

    Polska Marynarka Handlowa już jest zlikwidowana. W Gdyni wszystko co dobre i morskie już upadło.

    • 31 13

    • zmień płyte dziadek

      i przestań jęczeć

      • 3 1

    • A w jakim europejskim porcie wpływają wielkie statki pod własną banderą?

      (Akurat na Cyprze nie wpływają).
      Bardziej przeraża mnie demontaż polskiej Marynarki Wojennej. Morski kraj niemal 40-milionowy, a na złomie pływa, którego połowa dobijała do wieku emerytalnego już w momencie obejmowania go z zachodniego demobilu.

      • 0 0

    • upadek floty

      a do portu zawijają samoloty

      • 0 0

  • 277 m i elegancko (10)

    Gdańsk 400m i każdy zna swoje miejsce w szeregu.
    Długość tych statków dokładnie odzwierciedla możliwości i rangę tych dwóch miast.

    • 51 54

    • ho ho ho... jak to w Gdyni był najwiekszy polski terminal to nie byliście tacy mądrzy :D (3)

      • 20 5

      • No może nie byliśmy ale teraz jesteśmy, żyjemy teraźniejszością a nie przeszłością. (2)

        Sprawiedliwości stało się zadość, tak jak kopiowaliście pomysły Gdańska i woleliście obsługiwać statki po kosztach byle tylko do Gdańska nie wpłyneły, tak oto sprawiedliwości staje się zadość.

        • 7 10

        • tylko że na jakąś tam waszą konkurencje trzeba było czekać jedynie 30 lat...

          • 4 1

        • Nie długo pojedynki na Lotniska :P

          • 5 0

    • (2)

      w Gdyni rozładunek / załadunek zajmuje 2-3 dni i kontenery są wydawane na bierząco, a w Gdańsku, nie dosć, ze 4 dni, to jeszcze kontenery mozna podejmować, po wyładunku / załadunku całego statku. No i stawki portowe... w Gdańsku jakaś masakra

      • 15 9

      • Jak dobrze, że klientom naszego portu to wcale nie przeszkadza a jak ty masz z tym problem (1)

        i jesteś kompleks ułomności bo inaczej tej argumentacji nazwać nie można to już twój problem :)

        • 3 9

        • Ja jestem klientem zarówno DCT, gdyńskiego BCT i GCT, oraz gdańskiego GTK

          I jak kolego napisał wyżej, DCT to jest masakra. W trakcie obsługi oceanicznego Maerska obsługa lądowa jest praktycznie niemożliwa. Stawki DCT i co gorsza podejście do klienta jest masakryczne. Swoim aktualnym podejściem przebijają najgorszą butę i zadufanie w sobie BCT. Na szczęście nic nie trwa wiecznie i wierzę, że któregoś pięknego dnia ich polityka zaowocuje odejściem ich dotychczasowych klientów.

          Pozdrowienia dla GCT i GTK :)

          • 18 6

    • i jest odwrotnie proponcjonalna do IQ tępaczka z pierwszego postu

      • 0 1

    • jasne - długość przyrodzenia najlepiej

      skończcie z tą walką gdańsk - gdynia!

      • 5 1

    • A kto powiedział, że maksymalna dłuigośc statku w porcie

      ma odzwierciedlać "rangę miasta"? Przez ostatnie kilkadziesiąt lat nie odzwierciedlała i nikt jakoś szat z tego powodu nie rwał.
      Następny przykład trójmiejskiej napinki. Jeszcze od nich popękacie.

      Rozumiem, że to oznacza zielone światło na lotnicze czartery w Gdyni? W końcu to samoloty mniejsze od liniowców.

      • 0 0

  • W Porcie Północnym (1)

    w Gdańsku ostatnio był większy !

    • 33 10

    • A w Szanghaju jeszcze większy!

      To jest artykuł o porcie w Gdyni (informuję, bo najwyraźniej go nie czytałeś).

      • 1 0

  • a w Gdańsku stoi aktualnie Edith Maersk o długości 398 m i ładowności 11 tys TEU (3)

    • 54 6

    • 15000 (1)

      • 10 2

      • 100000000000000000000

        • 7 3

    • a w elblągu leca właśnie mewy w kierunku kanału

      • 28 0

  • Gdynia rozwija się planowo i coraz większe kolosy do nas przypływają a to dopiero początek odbudowy potęgi morskiej Gdyni (7)

    • 32 35

    • Musicie najpierw pogłębić sobie port.

