• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holownik Mieszko przekazany Marynarce Wojennej

erka
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego. Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.

Kolejny z serii holowników - H-2 Mieszko, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuidling - odpłynął do Komendy Portu Wojennego w Gdyni, gdzie zostanie przekazany Marynarce Wojennej. Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.



Stocznia Remontowa Shipbuidling SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding realizuje budowę sześciu tego typu jednostek. Pierwsze dwa holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko i H-1 Gniewko - zostały przekazane zamawiającemu na początku 2020 roku.

Czwarty - H-12 Semko - jest gotowy do prób stoczniowych na uwięzi. Z kolei H-3 Leszko, piąty z serii holownik, jest w fazie wyposażania, ma zamontowane silniki główne, trwają na nim prace rurarskie i elektryczne, natomiast na jednostce szóstej - H-13 Przemko - kończą się prace kadłubowe i zostanie ona przygotowana do wodowania na przełomie lipca i sierpnia.

Holowniki typu B 860 dla Marynarki Wojennej RP



Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwala na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika H-11 Bolko.

erka

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Brawo (4)

    Kolejny artykuł o zdanym statku z tej stoczni... Ciekawe jak tam pracownicy zarabiają??? Wie ktoś? Jak robota??

    • 6 2

    • Pracownicy Remontowej (3)

      Pracownicy remontowej, ze stażem dłuższym niz dwa lata, zatrudnieni na umowę o pracę prawdopodobnie nie mają mniej niz 26PLN/H brutto.
      A średnia to pewnie okolo 30PLN.
      Jednak mnóstwo stoczniowców to osoby na działalności gospodarczej, których wyśle się do domu gdy zleceń nie będzie, a jesień i zimą nie zapowiadają się takie jak w poprzednich latach, gdy doki były zajęte przez promy.

      • 7 1

      • Hallo (2)

        Nie kłam człowieku!!! Wszyscy, dosłownie wszyscy pracownicy Remontowej są na etatach, ponad 1500 osób co najmniej, plus firmy z grupy Holdingu. Jak masz fach w ręku i chce ci się pracować, to cię przyjmą, ale trzeba zapiep**ać, a nie tak jak w innych spółeczkach.
        Tu tylko pod jednym względem jest jak za komuny - cały socjal: codzienne bony na jedzenie, darmowe mleko, darmowa woda mineralna - z polskiej firmy NATA, dopłaty do wczasów, paczki dla pracowników i dzieci, premie na Dzień Stoczniowca i Święta Bożego Narodzenia. Jak to wszystko działa? Cud? Nie, wystarczy mądry właściciel, rozsądek związkowców i profesjonalni pracownicy, którzy może nie zarabiają kokosów, ale mają poczucie wartości i stabilną przyszłość...

        • 3 1

        • Optymisto!

          Napisałem o stoczniowcach; ludziach którzy pracują w stoczni a nie o pracownikach remontowej, których jest dużo mniej niz tych pozatrudnianych na DG lub UZ przez pięć spółek gdzie zarobiona przez spolkowicza kasa idzie przez 15 osób.

          • 0 0

        • No to ile zarabiają, skoro to nie kokosy?

          Piszcie konkretnie, ludzie.

          • 1 0

  • Nie jestem wielkim ekspertem (5)

    ale cos mi sie wydaje, ze Remontowka to jedyna wiarygodna stocznia w Polsce.
    Az cud, ze nie udalo sie tego zniszczyc. Chociaz proby byly. Np. p. C. kombinowal, ale chwalic Boga sie nie udalo.

    • 59 4

    • żeby jeszcze

      płacili podwykonawcom na czas, nie potrącając kar umownych które są z ich winy, ale to niedługo się skończy.

      • 0 1

    • w poznych latach 90-tych były próby przejecia tej stoczni przez MWRP, niestety jeden z szefów sztabów (3)

      był przeciwnikiem i pomysl sie rozszedł po kosciach, a wtedy była doskonała koniunktura polityczna, wystarczyło powiedziec TAK i stocznia byłaby wojskowa, tak jak maja inne marynarki wojenne na swiecie, inne ale nie my.

      • 2 9

      • W późnych latach 90-tych (1)

        a dokładnie wrzesień - grudzień 1998 stocznia miała być zaorana i przekazana deweloperom, były nawet plany budowy nowych dróg i szklanych domów. Gdyby tak się stało to zapewne dziś na terenie wówczas Stoczni Północnej im. Boh. Westerplatte a dziś Remontowa Shipbuilding było by pozamiatane. Dzięki Panu Piotrowi Soyce do tego nie doszło i stocznia do dziś buduje w pełni wyposażone promy, statki, okręty. Ogromny szacun dla Pana Prezesa Piotra Soyki, jedynego prawdziwego mengera z branży stoczniowej w naszym kraju.

        • 15 1

        • szacun dla Pana i prezesa Soyki

          Cieszy mnie, że - domyślam się - były pracownik tak pozytywnie wypowiada się o swoim szefie. Nie znam panów, ale miło czytać takie wpisy, a nie tylko hejterów. Zresztą nazwisko - Piotr Soyka - wiele razy, od lat, pojawia się w artykułach na tym portalu w bardzo pozytywnym świetle.
          Tak więc szacun dla Pana od wpisu i prezesa Soyki

          • 11 0

      • gdyby ją przejęli, to już by jej nie było

        a MW miała swoją stocznie w Gdyni

        • 16 0

  • Po prawdzie

    Holownik zostal zbudowany w bylej Stoczni Polnocnej ktora ma kadre i wiedze. Stocznia Remontowa zaklejala tylko dziury na kadlubach.

    • 1 4

  • Fajny! (3)

    Taki agresywny, powiedziałbym, że nawet bojowy z wyglądu.

    • 44 1

    • No i głośno szczeka

      • 0 0

    • A uzbrojenie? (1)

      Nie widzę dział, rakiet, torped, bomb głębinowych - może chociaż po pepeszy dla załogi?

      • 10 1

      • Nie widzisz bo są niewidzialne.

        Tajne/poufne.
        Nawet mają napisy "zniszczyć przed użyciem".

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Czy MW potrzebuje tylu holowników ? (1)

    Przecież za bardzo nie ma co holować...
    Zakres działań wymienionych w artykule: ewakuacje, ratownictwo, neutralizacja zanieczyszczeń to powinny być zadania Urzędu Morskiego.

    • 6 2

    • Ważne, że powstanie sporo nowych etatów i będzie można przebimbać do emerytury.

      • 4 0

  • Wszystko ok...ale te nazwy....

    infantylne jak na MW

    • 1 2

  • Neit

    teraz to juz strasznie wartość bojową uzyskaliśmy :))) oooo waw , mysle ze ten tajny sprzęt , jest ukryty w dziobie ( tzw laser do niszczenia pocisków powietrze woda i powietrze powietrze ) dodatkowo blisko rufy nieco nad pednikami jest ósmy z serii polskich reaktorów atomowych napedzany plutonem , a jak wiemy to paliwo da mu szanse operować na morzu 20 lat bez zawijania do portu .... Swietna sprawa :) niczym u-boot podczas 2 wojen światowych , teraz Maciorkiewicz wraz z Adrianem mogą zacząć myśleć o powiekszaniu przestrzeni życiowej dla nas :)) co za wspaniałe państwo, Juz stepka ze szczecina pod prom jedzie do Gdańska, bedziemy budować zapewne lotniskowiec desantowy , najwiekszy w historiii, powstanie jeden , ze sprzedaży całego Lotosu ( 50 lat firmy , zamieni się w gore stali ) Wspaniałe państwo ........

    • 0 1

  • Bedzie holowal wraki mw rp? (10)

    Tam tylko urzednicy wojskowi. 3 flotylla ma jeden sprawny okręt. Jeden.

    • 60 6

    • Cel (3)

      one są łatwym celem dla wrogów nie tak jak nasze zbudowane w stpczni szczecińskiej, ona są niewidoczne :)

      • 17 0

      • Jak by co to puści dym

        i to kolorowy. Przestraszający

        • 2 1

      • jak tajne łodzie podwodne wyposażone w samoloty odrzutowe i środki odstraszania (1)

        Maciar1 i Misiewicz2

        • 13 1

        • Budowane w kompleksie stoczni

          Radom

          • 2 1

    • Ale czy poświęcony

      • 2 1

    • ?? (2)

      Cooooo? takie badziewie małe jako zabezpieczenie najmniejszych potrzeb marynarki wojennej. Przepraszam jaka jest jego rola? czym tu się chwalić. To jak pisanie o tym, że policja kupiła ryzę papieru a strażacy mają nowe węże strażackie.... No ludzie. Znaczenie tych holowników jest żadne a ich przydatność przeliczona ka koszt ich wyprodukowania to godne politowania marnotractwo.

      • 4 3

      • Oj tam nie nadaje się

        A kto będzie holował krążownik o napędzie jądrowym Błyskawica z jednego miejsca na drugie, może parowóz.

        • 2 1

      • mylisz się

        W razie "W", holownik ciągnie nasze okręty na bitwę, a po bitwie z powrotem do portu (jeśli nie zatoną w bitwie). To był tajny plan macierewicza. I jaka oszczędność na paliwie.

        • 8 1

    • (1)

      Jaki?Który?

      • 2 0

      • Tajne

        Jest niewidoczny i nikt o mim nie wie. Za to ma 50 dowodcow

        • 7 1

  • Ekstra, można nim pogonić Ruskich. (1)

    Niewątpliwie to zasługa naszej władzy

    • 9 1

    • I dla tego jest przekopywana mierzeja

      wiślana aby zajść ruskiego z flanki

      • 1 0

  • Flotylla !!! MW teoretycznie (4)

    Holownik jest jak najbardziej wskazany i potrzebny do odholowywania wraków MW z zatoki bo dalej i tak nie popłyną.
    Następne holowniki proponuje Leszko i Jarko.

    • 23 3

    • Tylko o napędzie

      elektycznym. Jakby co to 1000 takich dla wszystkich działaczy z tego i tamtego

      • 2 0

    • (2)

      Należy również wybudować Donaldo i Bronko.

      • 6 5

      • One

        To w wersju ubot.

        • 2 1

      • Racja

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane