• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT wyprzedził Gdynię

erka
7 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu. Gdański terminal DCT bije kolejne rekordy przeładunku kontenerów. Na zdjęciu statek Maersk Taikung, największy kontenerowiec,  który wpłynął do polskiego portu.

Gdański terminal kontenerowy DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal) pobił we wrześniu rekord przeładunków - 47 153 TEU. Przeładunki w Gdańsku przewyższyły łączny ilość kontenerów przeładowanych na terminalach w Gdyni o około 10 tys. TEU.



W rezultacie od września 2010 roku port gdański stał się największym portem kontenerowym w Polsce. Terminal DCT Gdańsk zajmuje również pierwsze miejsce pod względem obsługi polskiego importu/eksportu kontenerowego, w wyniku czego Gdańsk przejmuje także rolę głównej bramy dla ładunków eksportowych i importowych do Polski.

- Powstaje nowy rozdział w historii polskich portów, gdyż Gdańsk, wyprzedzając Gdynię, stał się wiodącym portem kontenerowym w Polsce właśnie dzięki DCT Gdańsk - mówi Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Nie mogło być lepszej nagrody dla DCT Gdańsk, który w tym miesiącu obchodzić będzie swoje 3 urodziny. To wyraźnie podkreśla korzyści rynkowe, jakie ten terminal może dostarczyć liniom żeglugowym, które zdecydują się tu obsługiwać swoje połączenia i w pełni korzystać z jego wyjątkowej lokalizacji i infrastruktury.

Od początku 2010 roku DCT Gdańsk zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego stając się pierwszym portowym hubem obsługującym ładunki w tranzycie do Rosji oraz Finlandii, obok tradycyjnych przeładunków na rzecz polskiego importu i eksportu. Rośnie więc rola i znaczenie terminala DCT Gdańsk dla importerów i eksporterów z krajów regionu Morza Bałtyckiego jako jedynego hubu przeładunkowego na wschód od Danii.

DCT Gdańsk spodziewa się zrealizować swoje założenia przeładunkowe i obsłużyć 450 tys. TEU w roku 2010, co będzie stanowiło wzrost o 177 proc w stosunku do obrotów z roku ubiegłego.

Więcej o pomorskiej gospodarce oglądaj w programie Pomorska Kronika Biznesu

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu o Innowacyjnych i Kreatywnych czyli Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym ,Forum Praktyk Gospodarczych -spotkaniach tuzów biznesu ze studentami, Jednym morzu w czterech opowieściach-jak w nowoczesny sposób przedstawić dzieje Bałtyku...Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątki o 18.10 i soboty o 17.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (91) 3 zablokowane

  • propaganda

    Przeciez obroty Gdanska to nie wizerunek polskiej gospodarki, jako ze większość tych statystycznych kontenerow stanowi transhipment, który nijak się ma do polskiej gospodarki, a wylacznie pokazuje, ze port w Gdansku swiadczy serwis armatorowi dunskiemu Maersk i odbiorcom rosyjskim czy finskim. W Polsce zarabia na tym tylko prywatny terminal DCT i port, który nota bene dal dodatkowy, ogromny rabat na statki, żeby tranzyt zaistnial. Czyli zarabia i tak mniej. A najprawdziwszy obraz to obroty Gdyni, która jest #1 w obsłudze polskiego importu i exportu i pokazuje wzrost ponad 30% kontenerow.

    • 0 0

  • właśnie

    tak jak kolega już pisał większość kontenerow jest przeładowywana trafia na mniejsze statki i odwrotnie a na samochody mniejszosc poki co

    • 0 0

  • ZA PARĘ LAT (4)

    Tak jak wszystko w Gdańsku okaże się niewypałem.

    • 4 9

    • Polak polakowi wilkiem. Gdańszczanie mimo tego pozdrawiają. (3)

      • 3 3

      • ... (2)

        niestety, ale on ma racje.
        nam nic nie wychodzi. ani wieżowce ani nic. no i co mi z tego, że przeładowali kilka tys. ładunków więcej w Gdańsku niż Gdyni, skoro oni mają Sea Towers (co z tego, że brzydkie, ale jest!) i niedługo zaczynają budować nowe wiezowce...