      • 6 1

    • Problem jest jeden Gdynia nie ma praktycznie możliwości powiększenia portu (1)

      • 11 3

      • będą budowac nowy port.

        • 1 1

    • kolosy??? (2)

      • 3 1

      • gdyńskie giganty

        • 5 0

      • Chodziło o gdyńskie "Kolosy", które wpływają do Gdyni regularnie każdego roku

        w okolicach lutego-marca.

        • 2 0

    • Z całym szacunkiem, ale po "odzyskaniu" Gdańska

      "odbudowa potęgi Gdyni" nie wchodzi w grę. Czasy, gdy port gdyński był piątym największym w całej Europie, już nigdy nie wrócą, bo nie miałoby to ekonomicznych podstaw, a na powstanie Wolnego Miasta Gdyni (w którym nie obowiązywałyby ograniczenia Eurosojuzu i Bulandy) raczej bym nie liczył, he he.

      • 5 2

  • Ktoś wie o której ma wypłynąć? (2)

    Fajnie byłoby porobić kilka fotek :)

    • 6 6

    • nie wraca, zostaje , wsteczny zepsuty :D

      to jednarozowa akcja promocyjna rats gdynia

      • 5 10

    • zachowaj sobie klisze na oceaniki w DCT

      • 1 5

  • i to wszystko meble z IKEI (5)

    ponad 60% kontenerów ładowanych na statki w BCT to meble IKEA

    • 13 4

    • (4)

      IKEA ładuje się głównie na GCT, tak samo jak rozładowuje, spora część na DCT, i dopiero ochłay na BCT, pomyliło ci się z JYSKiem, ci preferują BCT i DCT

      • 3 3

      • ciekawe czemu Jysk w gdyni, (3)

        przecież siedzibę ogólnopolską mają w gdańśku, we wrzeszczu (Top meble)

        • 3 1

        • baran

          • 1 0

        • (1)

          a jak ktos ma siedzibe w Zakopanem, to co wtedy? Tam jeszcze nie ma terminala kontenerowego...

          • 3 0

          • Niestety, z Zakopanego (tak, jak i z Górnego Śląska) "bliżej im"

            do terminali w Hamburgu.

            • 1 0

  • dct (6)

    w dct od kwietnia takie dwa będą codziennie...

    wielkie mi cooooooooooo buahahah

    dct najlepszeeeeeeeeeeeeeee

    śledzie nie macie szanssssss

    • 18 27

    • (1)

      2 w tygodniu a nie dziennie......

      • 3 0

      • dct

        kretyn z ciebie

        • 4 1

    • w dogonieniu waszej tepoty społecznej nie mamy

      zwłaszcza że prowadzicie i że to wcale nie jest wyścig tylko realne dane :)

      • 5 1

    • Czekam z niecierpliwością jak je ustawią przy nabrzeżu

      Jak dołączy do DCT alians G6, to DCT w ogóle przestanie obsługiwać samochody. Maersk będzie miał pierwszeństwo i to ze swoimi dodatkowymi 2 feederami. Dla G6 zostanie okienko od niedzieli do wtorku.

      Ciekawe co kolega powie na nowatorską, świetną i tanią usługę oferowaną przez DCT, dającą możliwość podjęcia kontenera importowego przed zakończeniem operacji rozładunkowych/załadunkowych na statku, z którego kontener pochodzi. Jeżeli zgłosi się taki zamiar wcześniej niż 24 godziny przed wejście statku, stawka to jedyne promocyjne EUR 150 za kontener!!! (w czasie krótszym niż na 24h przed wejście, stawka wynosi EUR 250 za kontener) Na każdym innym terminalu kontener można podjąć już w momencie po wyładunku ze statku. Ale nie tutaj. Tutaj to jest ekskluzywna i wyjątkowa usługa, pokazujące dbałość o klienta.

      Ich bezczelność i chciwość nie zna granic

      • 9 4

    • bezdenna glupota

      a moj wujek zna karate i pokona dtc

      • 5 0

    • Ale osso chodzi?

      Do czego to odpowiedź?
      Czyżbyś nawet tytułu nie potrafił(a) przeczytać?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane