• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię

erka
7 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu. Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu.

Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.



W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.

- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.

Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.

DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.

Więcej o pomorskiej gospodarce oglądaj w programie Pomorska Kronika Biznesu

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (91) 3 zablokowane

  • Nie wierzę. (11)

    To chyba jakaś pomyłka. To Gdynia jest miastem z morza i marzeń i na pewno ma lepszy, atrakcyjniejszy port i większe przeładunki.

    • 17 52

    • (1)

      dobre sobie... port w gdyni nigdy nie mial wiekszych przeladunkow niz gdanski, no chyba ze byly jakies krotkie epizody, co innego w kontenerach ale to sie zmienilo jak widac

      • 19 6

      • sledziki zamiast minusowac sprawdzcie sobie w rocznikach statystycznych lub innych zrodlach przeladunki w polskich portach...

        • 5 5

    • gdynianie sa dumni z tego co mają (4)

      a nie z tego czego nie mają inni jak tępi gdańszczanie :D

      • 10 24

      • Gdyby nie tępi gdańszczanie, nie byłbyś gdynianinem kmiocie (3)

        • 6 3

        • (2)

          bo co? powstanie Gdyni nie miało zbyt wiele wspólnego z Gdańskiem. Do szkoły, "kmiocie".

          • 0 1

          • Prawa miejskie Gdynia uzyskała 10 lutego 1926 r. Impulsem do rozwoju miasta była budowa portu, który powstał w celu zapewnienia Polsce dostępu do morskich szlaków i bazy marynarki wojennej wobec niepewnej sytuacji w Wolnym Mieście Gdańsk . więc błaźnie zamilcz

            • 1 0

          • Ja pierdykam gdynianie nie znają nawet własnej historii. Co wy edukujecie się z gazetek magistratu?

            • 0 0

    • w dodatku jest największym i najpiękniejszym miastem na świecie (2)

      • 6 0

      • (1)

        ponadto wybudujemy najwiekszy port lotniczy swiata i ugruntujemy pozycje gdyni jakos swiatowej mekki turystycznej i centrum biznesu

        • 3 1

        • Buahaha padłem :D

          • 2 0

    • kkk

      sledzu chyba nie lałes dzisiaj

      • 4 1

  • brawo!

    teraz jeszcze oprocz linii z chin przydalaby sie jakas ze stanow..
    no i oby konkurencja miedzy naszymi miastami byla jak najbardziej zdrowa! :)

    • 27 3

  • :D (2)

    Zawsze Nad wami

    • 16 17

    • (1)

      Tak szczegolnie na mapie :)

      • 7 11

      • ale urrrrwał!

        ale to było dobre! ;-]

        • 0 0

  • brawo Gdańsk!~
    do zobaczenia 17.10 na T29

    • 17 10

  • a wystarczyło

    wrzucić 2 bieg hehe ;-)

    • 9 5

  • i co się Adamowicz pulta że Gdynia chce mieć swoje lotnisko..... (3)

    • 12 9

    • a widzisz gdyński baranku różnice (2)

      między inwestycją prywatnej firmy z inną prywatną firmą (gdyńskie terminale: jeden filipiński, drugi chiński) a moczeniem publicznych pieniędzy na lotniskowe fanaberie gryzonia w imię kompleksów wobec Gdańska.

      • 17 1

      • (1)

        kompleksów? jakich niby? to wy nam ciągle zazdroscicie. w sumie to nie wiadomo czego, bo Gdynia idzie w zupelnie innym kierunku - rozrywkowym.
        Przynajmniej nie buduje sobie "zabytków".

        • 0 1

        • Strategia miasta biznesu się nie sprawdziła, miasta kultury też nie, miasta turystycznego też nie, a teraz rozrywka?

          Czasy prosperity się skończyły, zostaliście w tyle, a wy dalej w chmurach.

          • 0 0

  • To straszne. Czy damy radę to przeżyć?....

    • 5 5

  • mam nadzieję że na trasie sucharskiego i obowdnicy płd jak już powstana będą bardzo czesto kontrole TIRów jak wczoraj w Gdyni

    • 18 2

  • Jak tylko zaczną wazyć tiry, ilość przełądunków spadnie w Gdańsku

    :)

    • 8 14

  • Gdańszczanie (5)

    Nie , żebym był przesadnie złośliwy, bo przecież po to zbudowali DCT, żeby przeałdunki robić. Ale każdy kontener wiecej na statku, to jeden tir wiecej na drogach Gdańska.
    A drogi do portu jak nie widać tak nie widać...

    • 11 14

    • buduje się obwodnica pd

      więc nie widać chyba z gdyni.
      Zresztą tiry przez gdynie przez 30 lat jeździły i jakoś żyjecie :)

      • 11 3

    • Niezbyt uważnie czytasz. Oprócz importu i eksportu na DCT obsługiwane sa ładunki tranzytowe (do Rosji i Finlandii) więc niekoniecznie te kontenery trafią na gdańskie drogi ...

      • 8 3

    • (2)

      do dct dochodzi bocznica kolejowa i czesc kontenerow jest wysylana koleja..

      • 10 3

      • zdecydowana większosc (1)

        • 3 1

        • tu bym dyskutował.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane