- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (46 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (25 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię
Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.
W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.
- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.
Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.
DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2010-10-07 13:52
Nie wierzę. (11)
To chyba jakaś pomyłka. To Gdynia jest miastem z morza i marzeń i na pewno ma lepszy, atrakcyjniejszy port i większe przeładunki.
- 17 52
-
2010-10-07 13:58
(1)
dobre sobie... port w gdyni nigdy nie mial wiekszych przeladunkow niz gdanski, no chyba ze byly jakies krotkie epizody, co innego w kontenerach ale to sie zmienilo jak widac
- 19 6
-
2010-10-07 20:21
sledziki zamiast minusowac sprawdzcie sobie w rocznikach statystycznych lub innych zrodlach przeladunki w polskich portach...
- 5 5
-
2010-10-07 14:33
gdynianie sa dumni z tego co mają (4)
a nie z tego czego nie mają inni jak tępi gdańszczanie :D
- 10 24
-
2010-10-07 23:00
Gdyby nie tępi gdańszczanie, nie byłbyś gdynianinem kmiocie (3)
- 6 3
-
2010-10-08 20:00
(2)
bo co? powstanie Gdyni nie miało zbyt wiele wspólnego z Gdańskiem. Do szkoły, "kmiocie".
- 0 1
-
2010-10-08 21:24
Prawa miejskie Gdynia uzyskała 10 lutego 1926 r. Impulsem do rozwoju miasta była budowa portu, który powstał w celu zapewnienia Polsce dostępu do morskich szlaków i bazy marynarki wojennej wobec niepewnej sytuacji w Wolnym Mieście Gdańsk . więc błaźnie zamilcz
- 1 0
-
2010-10-10 16:04
Ja pierdykam gdynianie nie znają nawet własnej historii. Co wy edukujecie się z gazetek magistratu?
- 0 0
-
2010-10-07 21:38
w dodatku jest największym i najpiękniejszym miastem na świecie (2)
- 6 0
-
2010-10-08 13:56
(1)
ponadto wybudujemy najwiekszy port lotniczy swiata i ugruntujemy pozycje gdyni jakos swiatowej mekki turystycznej i centrum biznesu
- 3 1
-
2010-10-08 15:31
Buahaha padłem :D
- 2 0
-
2010-10-08 12:09
kkk
sledzu chyba nie lałes dzisiaj
- 4 1
-
2010-10-07 13:54
brawo!
teraz jeszcze oprocz linii z chin przydalaby sie jakas ze stanow..
no i oby konkurencja miedzy naszymi miastami byla jak najbardziej zdrowa! :)- 27 3
-
2010-10-07 14:07
:D (2)
Zawsze Nad wami
- 16 17
-
2010-10-07 14:12
(1)
Tak szczegolnie na mapie :)
- 7 11
-
2010-10-08 21:28
ale urrrrwał!
ale to było dobre! ;-]
- 0 0
-
2010-10-07 14:28
brawo Gdańsk!~
do zobaczenia 17.10 na T29- 17 10
-
2010-10-07 14:32
a wystarczyło
wrzucić 2 bieg hehe ;-)
- 9 5
-
2010-10-07 14:54
i co się Adamowicz pulta że Gdynia chce mieć swoje lotnisko..... (3)
- 12 9
-
2010-10-07 15:00
a widzisz gdyński baranku różnice (2)
między inwestycją prywatnej firmy z inną prywatną firmą (gdyńskie terminale: jeden filipiński, drugi chiński) a moczeniem publicznych pieniędzy na lotniskowe fanaberie gryzonia w imię kompleksów wobec Gdańska.
- 17 1
-
2010-10-08 20:01
(1)
kompleksów? jakich niby? to wy nam ciągle zazdroscicie. w sumie to nie wiadomo czego, bo Gdynia idzie w zupelnie innym kierunku - rozrywkowym.
Przynajmniej nie buduje sobie "zabytków".- 0 1
-
2010-10-10 16:06
Strategia miasta biznesu się nie sprawdziła, miasta kultury też nie, miasta turystycznego też nie, a teraz rozrywka?
Czasy prosperity się skończyły, zostaliście w tyle, a wy dalej w chmurach.
- 0 0
-
2010-10-07 14:58
To straszne. Czy damy radę to przeżyć?....
- 5 5
-
2010-10-07 14:59
mam nadzieję że na trasie sucharskiego i obowdnicy płd jak już powstana będą bardzo czesto kontrole TIRów jak wczoraj w Gdyni
- 18 2
-
2010-10-07 15:19
Jak tylko zaczną wazyć tiry, ilość przełądunków spadnie w Gdańsku
:)
- 8 14
-
2010-10-07 15:22
Gdańszczanie (5)
Nie , żebym był przesadnie złośliwy, bo przecież po to zbudowali DCT, żeby przeałdunki robić. Ale każdy kontener wiecej na statku, to jeden tir wiecej na drogach Gdańska.
A drogi do portu jak nie widać tak nie widać...- 11 14
-
2010-10-07 15:41
buduje się obwodnica pd
więc nie widać chyba z gdyni.
Zresztą tiry przez gdynie przez 30 lat jeździły i jakoś żyjecie :)- 11 3
-
2010-10-07 15:49
Niezbyt uważnie czytasz. Oprócz importu i eksportu na DCT obsługiwane sa ładunki tranzytowe (do Rosji i Finlandii) więc niekoniecznie te kontenery trafią na gdańskie drogi ...
- 8 3
-
2010-10-07 15:57
(2)
do dct dochodzi bocznica kolejowa i czesc kontenerow jest wysylana koleja..
- 10 3
-
2010-10-08 14:27
zdecydowana większosc (1)
- 3 1
-
2010-10-08 20:02
tu bym dyskutował.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.