        • 1 2

        • Zaczynają budowac?

          Nam nie wychodzi? Mów za siebie widocznie sam masz jakieś kompleksy. Wieżowce budują firmy prywatne a nie miasta. Po drugie urbanistyka nie polega na stawianiu wieżowców gdzie popadnie. Po trzecie Gdańsk ma 3 już dopięte finansowo projekty wieżowców (przypominam że wieżowiec to budynki powyżej 55 m). Sea Towers jest kompletnie nie miastotwórczy, skopane przyziemie, brak jakichkolwiek korzyści dla miasta. Mieszkańcy mogą sobie co najwyżej na niego popatrzeć.

          • 0 0

        • no i co z tego, popatrz na ich kurnik arenę ,to dopiero szczyt technologii

          • 1 1

  • W kilka lat Gdańsk zrobił tyle co "marzyciele" próbowali przez kilkadziesiąt (3)

    • 10 5

    • a gdynia w 80 lat (2)

      to, co gdańsk w 1000... wilekie mi rzeczy:-P

      • 0 2

      • No i Gdańsk odzyskał swoją pozycję w kilka lat. Finito i machamy rączką biednej Gdyni?

        • 0 0

      • no, macie uniwersytet rybacki przecież

        • 1 0

  • i co się Adamowicz pulta że Gdynia chce mieć swoje lotnisko..... (3)

    • 12 9

    • a widzisz gdyński baranku różnice (2)

      między inwestycją prywatnej firmy z inną prywatną firmą (gdyńskie terminale: jeden filipiński, drugi chiński) a moczeniem publicznych pieniędzy na lotniskowe fanaberie gryzonia w imię kompleksów wobec Gdańska.

      • 17 1

      • (1)

        kompleksów? jakich niby? to wy nam ciągle zazdroscicie. w sumie to nie wiadomo czego, bo Gdynia idzie w zupelnie innym kierunku - rozrywkowym.
        Przynajmniej nie buduje sobie "zabytków".

        • 0 1

        • Strategia miasta biznesu się nie sprawdziła, miasta kultury też nie, miasta turystycznego też nie, a teraz rozrywka?

          Czasy prosperity się skończyły, zostaliście w tyle, a wy dalej w chmurach.

          • 0 0

  • Nie wierzę. (11)

    To chyba jakaś pomyłka. To Gdynia jest miastem z morza i marzeń i na pewno ma lepszy, atrakcyjniejszy port i większe przeładunki.

    • 17 52

    • gdynianie sa dumni z tego co mają (4)

      a nie z tego czego nie mają inni jak tępi gdańszczanie :D

      • 10 24

      • Gdyby nie tępi gdańszczanie, nie byłbyś gdynianinem kmiocie (3)

        • 6 3

        • (2)

          bo co? powstanie Gdyni nie miało zbyt wiele wspólnego z Gdańskiem. Do szkoły, "kmiocie".

          • 0 1

          • Ja pierdykam gdynianie nie znają nawet własnej historii. Co wy edukujecie się z gazetek magistratu?

            • 0 0

          • Prawa miejskie Gdynia uzyskała 10 lutego 1926 r. Impulsem do rozwoju miasta była budowa portu, który powstał w celu zapewnienia Polsce dostępu do morskich szlaków i bazy marynarki wojennej wobec niepewnej sytuacji w Wolnym Mieście Gdańsk . więc błaźnie zamilcz

            • 1 0

    • w dodatku jest największym i najpiękniejszym miastem na świecie (2)

      • 6 0

      • (1)

        ponadto wybudujemy najwiekszy port lotniczy swiata i ugruntujemy pozycje gdyni jakos swiatowej mekki turystycznej i centrum biznesu

        • 3 1

        • Buahaha padłem :D

          • 2 0

    • kkk

      sledzu chyba nie lałes dzisiaj

      • 4 1

    • (1)

      dobre sobie... port w gdyni nigdy nie mial wiekszych przeladunkow niz gdanski, no chyba ze byly jakies krotkie epizody, co innego w kontenerach ale to sie zmienilo jak widac

      • 19 6

      • sledziki zamiast minusowac sprawdzcie sobie w rocznikach statystycznych lub innych zrodlach przeladunki w polskich portach...

        • 5 5

  • PORT GDANSK!!!!!!!!!!! (6)

    GDANSKI PORT MA TRADYCJE SIEGAJACE SREDNIOWIECZA!!! A WY SLEDZIE CZYM SIE MOZECIE POCHWALIC??? ZE RYBAMI CIAGNIE NA SKWERZE KOSCIUSZKI?? HAHA LECHIA GDANSK!!!!

    • 5 7

    • to tradycje niemieckie nieuku (5)

      ty i twoi przodkowie z Krużewnik nie macie z tym nic wspólnego.

      • 1 2

      • (4)

        twoj stary z kruzewnikow!! czy ja cos wspomnialem o narodowsci nieuku!! Wolne Miasto Gdansk!!!! nie Polska , nie Niemcy tylko WOLNE MIASTO GDANSK!!!! LECHIA GDANSK!!!!

        • 2 4

        • eh. (3)

          TAK! Wolne miasto Gdańsk! Szybkie miasto Gdynia.
          Tyle w temacie. A co do twojej starej - widać, że wysoki poziom reprezentujesz.

          • 1 2

          • (2)

            widzisz imbecylu, nawet nie wiesz co jeszcze znaczy słowo WOLNE

            • 2 1

            • wolne miasto - ospałe, powolne, niemrawe, (1)

              odwlekające wszystko na potem. Do tego nieporadne i niezdarne, flegmatyczne zółwie tempo. Guzdralstwo, wszystko jakieś ociężałe, nieruchawe, wszystko powoli, sennie, ślamazarnie jak mucha w smole. Ot cały Gdańsk, po prostu wolne miasto.

              A Gdynia? Szybka i energiczna. Niczym rześki poranek, pełen zapału i werwy. Zwinne, żwawe i sprawne miasto. Wszystko z wdziękiem jak kot, jak baletnica. Szybko, biegiem, galopem, cwałem, co gdzie jak, o której, po co? Stary ospały, wolny gdańsk nie nadąża...

              • 0 1

              • nieźle mnie rozbawiłeś gdyński nieuku

                • 0 0

  • do Śledzi (6)

    nie rozumiem Waszych kompleksów... dlaczego Sopocianie nie muszą cały czas krzyczeń i wszystkim udowadniać jacy są super i psioczyć na Gdańsk...
    Jakbyście mieli jakieś poczucie własnej wartości to nie musielibyście pisać tych głupich komentarzy o tirach, które psują drogi w Gdańsku...
    uczcie się od mieszkańców Sopotu!!!

    • 12 5

    • sama prawda (4)

      u nich poczucie wartosci jest zerowe bo w sledziowni nie ma nic wartosciowego!! gdansk i sopot roznia sie calkowicie i tak jest ok! a gdynia zawsze dazyla zeby byc taka jak gdansk problem w tym ze nigdy nie bedzie z ta swoja historia(wioska rybacka hahaha)

      • 2 3

      • tia... (2)

        bo gdańsk od zarania dziejów metropolią jest na skalę światową i nigdy, przenigdy, żadną wioską to on nie był i tego się będzie trzymać!

        • 2 0

        • (1)

          i choćby nie wiem ile lat minęło, gdynia zawsze będzie w cieniu Gdańska

          • 1 1

          • i co w związku z tym?

            • 0 0

      • gdynia nigdy nie dazyla do tego, by byc jak gdansk. wy caly czas budujecie sobie 'zabytyki'. Gdynia się rozwija w kierunku rozrywkowym. Jak widać - zyskujemy na tym. Nic do Gdańska nie mam, sam się tam urodziłem, ale mieszkam w Sopocie. Gdańsk jest już nudny. Nikt oprócz starych emerytów z Niemczech tam nie jezdzi. Teraz tylko Sopot i Gdynia.

        • 1 1

    • racja. u was nie ma co psuć. juz wszystkie drogi popsute.

      • 4 4

  • A Tiry to przeleca nad Starowka.. (5)

    czy tez dolacza do rzeladunku pasazerow miejskich w korkach ?

    • 8 6

    • W Gdańsku nie ma starówki, tylko Stare Miasto. Tłuki się nigdy nie nauczą. (2)

      • 3 2

      • a kogo to interesuje

        • 0 0

      • najlepsze jest to

        że nawet myślą, że ul.Długa jest na Starym Mieście

        :)

        • 1 0

    • bus pasem będą jeździć

      • 0 0

    • a nie pomyślałeś ze większość z nich nie opuszcza portu inaczej jak drugim, mniejszym statkiem,

      taki jaki zmieści się np. w Gdyni

      • 3 1

  • (13)

    No i fajnie. Więcej kontenerów, więcej tirów, wieksze korki. Oby jak najdalej od Gdyni

    • 7 10

    • Stocznie nie, porty nie, biznes tylko w skali mikro. Czym jest Gdynia? (3)

      • 2 2

      • yyy...

        miastem?!?!?

        • 0 0

      • (1)

        pamiętaj , że małe i średnia przedsiębiorstwa są największą siłą napędową gospodarki. ale u was to pewnie jak w Misiu: najwieksze pieniądze robi sie na słomianych inwestycjach. Koniaczek ?

        • 1 1

        • A wiesz jaka jest różnica między mikro a małe i średnie? Nie bez powodu to napisałem

          • 0 0

    • 75% KONTENERÓW Z DCT ODPRAWIANA JEST KOLEJĄ! (8)

      Bocznica kolejowa przy DCT pozwala załadować cały skład pociągu jednocześnie - wszystkie wagony na raz, a nie wagon po wagonie - co wydatnie zwieksza możliwości załadunkowe/rozładunkowe kontenerów w/z Gdańska.

      • 4 1

      • a co z transhipmentem? (7)

        połowa kontenerów wpływających do DCT w ogóle z terminala nie wychodzi. Co więcej takie kontenery DCT liczy podwójnie (w przeciwieństwie do np. GCT, gdzie wyładunek 1 statkiem i późniejszy załadunek na 2. statek są liczone jako jedna operacja).
        Reasumując - ciężko jest porównywać podawane wielkości przez konkretne terminale.

        • 0 3

        • (5)

          a od kiedy to GCT obsługuje transhipmenty tak jak DCT ze statków oceanicznych??? Pewnie mają tam z 2 lub 3 transhipmenty w miesiącu, więc sobie liczą jako pojedyncze operacje. I tak nie miałoby to większego znaczenia, tak jak w przypadki DCT

          • 2 0

          • ale odwrotne liczenie w DCT miałoby znaczenie (2)

            bo w statystykach w DCT byłby mniejszy przeładunek.
            To raz, dwa - komentarz był do informacji, że 75% kontenerów odprawianych jest koleją. Chyba, że autor komentarza przyjął, że 75% faktycznie wchodzących do Polski...

            • 0 1

            • wyobraź sobie że właśnie transhipment świadczy o pozycji portu

              tak jest w Hamburgu czy Rotterdamie im więcej przeładowują dla innych mniejszych portów tym większe ich znaczenie, u nas gdyńskie pieski ujadają zamiast się wziąć do pracy i rozwoju

              • 0 1

            • aaaaa gdyby babcia miała wąsy

              a gdyby tak nie liczyć Maerska

              lepiej żeby Gdynia wzięła się do roboty

              • 0 1

          • konkurencja z innymi portami Bałtyku (1)

            żeby nie było - cieszy mnie rozwój portów G-G, zwłaszcza, że ostatnie wzrosty nie są robione wzajemnym kosztem (tj. przechodzeniem linii z Gdańska do Gdyni i odwrotnie).

            Wolałbym, żebyśmy się porównywali z obcymi portami, niż w obrębie 3miasta :)

            • 1 1

            • mnie wystarczy jak gdynianie zajmą się rozwojem a nie patrzeniem jak rozwija się Gdańsk

              • 2 1

        • na tej samej zasadzie powinno się nie uwzględniać kontenerów przywiezionych koleją, zakładam również że gdyby GCT uwzględniał wszystkie przeładunki obrót dochodziłby do 2 mln TEU rotfl

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane